جاباما
۷۴۳۹۹۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

دانستن زمان مرگ تنها با یک آزمایش!

دانشمندان دانشگاه ییل مدعی شدند اخیرا یک آزمایش خون توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی مانده است.

ایسنا: دانشمندان دانشگاه ییل مدعی شدند اخیرا یک آزمایش خون توسعه داده‌اند که توسط آن می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی مانده است.

دانستن زمان مرگ تنها با یک آزمایش!

به نقل از دیلی میل، محققان "دانشگاه ییل"(Yale University) در مقاله اخیرشان مدعی شده‌اند که آنها تنها با انجام یک آزمایش می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی است.

به گفته محققان نتایج آزمایشات آنها بسیار دقیق‌تر، عملی‌تر و آسان‌تر از هر مطالعه‌ای است که تا به امروز محققان دیگر ارائه داده‌اند.

"مورگان لوین"(Morgan Levine) پزشک آسیب‌شناس دانشگاه ییل گفت: هدف او شناسایی عوامل موثر بر پیری سلول است و بنابراین پزشکان می‌توانند به بیماران خود کمک کنند که طول عمر خود را با رژیم‌های غذایی مناسب و عادات ورزشی افزایش دهند. تقریبا اکثر افراد جوان یا میانسال، فکر می‌کنند که سالم هستند، اما همیشه اینطور نیست. این آزمایش می‌تواند بیماری افراد را دقیق شناسایی کند و بنابراین پیش از آنکه مشکلی برای آنها رخ دهد از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: اساسا هدف این آزمایش تشخیص سنجش سن فیزیولوژیکی است، نه سن مولکولی. این سنجش به ما میزان تغییرات بدن افراد را نشان می‌دهد.

در این مطالعه محققان 9 نشانگر زیستی را مورد بررسی قرار دادند. محققان برای تعیین اینکه کدام نشانگرهای زیستی نقش مهمی دارند، 42 نشانگر زیستی مختلف را که در مجموعه داده‌های بزرگ "مرکز بهداشت ملی و بررسی آزمایشی تغذیه آمریکا" (NHANES) موجود بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها 10 هزار نفر را بین سال‌های 1988 تا 1994، انتخاب کرده و عوامل بیماری آن‌ها را شناسایی کردند. سپس در سال‌های 1999 تا 2010 نیز حدود 11 هزار نفر دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

در نهایت، آنها از یک الگوریتم به نام "'elastic net mode " برای اندازه گیری میزان قدرت نشانگرهای زیستی که شامل شمارش گلبول‌های سفید و سطح پروتئین‌های حلقوی بود، استفاده کردند.

گام بعدی محققان توسعه راه‌های بنیادی است که نشان دهند چگونه شیوه زندگی یک فرد می‌تواند بر سن بیولوژیکی آن فرد تاثیر بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      شاید. ولی عمر فقط دست خداست

    • بی نام

      الکی چرت نگو عمر دست خود انسان است

    • یزدان

      اینها دلخوشیه.عمر دست خداست.
      مثلا اینها بگن اقای xچهار سال دیگر میمیرد یهو دیدی ماشین زد مُرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج