۷۴۳۸۶۳
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

صفایی فراهانی: امثال بابک زنجانی کم نیستند

محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: امثال بابک زنجانی که ۲.۶ میلیارد یورو را به جیب زد، کم نیستند. این فرصت، ناشی از آن تحریم‌ها بوده است. اگر آن تحریم به ایران تحمیل نمی‌شد، کسی دنبال دور زدن تحریم نمی‌رفت. آن پولی که به ترکیه رفت و گم شد برای چه اتفاق افتاد؟

خبرگزاری ایلنا؛ با محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفتگو کرده است.

صفایی فراهانی: امثال بابک زنجانی کم نیستند

اهم اظهارات صفایی فراهانی به شرح زیر است:

* برخی به جای اینکه کمک کنند در شیپور ناامیدی و ناتوانی و مایوس‌کردن جامعه می‌دمند و این جای تاسف دارد.

* متاسفانه در کشور ما منافع ملی یک موضوع مغفول مانده است، چون نهادهای مدنی حضور ندارند. اگر به این ۴۰ سال دقت کنیم، از سال ۸۳ تا سال ۹۳ درآمد ارزی ایران یک درآمد افسانه‌ای بوده است. این درآمد افسانه‌ای خرج چه چیزهایی شده و چه توفیقاتی را برای کشور به همراه داشته است؟ اما منافع خیلی‌ها را تامین کرد.

* برخی به دنبال این هستند که چگونه می‌توانند به راحتی فضا را به گونه‌ای کنند که بلکه آن منافع دوباره برایشان تامین شود و در این راستا امروز از جنگ و ناآرامی و تنش استقبال می‌کنند. هرنوع به هم ریختگی در حوزه داخلی ایران می‌تواند اجرای قانون و نظم و انضباط مالی را به هم بزند.

* امثال بابک زنجانی که ۲.۶ میلیارد یورو را به جیب زد، کم نیستند. این فرصت، ناشی از آن تحریم‌ها بوده است. اگر آن تحریم به ایران تحمیل نمی‌شد، کسی دنبال دور زدن تحریم نمی‌رفت. آن پولی که به ترکیه رفت و گم شد برای چه اتفاق افتاد؟ همچنین نفتی که به نیروی انتظامی دادند و از بین رفت اینها همه برای دور زدن تحریم‌ها بود.

* اگر کشور مجبور شود همان کارها را انجام دهد، دوباره منافع آن‌ها تامین خواهد شد. پس بدیهی است که عده‌ای همه آرزوشان این است که چگونه می‌توانند اوضاع فعلی را به شرایط قبل برگردانند. قبلاً هم گفتم اگر در دولت اصلاحات ۹ روز یک بار بحران درست می‌کردند در این ۵ سال دولت روحانی هر روز بحران‌سازی می‌شود!

* متاسفانه مسئولان اکثراً با آمار و ارزیابی و تحلیل آمار غریبه هستند، آنها تصویر می‌کنند آمارها فقط به درد بایگانی می‌خورد. در حالیکه ارائه آمار به مدیر یعنی برای تحلیل آن فکر کن. آمار برای این است که مدیر متوجه شود که در جامعه چه اتفاقی می‌افتد.

* آقای رئیس دولت وقتی که می‌گوید ما به دنبال این هستیم که فقر مطلق را از بین ببریم، یکبار همه ارکان حکومت باید راجع به آن فکر کنند که برای رفع کامل آن چه برنامه‌ریزی نیاز است، داشته باشند. چقدر تلاش می‌شود که توانایی اقتصادی کشور بالا برود که این‌ها از این مشکل بیرون آیند.

* متاسفانه به جای اینکه کمک کنند در ناامیدی و ناتوانی و مایوس کردن جامعه می‌دمند! این نشان می‌دهد برخی از مسئولان به جای اینکه نگران کشور باشند، نگران گروه‌های سیاسی و اهداف بخشی خودشان هستند و این جای تاسف دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی شم خودتی

    • بدون نام

      صفایی انگار به تو کمتر رسیده

    • بدون نام

      بیچاره بابک : به شوشتر زدند گردن مسگری !!!

    • بدون نام

      شما چرا مردم را منحرف میکنید.احمدی نژاد خلاف کرد قبول .در این دولت چرا بعد از 5 سال دلار 3تومانی باید بشود 9تومان .فقط بلدید ضعفهای ساختگی خودتون در دولت قبل را بزرگ نمایی کنید .

    • بدون نام

      چش ملت روشن

    • بدون نام

      ایران کشوریست با قانون اساسی فلکه ای، یعنی برای همه قوانین تو ایران راه دور زدن قانون رو گذاشتن، همه چیز توی ایران از راه دور زدن باید انجام بشه حتی مبارزه با تحریم ها، نفت نمیخرند به درک! بجای انرژی هسته ای وقت و پولمون رو صرف استخراج فراورده های نفتی کرده بودیم الان اوضاعمون خیلی بهتر بود، رضایت مردم از یه دولت و وحدت یک ملت از صدتا انرژی هسته ای قوی تر هست، یکم بفکر مردم بیچاره باشید چرا باید شرایطی بوجود بیارید یه عده به خدایی برسند یه عده به فلاکت و بدختی، انرژی هسته ای نمیخوایم ما آسایش میخوایم، به فکر چاره باشید هرچیزی یه راهی داره با بدخت کردن مردم به پیشرفت رسیدن روا نیست، منم میخوام زندگی کنم چرا باید نسل سوخته باشیمممم چراااااا؟؟؟؟

    • بی نام

      چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج