جاباما
۷۴۳۸۷۳
۵۰۶۰
۵۰۶۰
پ

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

مرسدس بنز C کلاس جدید برنده جایزه بهترین طراحی کابین خودروهای ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار به انتخاب مجله CAR and DRIVER شده و عنوان خودرو سال ۲۰۱۵ جهان را یدک می‌کشد. اما باید دید که نسخه کانورتیبل‌اش نیز همان‌قدر جذاب و متناسب است؟ تا انتها با ما باشید.

وبسایت جوان خودرو: بدون شک باید گفت جنجالی‌ترین نسل مرسدس بنز نسل C کلاس تابه‌امروز، مدل W۲۰۵ است که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ معرفی شد. طراحی مشابه آن با S کلاس باعث شد نوک پیکان انتقادهای زیادی آن را هدف بگیرد. اما مرسدس‌بنز نه‌ تنها از این سبک عقب‌ نشینی نکرد، بلکه مدل‌های کوپه و کانورتیبل C کلاس جدید را نیز کاملا مشابه S کلاس کوپه و کانورتیبل طراحی کرد. پس از نسخه‌های سدان، استیشن و کوپه، مرسدس‌بنز نسخه کانورتیبل C کلاس را در آستانه موتورشو ژنو معرفی کرد.

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

نسل پیشین مرسدس بنز C کلاس در مدل کوپه نیز تولید شده بود، اما این اولین‌بار است که مرسدس‌بنز نسخه کانورتیبل C کلاس را با سقف متحرک به بازار فرستاده است. C کلاس کانورتیبل به‌ طور مستقیم با ب‌ام‌و سری 4 کانورتیبل رقابت می‌کند، اما هم‌چون سری 4 به‌ صورت رسمی وارد کشور نشده و تنها تعداد محدودی از آن به مناطق آزاد کشورمان راه پیدا کرده است.
مرسدس بنز C کلاس کابریو بر پایه پلت‌فرم مدولار MRA شکل گرفته که با مدل سدان و کوپه مشترک است. پلت‌فرم MRA امن‌تر، سخت‌تر و سبک‌تر می‌باشد و با استفاده از آلومینیوم و فلزات سبک در ساخت بدنه و سایر قسمت‌ها، وزن این کابریو لوکس کاهش یافته و استحکام آن افزایش پیدا کرده است. این ترکیب باعث بهبود دینامیک رانندگی و کاهش سر و صداهای اضافی نیز شده است.

مرسدس بنز C کلاس جدید برنده جایزه بهترین طراحی کابین خودروهای ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار به انتخاب مجله CAR and DRIVER شده و عنوان خودرو سال ۲۰۱۵ جهان را یدک می‌کشد. اما باید دید که نسخه کانورتیبل‌اش نیز همان‌قدر جذاب و متناسب است یا خیر.

S کلاس یا C کلاس؟

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

در برخورد اول و مشاهده نمای ظاهری، باید بگوییم که این خودرو دقیقا یک S کلاس کانورتیبل آب رفته است! البته با چاشنی تجمل‌گرایی کم‌تر و روحیه‌ای اسپرت‌تر. چراغ‌های جلو تفاوتی با مدل سدان ندارند اما در قسمت عقب، چراغ‌های کشیده دقیقا همان چیزی هستند که مشابه آن را در E و S کلاس کوپه مشاهده می‌کنید.

مرسدس‌بنز گام بلندی در طراحی برداشته و در همین راستا خطوط تند و تیز نسل قبلی، جای خود را به خطوط نرم و ملایم داده‌اند و چهره جدید، لطیف‌تر و امروزی‌تر و البته منسجم‌تر و پویاتر از قبل است. ابعاد بدنه از نسل قبلی بزرگ‌تر است و حس طرف شدن با یک کانورتیبل قلدر و عضلانی را به بیننده می‌دهد. آینه‌ها توسط پایه‌ای روی درها قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود تاکید بیش‌تری بر اسپرت بودن این خودرو داشته باشد. خطوط بدنه هنرمندانه است و در پیشانی خودرو یک جلوپنجره الماسی شکل حسابی جلب توجه می‌کند.

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

خریدار می‌تواند از میان رنگ‌های قهوه‌ای، آبی، قرمز و مشکی برای سقف C کلاس کابریو انتخاب کند. این سقف ظرف ۲۰ ثانیه باز یا بسته می‌شود و می‌توانید این فرایند را تا سرعت ۴۸ کیلومتربرساعت انجام دهید. استفاده از لایه‌های آکوستیک در سقف باعث شده هنگام بسته بودن، آرامش کابین را حفظ کنید. استفاده از سقف نرم در C کلاس کابریو، ویژگی‌های مثبتی نسبت به رقیب سرسخت‌اش یعنی ب‌ام‌و سری ۴ را به ارمغان آورده. جدای از این‌ که می‌توانید رنگ سقف را متفاوت با رنگ بدنه انتخاب کنید، این سقف نسبت به سقف فلزی سری ۴ فضای کم‌تری از صندوق بار اشغال می‌کند. به این‌صورت که فضای بار در حالت عادی ۳۶۰ لیتر گنجایش دارد و با جمع شدن سقف این فضا به ۲۸۵ لیتر کاهش می‌یابد.

فضای کابین

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

فضای کابین C کلاس کابریو دقیقا همان جایی است که طرفداران ب‌ام‌و به آن حسادت می‌کنند! در این بخش مدل کابریو تفاوتی با مدل سدان ندارد و همان‌قدر لوکس و خوش‌ساخت است. البته فرم صندلی‌ها با مدل سدان متفاوت است و صندلی‌های کوچک عقب، عملا برای نشستن افراد درشت‌ هیکل مناسب نیستند. راست‌اش را بخواهید کابین C کلاس جدید آن حالت خودمانی و کلاسیک قبل را ندارد و حسابی حواس‌اش به مدگرایی و چشم و هم‌چشمی پرت شده. طراحی بدنه شباهت‌های زیادی با کلاس S دارد، اما داخل کابین این شباهت‌ها بیش‌تر هم می‌شود تا جایی‌که کار تشخیص مدل‌های مختلف برای کسانی که دستی بر آتش ندارند سخت می‌شود.

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

در اولین نگاه چیزهایی مثل کنسول شیب‌دار جلو، دریچه‌های گرد هوا و فرم جدید فرمان نظرم را به خودش جلب کرد. قسمت مرکزی کنسول شیب ملایمی دارد و با پوشش چوب مات تیره روکش شده که در کنار دکمه‌ها و قطعات براق جذابیت خاصی دارد. دریچه‌های دوار سیستم تهویه فلزی هستند تا حس بهتری از کیفیت به سرنشینان منتقل شود. یکی دیگر از موارد جذاب و جدید کابین که در نسل نوین محصولات مرسدس‌بنز به چشم می‌خورد، جدا شدن صفحه نمایش از کنسول جلوست که مثل یک گجت مجزا به‌صورت لمسی هدایت می‌شود. 2 نوع صفحه نمایش ۷ و ۸.۴ اینچی برای C کلاس جدید قابل سفارش است، که نسخه مورد بررسی از صفحه نمایش کوچک بهره می‌برد.


دکمه‌های سیستم صوتی و تهویه برآمده هستند و کاملا مشابه S کلاس طراحی شده‌اند و با حرکت بالا و پایین‌شان نظر شما را به خود جلب می‌کنند. در نسخه EXCLUSEIVE هم‌چون محصولات لوکس مرسدس‌بنز، یک ساعت عقربه‌ای در کنسول وسط قرار گرفته است. کمی پایین‌تر، ماوس مدرن و کمی عجیب سیستم کامند قرار گرفته که تنها در اهرم دوار با قبل شباهت دارد. به لطف عملکرد لمسی صفحه این ماوس پیشرفته، می‌توانید حروف انگلیسی را با انگشتان خود رسم کنید تا حرف مورد نظر در صفحه نمایش تایپ شود! اهرم تعویض حالت‌های گیرباکس مثل سدان‌های لوکس مرسدس از وسط صندلی‌ها به پشت فرمان منتقل شده و شاید این جذاب‌ترین تغییر کابین C کلاس جدید باشد.

سمت چپ فرمان خبری از اهرم گلنگدنی ترمز پارک با آن عملکرد سنتی نیست و درست در همان جا، یک دکمه نقره‌ای رنگ برای فعال کردن ترمز پارک در نظر گرفته شده است. هم‌چون محصولات ب‌ام‌و، دکمه فعال کردن رادارها در قالبی مخصوص در سمت چپ فرمان قرار گرفته. تمام دکمه‌های کنترل روی درها با الهام از S کلاس نقره‌ای رنگ و متفاوت نسبت به قبل طراحی شده‌اند تا حس بهتری از کیفیت را تداعی کنند. در مدل مورد بررسی هر ۲ صندلی جلو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم حافظه مجهز شده‌اند.

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

اسپیکرهای سیستم صوتی در قسمت بالایی پنل درها نصب شده‌اند و در نسخه‌های فول‌آپشن (مجهز به سیستم صوتی بارمستر) مزین به پوشش مشبک نقره‌ای رنگ هستند.

ارگونومی کابین بهتر از قبل است و از تعداد دکمه‌ها کاسته شده. کابین C کلاس جدید بدون نقص نیست و علی‌رغم کاهش تعداد دکمه‌ها و استفاده از کامند هوشمند، در حال حاضر انجام کار ساده‌ای مثل تعویض موج رادیو هم دلهره‌آور است! در C کلاس کابریو جدید سامانه هدآپ دیسپلی HUD که پیش از این در محصولات بنز کم‌تر دیده می‌شد و اولین‌بار در S کلاس جدید مورد استفاده قرار گرفت، به جذابیت‌های کابین افزوده است. در این سامانه میزان سرعت و جهت جغرافیایی در مقابل راننده روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود. اما در این نسخه، هدآپ فاقد تنظیمات روشنایی و هم‌ترازی با دید راننده است و این شمایید که باید با تغییر جهت صندلی خود را با آن وفق دهید. البته می‌توانید با دکمه تعبیه شده در سمت چپ فرمان این سیستم را از مدار خارج کنید. در C کلاس جدید سیستم تهویه دست‌خوش تغییراتی شده.

هنگام وارد شدن به تونل دریچه‌های هوا بسته می‌شوند تا از ورود گازهای سمی به کابین جلوگیری شود و پس از بیرون آمدن از تونل دریچه‌ها دوباره به حالت اول خود باز می‌گردند. هم‌چنین در مدل کابریولت، به لطف سیستم AIRSCARF می‌توانید در هوای سرد نیز از باز بودن سقف لذت ببرید. چراکه دریچه‌های تعبیه شده روی پشت سری صندلی ها، گردن و سر سرنشینان را گرم می‌کنند.

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

C کلاس جدید به سامانه کنترل هوشیاری راننده نیز مجهز شده است. ۲ دوربین بالای شیشه جلو نصب شده که یکی خستگی راننده را تشخیص می‌دهد و دیگری عملکرد چراغ‌ها را کنترل می‌کند. هم‌چنین ترمز اضطراری BA، کنترل پایداری DSC و سیستم ضدلغزش ASR به همراه کاپوت فعال در تصادف ایمنی این سدان کامپکت را افزایش می‌دهد.

بدون شک سواری با یک خودرو روباز لذت خاص خودش را دارد. اما سرنشینان حتما نگران آشفته شدن وضعیت کابین در سرعت بالا هستند. در C کلاس کابریو سیستم AIRCAP اجازه نمی‌دهد موهایتان پریشان شود. دریچه‌های بالای چارچوب شیشه جلو تعبیه شده تا هوا را از کابین منحرف و شرایط داخل کابین را حفظ کند.

مشخصات فنی سواری رمانتیک!

بررسی مرسدس بنز C کلاس کابریو؛ S کلاس کوچک؟

توسط کلید تعبیه شده در کنسول مرکزی می‌توانید از میان ۵ حالت رانندگی کامفورت، اکو، ایندیویژوال، اسپرت و اسپرت‌پلاس یکی را انتخاب کنید. این سامانه به چابکی گیرباکس معروف شده و در حالت‌های مختلف عملکرد موتور، جعبه دنده و سیستم تهویه تغییر می‌کند.

پیشرانه C۲۰۰ کابریو همان پیشرانه جدیدی است که برای استفاده در نسخه سدان از نو طراحی شده و تفاوت‌هایی با قبل دارد. حجم موتور با حدود ۲۰۰ سی‌سی افزایش به ۱۹۹۱ سی‌سی رسیده و ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت دارد. گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و با فرمان دادن‌های ناگهانی و شیطنت در پیچ ها، C کلاس کابریو را کاملا سرگرم‌کننده و جذاب حس می‌کنید.

در این نسخه گیرباکس ۹ سرعته جدید با پیشرانه جفت می‌شود. در این گیرباکس پیشرفته تاخیرهای نمونه ۷ سرعته جی ترونیک تا حد زیادی برطرف شده و عملکرد دقیق‌تری دارد. این کانورتیبل خپل تنها ۷.۵ ثانیه زمان می‌خواهد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

سواری نسبت به مدل سدان کمی خشک‌تر است. چراکه در این نسخه از تعلیق اسپرت فولادی با فنرها و تعدیل‌های سفت‌تر استفاده شده و نسبت به نسخه سدان، ۱۵،۲۴ میلی‌متر به سطح زمین نزدیک‌تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج