۷۴۳۲۸۱
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست مونسان از بانک‌مرکزی درباره ارز مسافرتی

معاون رییس‌جمهور با انتقاد از نابسامانی وضعیت ارز در حوزه گردشگری، از بانک مرکزی برای دومین‌بار درخواست کرد؛ رقم تخصیص یافته ارز مسافرتی به تفکیک مقصد را اعلام کند.

خبرگزاری ایسنا: علی‌اصغر مونسان از پیگیری دوباره سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اعلام تخصیص ارز مسافرتی به تفکیک مقصد خبر داد و اظهار کرد: ما بارها از بانک مرکزی درخواست کردیم موضوع تبدیل ارز و تامین منابع ارزی برای گردشگران ورودی و خروجی سامان پیدا کند و مدتی هم منتظر ماندیم، اما متاسفانه پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم.

او که در حاشیه مراسم عقد تفاهم نامه با وزارت کار برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری، در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، به وضعیت کنونی ارز اشاره کرد و افزود: در صورت برنامه‌ریزی درست این شرایط به نفع گردشگری تمام می‌شود، البته در صورتی که برنامه‌ای جامع، کامل و باثبات برای تبدیل و تامین ارز گردشگران تدوین و اجرا شود. در غیر این صورت فرصت پیش آمده برای رونق گردشگری ایران ممکن است به تهدید تبدیل شود.

مونسان گفت: نرخ حال حاضر ارز، سفر به ایران را ارزان خواهد کرد ‌اما اگر از سوی بانک مرکزی برای سامان‌دهی روند تبدیل ارز اقدامی عاجل نشود، این فرصت را از دست خواهیم داد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان هفته پیش در توئیتی اعلام کرد؛ «به‌منظور شفاف‌سازی و اطلاع عموم مردم از نحوه تخصیص ارز مسافرتی، از بانک مرکزی درخواست شده است که میزان ارز تخصیص داده شده به مسافران و گردشگران را به تفکیک مقصد اعلام کند» که با وجود گذشت نزدیک به یک هفته، هنوز اطلاع‌رسانی از سوی بانک مرکزی در این‌باره نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معصومی

      به نظر من برای اینکه قاچاق ارز آزاد از بین بره و دست واسطه گران کوتاه بشه خود بانگها ارز آزاد را به مسافران ارائه بدن .....وگرنه واسطه گران و سود جویان میدان را دست خودشون میگرن .....

    • بدون نام

      آقای سیف که جواب کسی را نمیدهد.انتظار پاسخ نداشته باشید.

    • بدون نام

      اگرقراراست ارزمسافرتی پرداخت شود عدالت رابایدرعایت کردچراکه ارزارزان نوعی رانت است پس بایدبه مبلغ کم به همه مردتعلق بگیردودرسامانه ای قابل معامله باشد کسانی که سفرنمی روندبفروشند

      پاسخ ها

      • علی

        شما طوری حرف میزنید که انگار یارانه است ومیخواهند
        مجانی بدهند؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج