جاباما
۷۴۳۱۵۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

معامله محرمانه آمریکا و روسیه درباره سوریه

احتمال می‌رود که در نشست ۱۶ ژوئیه بین ترامپ و پوتین و به دنبال توافقی پنهانی میان آمریکا و روسیه به دمشق اجازه کمک گرفتن از نیروی هوایی روسیه، بازپس‌گیری اراضی اشغالی در مرز‌های مشترک با اردن و عراق و اسرائیل را می‌دهد و در مقابل موافقت اسد با ایجاد منطقه عاری از سلاح در امتداد این مرز‌ها و بدون حضور نیرو‌های ایرانی را به دنبال دارد.

خبرگزاری ایسنا: پیش بینی می‌شود دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه طی نشست ۱۶ ژوئیه در هلسینکی در مورد اوضاع دشوار جنوب سوریه بحث کنند. طبق گفته بسیاری از تحلیلگران آمریکایی این دیدار شامل معامله ادعایی با نظام سوریه را خواهد شد که با برخی رهبران عرب در مورد آن گفت‌وگو شد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، این معامله به دمشق اجازه کمک گرفتن از نیروی هوایی روسیه، بازپس‌گیری اراضی در مرز‌های مشترک با اردن و عراق و رژیم صهیونیستی اشغالی را می‌دهد و در مقابل موافقت اسد با ایجاد منطقه عاری از سلاح در امتداد این مرز‌ها و بدون حضور نیرو‌های ایرانی را به دنبال دارد.

معامله محرمانه آمریکا و روسیه درباره سوریه

به استثنای کاخ سفید، واشنگتن از جمله سازمان سیا و وزارت دفاع آمریکا، به مانور ادعایی ترامپ در خصوص جنوب سوریه چندان راغب به نظر نمی‌رسد. در مورد رویکرد نومحافظه کاران و گروه‌های قدرتمند درخواستی که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، برکناری اسد از قدرت است و اینکه نمی‌توان در مورد هر معامله‌ای که درباره آینده وی در حکومت کشور بحث می‌کند، گفت‌وگو کرد.

در واقع چیزی وجود ندارد که بتوان در شرایط کنونی در مورد آن گفت‌وگو کرد. زیرا نمی‌توان امتیازات بیشتری به روسیه در سوریه داد. زیرا این کشور هم اکنون بازیگر اصلی در تعیین اتفاقاتی است که در کشور جنگ زده رخ می‌دهد. طبق نظرات بسیاری از ناظران نقش روسیه محدود به نفوذ نظامی روزافزون نمی‌شود بلکه از طریق هماهنگی آن با ایران و ترکیه نیز است.

عجیب نیست که معامله ادعایی ترامپ از سوی کرملین رد شده است. اما ترامپ احتمالا برای گفت‌وگو در مورد این معامله به شکل کاملا متفاوتی بازمی‌گردد.

در حالی که اظهاراتی در برابر جهان مطرح خواهد شد که ارتباطی با لزوم یکپارچگی خاک سوریه ندارد و این چنین جنگ فاجعه بار در سوریه به نقطه‌ای بازمی‌گردد که هفت سال و نیم قبل از آنجا آغاز شد، اما با اشاعه فقر، بیماری و تعصب دینی بیشتر.

ایلیا ماگنر، به عنوان تحلیلگر نکاتی را مورد توافق واشنگتن و مسکو مشخص کرده که در مورد اجازه به نیرو‌های اسد برای بازپس گیری کنترل جنوب است. اما آنچه تاکنون در مورد آن مذاکره نشده بخش بسیار مهمی در استان قنیطره در مرز با اردن و در نزدیکی بلندی‌های اشغالی جولان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا شاید بخوان ایران رو بیرون کنن،ولی این نشونه اوج خریت اوناست که فکر کنن ایران از سوریه بیرون میره.
      ایران به هیچ قیمتی از سوریه بیرون نمیره اونا 40 سال خودشونو به آب و اتیش زدن تا به این نقطه از منطقه دسترسی کامل داشته باشن حالا با پای خودشون عقب گرد کنن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج