جاباما
۷۴۳۷۳۰
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

ادعای تازه درباره اخراج دیپلمات‌های ایرانی از هلند

در سایه سکوت و انفعال و وادادگی سفارت ایران در لاهه و وزارت امور خارجه کشورمان، طرف هلندی در کمال آرامش به جای مجرم (بدلیل پناه دادن به یک تروریست جانی) در مقام شاکی نشسته و دو نفر از دیپلمات‌های ما را از این کشور اخراج کرده است.

روزنامه کیهان نوشت:. «۲ نفر از وابستگان سفارت ایران در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) از هلند اخراج شده‌اند و متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.» این جمله‌ای بود که هولبرت بِریده‌مَیِر، سخنگوی «سرویس اطلاعات و امنیت» هلند بیان کرد.

بیانیه سفارت ایران در محکومیت قتل یک تروریست!

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که سازمان اطلاعات و امنيت هلند (AIVD) بررسی دو پرونده قتل را در دستور کار قرار می‌دهد. پرونده اول مربوط به فردی است به نام احمد مولا ابوناهض «مشهور به احمد نیسی» از سران گروه تروریستی «جنبش الأحواز» که سال ۲۰۱۷ در مقابل منزلش توسط افراد ناشناس از پای درآمده بود و دیگری فردی به نام «علی معتمد» که در سال ۲۰۱۵ در شهر المیره در نزدیکی آمستردام به ضرب گلوله کشته شده بود.

بعد از کشته شدن احمد نیسی که دستش به خون تعداد زیادی از هموطنانمان آلوده بود و بر اثر درگیری‌های درون حزبی و به جرم دخل و تصرف در اموال حزب ابتدا از سمت خود معزول و سپس کشته می‌شود، گروهک تروریستی الاحواز با سوءاستفاده از شرایط، از آب گل‌آلود ماهی گرفته و در لاهه، ایران را به دست داشتن در قتل این تروریست متهم می‌کند.

دادگاه بررسی قتل «علی معتمد» و افشای هویت «کلاهی»

در کنار این قضیه پلیس هلند رسما اعلام می‌کند که پیگیری پرونده قتل شخصی به نام «علی معتمد» که در دسامبر ۲۰۱۵ به قتل رسیده بود به سرنخ‌هایی رسیده،«علی معتمد» همان «محمدرضا صمدی کلاهی» عامل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و قریب به ۸۰ نفر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ بوده است و افشای هویت واقعی این تروریست جانی دولت هلند را برای اعطای پناهندگی ۳۰ ساله به وی با چالشی جدی مواجه می‌کند.

احضار سفیر ایران به AIVD و اخراج دو دیپلمات

این موضوع مسکوت می‌ماند تا سوم خرداد ماه که سازمان اطلاعات و امنيت هلند (AIVD) پس از دعوت از سفیر جمهوری اسلامی ایران به محل این سازمان به وی اعلام می‌کند که ما شواهد و قرائنی داریم که جمهوری اسلامی ایران در ماجرای قتل علی معتمد و احمد نیسی دست دارد و به همین منظور دو نفر از پرسنل سفارت ایران می‌بایست خاک هلند را هرچه سریعتر ترک کنند.

موضع انفعالی و حقارت بار وزارت امورخارجه

در این میان هیچ‌گونه اعتراض، واکنش، توضیح یا حتی ملاقات مستقل برای مقابله با اتهام‌زنی هلند از سوی سفیر ایران در هلند و همچنین وزارت امور خارجه صورت نمی‌گیرد که این موضع حقارت بار و ذلیلانه به تقویت موضع هلند در این تصمیم اخراج دیپلمات‌های کشورمان کمک شایانی می‌کند.

بر همین اساس دو دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند بر اساس ضرب‌العجل سازمان اطلاعات و امنیت هلند (و نه وزارت امور خارجه این کشور) در تاریخ ۱۷ خرداد ۹۷ به صورت کاملا بی‌سر و صدا خاک این کشور را ترک می‌کنند.

کیهان در ادامه با لحنی اعتراضی می نویسد: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در چهارم تیرماه (۱۸ روز پس از اخراج دیپلمات‌های ما از هلند) در پاسخ به پرسشی در این زمینه در حالی که گویا انتظار شنیدن چنین پرسشی هم نداشته در یک برنامه زنده تلویزیونی و در مقابل دوربین رسانه‌های خارجی اعلام می‌کند که موضوع را نه تایید می‌کند و نه تکذیب که این نوع نحوه پاسخگویی منفعلانه و البته بی‌سابقه در تاریخ سخنگویی! به جز جری کردن طرف هلندی و تایید ضمنی عملکرد آنها در اخراج دیپلمات‌های کشورمان معنای دیگری نمی‌توانست داشته باشد.

روزنامه ی اصولگرای کیهان مدعی است که: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، وزارت امور خارجه با توهم پیشبرد مذاکرات آتی برجام با طرف‌های اروپایی سعی داشته تا با نادیده گرفتن این موضوع به خیال خام خود در راه کمک به برجام و جلوگیری از تنش در سطح بین‌المللی برای حفظ وجهه داخلی (اگرچه به قیمت زیر سؤال رفتن عزت و اعتبار جمهوری اسلامی) گام بردارد که پایان مذاکرات ظهر جمعه وزیر امور خارجه با مقامات اروپایی در وین و ناکامی مذاکرات خط بطلانی بر این توهم کشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب وقتی کشور ما هیچ گونه واکنش نشان نداده یعنی حرف کشور هلند درست بوده تازه موضوع مال یک ماه پیش بوده تازه خبرش درج شده
      این جور کارها توی کشورهای دیگه فقط بدبختی برامون میاره و بقیه کشورهای دنیا هم به تروریست بودن ایران مطمئن میشن
      یعنی ما یه پاس گل دادیم به دنیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      تو خوبی....

    • بدون نام

      از نظر کیهان جواب نباید منفعلانه ویا بهتر بگم نباید صادقانه باشد بلکه در هر حال باید با مشت به دهن سوال کننده کوبید ...خخخخ ...ند

    • رضا

      حالا دو نفر را اخراج کردند بقیه فعلا هستند کارای سفارتو حل و فصل میکنند، زیاد مسأله را بزرگ نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج