۷۴۳۱۳۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

حبیبی: دولت در برابر فریب اروپا محکم بایستد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت دربرابر فریب برجامی اروپا محکم بایستد، گفت: بسته پیشنهادی اروپا انتظارات ملت ایران را برآورده نمی‌کند.

خبرگزاری مهر: محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب در واکنش نسبت به بسته پیشنهادی اروپا و نیز نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: دولت در برابر فریب برجامی اروپا محکم بایستد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: همانطور که رئیس‌جمهور به مرکل و ماکرون گفته اند، بسته پیشنهادی اروپا انتظار ملت ایران را برآورده نمی‌کند و در برگیرنده خواسته مردم ایران نیست.

حبیبی: دولت در برابر فریب اروپا محکم بایستد

وی افزود: رئیس جمهور به حق گفته است که ایران خواهان جبران زیان خروج آمریکا از برجام از سوی اروپاست. بسته پیشنهادی اروپا در این مورد سکوت کرده است. ما از رویکرد اروپا مایوس هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: از اظهارات وزیر خارجه و رئیس جمهور برمی‌آید که اروپائی‌ها پس از دو ماه معطلی یک برنامه عملیاتی روشن، با یک زمانبندی مشخص ارائه نکرده اند بلکه یکسری کلیات تحویل دادند که در متن برجام قوی‌تر و محکم‌تر وجود دارد.

حبیبی افزود: بیانیه ۱۰ بندی نشست کمیسیون برجام فاقد تضمین برای حفظ برجام است و از یک ادبیات مبهم و کلی و شعاری برخوردار است. به نظر می‌رسد اروپایی‌ها دنبال وقت کشی هستند.

وی ادامه داد: به عقیده ما اروپا دو ماموریت دارد؛ یک اینکه ایران را با وعده‌های تو خالی نگه دارد و دو اینکه ایران را در اتاق گفتگو حفظ کند. ما باید متوجه این ترفند اروپایی‌ها باشیم چراکه آن‌ها در بسته پیشنهادی و بیانیه ۱۰ بندی امتیاز و وعده چشم گیری به ایران نداده اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: لغو تحریم‌ها متن صریح برجام است. اصلاً در مورد لغو تحریم‌ها چانه زنی بی مورد است. رهبر معظم انقلاب در دوم خرداد ۹۷ در دیدار مسئولان نظام ۶ شرط کلیدی برای ادامه برجام با اروپائی‌ها مطرح فرمودند؛ این شروط در بسته اروپا رعایت نشده است.

حبیبی گفت: اروپا باید قبول کند موضوع اقتدار منطقه‌ای و ملی ایران اصولاً از بحث با آن‌ها خارج است. اروپا باید خرید نفت ایران و بازگشت سریع پول آن را تضمین کند. اروپا باید حق ایران را برای فعالیت هسته‌ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسد. این‌ها قسمتی از مواردی است که متاسفانه در گفتگو‌ها و بسته پیشنهادی به آن پرداخته نشده است.

وی با تجلیل از مواضع اخیر رئیس جمهور گفت: آقای روحانی گفته است اگر نفت ایران صادر نشود هیچ نفتی از خلج فارس صادر نخواهد شد؛ شاید این موضع‌گیری برای تضمین فروش نفت ایران باشد، اما جمهوری اسلامی همواره نشان داده است برای حفاظت از منافع ملی خود از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها عملیاتی کردن تعهدات را به آبان موکول کرده اند گفت: اروپائی‌ها امید دارند در آبان انتخابات سنا تغییری در سیاست ترامپ پدید آورد. این انتظار بیهوده است و بر فرض صحت نیز اصلا نمی‌توان در توافقات برجامی به آن تکیه کرد.

حبیبی با اشاره به موضع هفته گذشته فعالان سیاسی و رسانه‌ای در دفاع از مواضع انقلابی رئیس‌جمهور و نیز موضع قاطع سردار سلیمانی در این باره گفت: امروز اتحاد ملت ایران برای مقابله با توطئه‌های آمریکا بیش از هر زمان دیگر است. امروز بین دولت و ملت در برخورد با شرارت دشمنان هیچ اختلافی نیست؛ لذا با تکیه به نیروی لایزال الهی در برابر توطئه‌های غرب می‌ایستیم و حق خود را با قدرت می‌گیریم.

وی تاکید کرد: امید داشتن به اجرای حداقلی تعهدات برجامی اروپا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. آمریکا دنبال فروپاشی اقتصاد ایران است و اعلام کرده این کار را از طریق تشدید تحریم‌ها به منصه ظهور خواهد رساند. آمریکا باید بداند این آرزو را به گور خواهد برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برشما

    • م.ص.

      تو هنوز زنده ای؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج