۷۴۳۰۸۲
۴۳ نظر
۸۴۱۰
۴۳ نظر
۸۴۱۰
پ

حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

همه ما درباره دقت، اخلاق کاری، جزایر حیوانات و هندوانه‌های مربعی ژاپنی‌ ها می‌دانیم. اما چیز‌های دیگری هم در آنجا اتفاق می‌افتد که شاید ندانید.

برترین‌ها - الهام مظفری : اینترنت پر از حقایق مختلف درباره ژاپن است، بنابراین چیزی درباره گجت ها، معماری و مدشان ما را متعجب نمی‌کند. همه ما درباره دقت، اخلاق کاری، جزایر حیوانات و هندوانه‌های مربعی ژاپنی‌ ها می‌دانیم. اما چیز‌های دیگری هم در آنجا اتفاق می‌افتد که شاید ندانید.

مردم ژاپن ناپدید می‌شوند

برای مردم ژاپن هیچ چیز بدتر از از دست دادن احترام اجتماعی نیست. عدم موفقیت در امتحان، از دست دادن شغل و طلاق تنها چند مورد از شکست‌هایی هستند که باعث می‌شود ژاپنی‌ها خود و خانواده شان را به خاطر بی آبرویی طرد کنند. برخی افراد خودکشی می‌کنند و برخی برای همیشه ناپدید می‌شوند. سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در ژاپن ناپدید می‌شوند. معمولا نه پلیس و نه خانواده به دنبال این افراد گمشده نمی‌روند، چون فکر می‌کنند آن‌ها خودکشی کرده اند. حرف زدن درباره این افراد تابو است بنابراین هیچکس درباره آن‌ها حرف نمی‌زند.
کسانی که تصمیم می‌گیرند ناپدید شوند ۲ راه دارند. یا به شهر سانیا می‌روند که روی هیچ نقشه‌ای نیست. حتی از نظر فنی وجود ندارد. یک محله شلوغ در توکیو است که نامش توسط مقامات پاک شده است. به خاطر شرایط زندگی و کاری سخت، زندگی در آنجا بسیار دشوار است. یا در خانه می‌مانند، شغلشان را تغییر می‌دهند و دوستان و خانواده را برای همیشه ترک می‌کنند.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

اوتاکو راه دیگری برای فرار است

یکی دیگر از راه‌های ناپدید شدن که در بین جوانان محبوب است، زندگی کردن به عنوان یک اوتاکو است. اوتاکو کسی است که به شکل شخصیت انیمه مورد علاقه اش زندگی می‌کند. کسانی که تصمیم می گیرند اوتاکو شوند، گاهی ناپدید می شوند و در قالب شخصیت کارتونی مورد علاقه شان زندگی می‌کنند. برخی از آن ها هم ترجیح می‌دهند این مدت را در کلوب های آکیهابارا بگذرانند که کالاهای مختلف مخصوص اوتاکوها در آنجا فروخته می‌شود.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

خانواده و دوستان اجاره‌ای

شاید نتوانید با پول عشق را بخرید، اما در ژاپن می‌توانید ظاهر عشق را بخرید. شما می‌توانید یک بازیگر حرفه‌ای استخدام کنید که هر نقشی می‌خواهید برایتان بازی کنند. حتی می‌توانید برای چند روز یک بچه کرایه کنید. آژانس‌هایی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند. هدف اصلی این آژانس‌ها کمک به افراد برای کنار آمدن با غم از دست دادن یا تنهایی است. اما درخواست‌های دیگری هم وجود دارد. مثل نفش یک همسر عاشق یا عذرخواهی به خاطر یک اشتباه. حتی در یک مورد مشتری ۵۰ نفر را برای شرکت در یک عروسی استخدام کرد و ۱۸ میلیون دلار بابت آن پرداخت.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

شهر‌های پشت دیوار

وقتی یک زلزله بزرگ در سال ۲۰۱۱ در شرق ژاپن اتفاق افتاد و باعث انفجار هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما شد، دولت تصمیم گرفت دیوار‌هایی برای حفاظت از شهر‌های ساحلی بسازد. ارتفاع این دیوار‌ها ۱۲.۵ متر است. اما حتی اگر سونامی از دیوار بزرگتر باشد، دیوار سیل را به تاخیر می‌اندازد و مردم زمان بیشتری برای تخلیه دارند. در آغاز مردم محلی از ساخت دیوار حمایت کردند، اما بعد نظرشان عوض شد. برخی از آن‌ها احساس ناراحتی کردند، چون دیوار‌ها خیلی بلند بودند و منظره دریا را مسدود می‌کردند، برخی شهروندان هم می‌گویند حس می‌کنند در زندان هستند.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

آژانس‌های معذرت خواهی

معذرت خواهی کار آسانی نیست و بیشتر افراد تا جایی که می‌توانند از آن اجتناب می‌کنند. اما آژانس‌های خاصی در ژاپن وجود دارد که این کار را برایتان انجام می‌دهد، کارشناسان عذرخواهی در این آژانس‌ها به شما کمک می‌کنند از این موقعیت‌های دشوار خلاص شوید. قیمت چنین خدماتی بستگی به نوع عذرخواهی و اندازه آژانس دارد. عذرخواهی رو در رو ۲۴۰ دلار و عذرخواهی تلفنی یا با موبایل حدود ۹۶ دلار است. برخی آژانس‌ها هم ساعتی کار می‌کنند و ۳۳ دلار در ساعت می‌گیرند. برخی آژانس‌ها لیست قیمتشان را نشان نمی‌دهند و با تلفن می‌گویند.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن
اتاق خستگی برای کارمندان
کارمندانی که از موقعیت شغلیشان برکنار می‌شوند معمولا اخراج می‌شوند. اما قوانین اخراج در ژاپن متفاوت و برای کارفرمایان زیان آور است. مثلا شرکت سونی باید ۵۴ ماه حقوق را به کارمند بپردازد. شرکت‌هایی که نمی‌خواهند چنین مبلغی پرداخت کنند از اتاق‌هایی استفاده می‌کنند که کارمندان مجبورند روز‌های کاری خود را بدون اینکه هیچ کاری انجام دهند در آن بگذرانند. آن‌ها می‌توانند کتاب‌های خاص بخوانند یا فیلم‌های آنلاین ببینند و در پایان روز، گزارشی از این فعالیت‌ها ارائه دهند. سونی فکر نمی‌کند این اتاق‌های خستگی چیز بدی باشد. منتقدان می‌گویند هدف واقعی این اتاق‌ها این است که کارمندان احساس فراموش شدن و بی ارزش بودن کنند و در نهایت خودشان آن جا را ترک کنند.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

کافه‌ها جایی برای مشتریان تنها دارند

برخی کافه‌ها در توکیو «کافه‌های ضد تنهایی» نام دارند. یک عروسک بزرگ به مشتریانی که تنها می‌آیند داده می‌شود تا با هم غذا یا قهوه بخورند. این ایده در میان ژاپنی‌ها بسیار محبوب شده و گردشگران هم در صف‌های طولانی می‌ایستند تا به این کافه‌ها بروند.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن
پروژه‌های مسکونی جمع و جور

خانه‌های کوچک و جمع و جور در دهه ۱۹۹۰ در ژاپن بسیار محبوب شدند یعنی زمانی که قیمت مسکن بسیار بالا رفت. برخلاف مجتمع‌های مسکونی، آن‌ها فضای زیادی نمی‌گیرند و در زمین‌های کوچکی که برای هیچ چیز دیگری مناسب نیستند جا می‌گیرند. گاهی این زمین‌ها به اندازه فضای پارکینگ هستند. حتی معماران از زمین‌های نامتقارن استفاده می‌کنند که ارزان‌تر هستند و متقاضی بیشتری دارند. وقتی به این خانه‌های کوچک نگاه می‌کنید باور نمی‌کنید چیزی در آن‌ها جای بگیرد. با این حال معماران و طراحان ثابت کردند که زندگی در این خانه‌ها راحت‌تر از آپارتمان‌های معمولی است.

حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

فروشگاه نمونه محصولات

فروشگاهی در ژاپن وجود دارد که می‌توانید اولین نفری باشید که محصولات مختلف از سس گرفته تا محصولات آرایشی و ... را امتحان می‌کنید. برای عضویت در این فروشگاه باید بالای ۱۶ سال سن داشته باشید، ژاپنی بلد باشید و حق عضویت سالانه ۹ دلار پرداخت کنید. هربار به فروشگاه‌ می‌روید کمتر از ۳ دلار می‌پردازید. برای دریافت محصولات ارزان‌تر مشتریان باید پرسشنامه پر کنند و امتیاز بگیرند.

حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

دستگاه‌های فروش خودکار همه چیز می‌فروشند

دستگاه‌های فروش خودکار در ژاپن خیلی طرفدار دارند. آن‌ها نیاز به فروشنده ندارند، قیمت اجاره‌شان پایین است، هیچ صفی برای استفاده از آن‌ها نیاز نیست، شبانه روزی کار می‌کنند و همه جا وجود دارند. علاوه بر این همه چیز می‌فروشند. این دستگاه‌ها در ژاپن حتی تخم مرغ، اسباب بازی، سوغات، کفش، کراوات، زیرپوش و چتر می‌فروشند!

حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

کتابفروشی که فقط یک کتاب دارد

صاحب یک کتابفروشی کوچک در ژاپن هر هفته فقط نسخه‌های یک کتاب را در فروشگاهش می‌فروشد. طراحی کتابفروشی هم باتوجه به کتاب تغییر می‌کند. مثلا وقتی کتاب درباره گل‌ها باشد، فروشگاه را با گل‌ها تزئین می‌کند. به همین دلیل وقتی وارد کتابفروشی می‌شوید حس می‌کنید وارد کتاب شده اید.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن

صندلی بغلی

یک گزینه برای افراد تنهایی که کسی را ندارند بغل کنند، صندلی بغلی است. این صندلی به شکل یک عروسک بزرگ با دست‌های بلند است که با آن کسی که رویش می‌نشیند را بغل می‌کند. قیمت این صندلی ۴۱۹ دلار است.
حقایق عجیب درباره زندگی در ژاپن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      هاهاهاهاهاهه هه هه
      بامزه بودن..

    • مهسا

      چرا همه چیز در ژاپن متفاوته ایا

    • بدون نام

      ابنها دیگه رسما رد دادند
      مخصوصا اخریه

    • یه خانوم

      همیشه از خوبی ها و مزیت های ژاپنی‌ها میگن بابد اونروی سکه رو هم دید واقعا عجیبه

    • خشم شب

      به خاطر شکست در کاری ناپدید میشن من فکر میکردم فقط خودم اینجوریم البته من برای همیشه ناپدید نمیشم

    • بدون نام

      بچه ها کسی خبری از خشم شب نداره؟!
      همیشه اولین نفر نظر میداد! :-)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالا سرته عزیزم

    • بدون نام

      اون سه دلار لوازم آرایشی ، شاید برای بقیه کشور ها پول کمی باشه
      ولی برای ما ....

    • بدون نام

      به نظر منکه همه چیزش مصنوعیه منکه دوس ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکی میره ژاپن عاشق خودش و مردمش میشه

    • فائزه

      به نظرم این مطالبی که مربوط به کشورهاست خیلی جالبه و باعث آشنایی ما با فرهنگ اونها میشه.لطفا از این دست مطلب ها بیشتر بگذارید

      پاسخ ها

      • بهرام

        اگه ممکنه هم هم شهرهای مختلف کشورمون هم گزارش تهیه کنید

    • الناز

      این چیزایی که خوندیم همه ازنظرماعجیب وبعضاغیرواقعی بود،ولی اگه یه ژاپنی یه ماه بیادایران زندگی کنه کف میکنه از تورم ساعتی بگیرتا رسم ورسومات وعصبانی بودن ورانندگی کردنمونو ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون کلیپ رو ندیدی مگه دختر ژاپنی تو تهران ابمیوه میخره میخوره خوشش میاد به ابمیوه فروش اوکی نشون میده یارو ابمیوه فروشه میگه این اداها چیه ابمیوه ات رو بخور برو دیگه بدبخت میره چهارقدم اون طرف تر میزنه زیر گریه

    • سیو

      به هر حال ما از اونا خیلی عقب مانده ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خیلی خیلی زیاد

    • ممول

      کشورهای آسیای شرقی بخاطر مصرف زیاد ماهی و موجودات دریایی ک طبع سردی دارن، زود افسره میشن و و تنها میمونن و عشق های ماندگار ندارن و از همه چی زود خسته میشن در واقع طبع سرد بی رمق میکنه و بی انگیزه برعکس جنوبی های ما ک ما وجود مشکلات زیاد خیلی شاد و سرزنده ان چون در کنار ماهی،فلفل و خرما و ادویه جات گرم استفاده میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرت محترم اما برای خودت !

      • بدون نام

        من جنوبی‌ام ولی نمیبینم کسی اینجا زیاد ماهی و ادویه و خرما مصرف کنه :)) احتمالاً اون هند هست که میفرمایین

      • بدون نام

        اگه از همه چی زود خسته میشودنو بی رمق بودن که الا اینقدر پیشرفته نبودن

    • آپولو_۱۱

      به نظر می رسه مردم تنهایی هستند ژاپنی ها . چون همیشه در حال کار هستند و این باعث تنها تر شدن میشه .

    • بدون نام

      من حاضرم صندلی بغل باشم پولم نمیگیرم :)))

      پاسخ ها

      • مشهدي

        جووووون

    • سلامی

      بله تغذیه خیلی مهمه خیلییییی
      میگن خانوم وقتی حاملس گوشت شتر نخوره ! چرا چون میگن بچه ای که به دنیا میاد کینه ای میشه (کینه ی شتر)
      چرا اسلام گفته خوک نخور ؟ چون خپک میشی مثل غربیا که جشن و شادیشون برنامه های خوکیه
      کم کم دیگه یه هویی که آدم خوک نمیشه
      تغذیه مهمترین اصل زندگیه
      قرآن ۳۰۰ تا آیه برا خوردن داره
      قرآن نمیگه حلال بخور
      میگه طیبات بخور
      که طیبات از حلال بالاتره و سالمتره
      وقتی خوراک غالب جامعه سردی باشه
      سردی خوردن بی غیرتی میاره
      بی خیالی میاره
      بی عرضگی میاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ

      • بدون نام

        خدایا بی فکری و سطحی نگری بیداد میکنه تو این کشور!
        اولا اینکه روحیات ژاپنی ها مربوط به نوع جامعه پذیری اونهاست نه سردی خوردنشون!
        دوما اینقدر این نوع مقالات رو جدی نگیرید و حرفاشونو معتبر ندونید . خیلی از افرادی که ژاپن رفتن میدونن خیلی از مسایلی که اینجا نوشته شده اشتباهن

      • بدون نام

        سلامی shut up

    • مصطفی

      ببین آمریکا و اروپا چه راههایی رو انتخاب کردن که ژاپن با این همه نظم بازم از اونا عقب تره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان مثلا تو خیلی جلویی و پیشرفت داری ها؟ ژاپن تو صدر پیشرفته ترین های دنیاس
        چرت و پرت گفتنم حدی داره

    • بدون نام

      کلا مثل رباط زندگی میکنن

    • محمد

      خشم شب کجایی دلمون برات تنگ شده چند سالته

    • بدون نام

      چه كشور عجيبيه

    • محمد

      یک نسخه از این متن رو به همراه منابعش برای دکتر سریع القلم بفرستین شاید یکم درک و فهمش بره بالا متوجه بشه که ژاپنی ها هم ی نقص ها و کمبود هایی دارن که شاید از نظر ما مسخره باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مقاله خیلی عوامانه و زرده و خیلی از مطالبش اشتباهن دوست عزیز. برای نتیجه گیری کردن به مقالات و منابع معتبر رجوع کنید نه مقالات اینچنینی در سایتها

    • بدون نام

      واییییییی

    • فاطمه

      خیلی باحالن

    • ...

      با مزن:)

    • aydin

      من به مدت سه سال تو ژاپن کار کردم آدم های عجیبی هستن خیلی خاص هستن امکاناتی که در اختیار دارن باور نکردنیه میتونم بگم پیشرفته ترین کشور در جهان هم از نظر اقتصاد هم از نظر علم

    • زهرا

      میشه کمکم کنین ما برایه ازمایشی میخوایم ژاپن بریم

    • علیرضا

      دوستان لطفا هر مطلبی که میبینید رو باور نکنید
      درسته از نظر فرهنگی با ما فرق دارن ولی اونا هم آدمای معمولی هستن و احساس و درک و فهم دارن
      این سایتا هم از نا آگاهی مردم استفاده میکنن

    • علی

      دوستان این مزخرفات سایت های ایرانی و به خصوص وبلاگ های مذهبی رو باور نکنید!!! مذهبیون تندرو برخلاف روش قدیم و ناکاآمد، امروزه از طریق ترزیق افکار اشتباه با فیلم و مقاله به ظاهر علمی و به ظاهر مستند! می خوان ثابت کنند که کشورهایی که متحد آمریکا هستند در واقع مستعمره هستند و بردگی میکنند!!! به این صورت که باور کنیم ما هم نباید هیچ وقت به عاقبت ژاپن دچار بشیم!!! البته نمی تونم مستقیما به عوامل محترم این سایت تهمت بزنم،ممکنه که این مطلب فقط کپی شده

    • بدون نام

      برین گم شین با این چرت و پرت هاتون
      عموی من ژاپن زندگی می کنه
      کم مخ مردم رو با چرندیات پر کنید

    • بدون نام

      به نظرم از این نگاه کشور زیاد جذابی نیس ایران خودم از همه جا بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج