جاباما
۷۴۳۹۰۱
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

خرید و فروش سکه به هر میزان جرم نیست

یک وکیل دادگستری با اشاره به دبازداشت فردی موسوم به «سلطان سکه» گفت: خرید و فروش سکه به هر میزان و تعداد جرم محسوب نمی‌شود مگر اینکه این کار از راه تقلب صورت گرفته باشد.

خبرگزاری ایسنا: یک وکیل دادگستری با اشاره به دبازداشت فردی موسوم به «سلطان سکه» گفت: خرید و فروش سکه به هر میزان و تعداد جرم محسوب نمی‌شود مگر اینکه این کار از راه تقلب صورت گرفته باشد.

نعمت احمدی اظهار کرد: خرید و فروش سکه جرم نیست و حد معینی نیز ندارد که مثلاً شما یک قطعه خریداری کنید یا ۱۰۰ قطعه؛ همچنین این مسأله احتکار نیز محسوب نمی‌شود چون پایه ثروت خود بانک مرکزی بزرگترین نگهدارنده طلا و سکه است.

خرید و فروش سکه به هر میزان جرم نیست

وی افزود: فروش سکه به وسیله دولت صورت می‌گیرد، یعنی دولت یک فراخوان می‌دهد و اعلام می‌کند که برای جمع کردن نقدینگی می‌خواهم سکه عرضه کنم و محدودیتی هم برای این موضوع نمی‌گذارد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: ممکن است پول کسی که سکه می‌خرد مشکل داشته باشد، یعنی از راه ناصواب به دست آمده و قصد پولشویی داشته باشد، ولی این مسأله هم به خرید و فروش سکه برنمی‌گردد.

احمدی یادآور شد: ممکن است شخص عملیاتی را انجام داده باشد که آن عمل جرم باشد و نه خرید و فروش سکه. مسأله مهم این است که احتمال بدهیم شخص با بانک و محلی که برای دریافت سکه ثبت‌نام می‌کنند زد و بند کرده باشد و به طور مثال شما بتوانید یک سکه ثبت‌نام کنید ولی این فرد توان آن را داشته باشد که به طور مثال ۱۰۰ سکه بنویسد که اگر این کار از راه تقلب صورت گرفته احتمالاً جنبه مجرمانه داشته باشد وگرنه خود خرید و فروش سکه به هر میزان و تعداد جرم محسوب نمی‌شود.

وی در خصوص میزان مطرح شده سکه‌ها اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود این فرد ۲ تن سکه خریداری کرده، پیداست که کسی که این حرف را زده از مرحله پرت است و همچنین اینکه اعلام شده که آقایی را گرفته‌اند که ایشان یک سکه هم همراه نداشته ولی سلطان سکه می‌باشد، خنده‌دار است.

این وکیل دادگستری گفت: کار این فرد خلاف نبوده و نگهداری طلا و جواهر خلاف نیست، اما اگر بخواهند این مقدار سکه را از مرز خارج کنند موضوع جداگانه‌ای است و به اصطلاح اینکه بدون مجوز قانونی بخواهید طلا وارد کشور یا خارج کنید، جرم محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خرید و فروش خیلی چیزها به صورت عادی جرم نیست ولی وقتی به قصد ایجاد انحصار و تاثیر بر بازار باشد اخلال اقصادی محسوب میشود

    • کریمی

      اخلال اقتصادی در زمینه خودروهای خارجی چی عزیزم
      که واردات رو ممنوع کرده تا بتونه یه ماشین 150 ملیونی رو بده 400 تومن جیگر جان
      دولت سکه رو بهونه کرده و انداخته جلو
      و پشتش داره کلییییی کالاشو چهاربرابر میفروشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف منطقی

    • مونتلا

      الان سکه و ارز به دست کیه ...?بانک مرکزی خب ما رو چی فرض کردید خودتان دارید مردم رو فلج میکنید تمام خریداران سکه و ارز آقازادهای مسئولان هستند نه مردم عادی هر کالای رو جلوی واردات شو بگیرد یک معنی میده اونم صد برابر کردن قیمت اون کالاست تلگرام رو فیلتر کردید و الان هم اینستاگرام رو چون به راحتی دزدهای شما رو افشا میکرد و میخواهید مثل قبلا ها خون اقشار ضعیف رو بکنید تو شیشه

    • بدون نام

      پس سلطان سکه رو چطور و به چه جرمی دستگیر کردن؟

    • سید

      به امید اینکه قوانین برای همه، بدور از حزب وجناح ووابستگیهای سیاسی اجرابشه .

    • بدون نام

      توکشوری که اختلاس ودزدی وکم کاری مسولین جرم نباشه دیگه بقیه چیزا جرم نیست

    • بدون نام

      تو هم دارید چرن میگی دوتن سکه جرم نیست .... .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج