۷۴۴۱۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کرواسی، حریف خوش یمنِ آقای سرمربی؟

 دو نمایش تیم تحت هدایت ساوتگیت برای مسئولان اتحادیه دلگرم کننده بود.

وبسایت نود: تیم ملی انگلیس چهارشنبه شب در مرحله نیمه نهایی باید در مقابل کرواسی قرار بگیرد. اولین حضور انگلستان در نیمه نهایی جام جهانی بعد از ۲۸ سال در مقابل رقیبی شکل می‌گیرد که گرت ساوتگیت، سرمربی سه شیرها خاطرات خوبی از آن دارد.

ساوتگیت بعد از دوران ناموفق مربیگری خود در میدلزبورو، در سال ۲۰۱۳ هدایت تیم زیر ۲۱ ساله های انگلیس را به عهده گرفت و مامور شد تا سه شیرهای جوان را به رقابت های قهرمانی اروپا ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۶ هدایت کند.

انگلیس در مرحله مقدماتی یوروی زیر ۲۱ سال با تیم های فنلاند، مولداوی، ولز، لیتوانی و سن مارینو هم گروه بود و در پایان با ۹ برد و تنها ۱ تساوی-مقابل فنلاند- در ۱۰ بازی مقتدرانه به مرحله پلی آف راه یافت. در مرحله پلی آف آن مسابقات ۱۶ تیم در مقابل هم قرار می‌گرفتند تا ۸ تیم برتر به رقابت های یوروی زیر ۲۱ سال ۲۰۱۵ صعود کنند.

قرعه انگلیس در پلی آف، تیم زیر ۲۱ سال کرواسی بود. انگلیس در بازی رفت که ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ و در وولورهمپتون برگزار شد، از کرواسی میزبانی کرد و با گل های هری کین و سیدو براهینو در مقابل گل مارکو لیوایا، ۲-۱ پیروز شد تا با اندوخته ای لرزان پا به بازی برگشت بگذارد. ۴ روز بعد در وینکووچی، همگان منتظر بازگشت کرواسی بودند اما تیم تحت هدایت ساوتگیت با تکرار نتیجه بازی رفت، به شکلی معجزه آسا مجوز حضور در یوروی زیر ۲۱ سال را کسب کند. مارکو لیوایا باز هم به انگلیس گل زد اما لیام مور و ویل هیوز با گلزنی خود سند صعود انگلیس را امضا کردند.

کرواسی، حریف خوش یمنِ آقای سرمربی؟

نکته ای توجه همه فوتبالدوستان را جلب کرد، تسلط آشکار انگلیس بر جریان بازی و کنترل مسابقه به هنگام نیاز به حفظ نتیجه بود. البته رفتار موقر و فروتنانه ساوتگیت که بعد از پیروزی، همه چیز را متعلق به شاگردانش دانست هم در این بین جالب توجه بود.

از آن تیمی که در مقابل کرواسی بازی کرد، هری کین، اریک دایر و جک باتلند در فهرست ۲۳ نفره انگلیس در این جام جهانی حضور دارند.

انگلیس با دو شکست مقابل پرتغال و ایتالیا و یک پیروزی مقابل سوئد، با ایستادن در مکان اخر گروه خود وداعی تلخ با یورو ۲۰۱۵ داشت و متعاقب آن، شانس حضور در المپیک ۲۰۱۶ را هم از دست داد. اما سبک خاص ساوتگیت-که اوج نمایش آن در مقابل کرواسی بود-اعتماد سران FA را به این مربی سابقا ناکام جلب کرد.

ساوتگیت یک سال بعد از یوروی زیر ۲۱ سال، در بحران ایجاد شده بعد از کنار رفتن سم آلردایس موقتا هدایت انگلیس را عهده دار شد و بعد از ۴ بازی، حکم هدایت دائمی تیم ملی انگلیس را دریافت کرد.

ساوتگیت در دوران بازی، بازیکن چندان برجسته ای نبود. احتمالا همگان دوران بازی او را با پنالتی هدر رفته اش در مقابل آلمان در یورو ۹۶ و حذف در نیمه نهایی یوروی خانگی به یاد می‌آورند.

او سپس در مقام هدایت میدلزبورو در دو فصل این تیم را به مقام های دوازدهم و سیزدهم رساند و در فصل سوم، با حضور بورو در مکان نوزدهم جدول این تیم را به سمت سقوط از لیگ برتر هدایت کرد‌. ساوتگیت بعد از چند ماه در اکتبر ۲۰۰۹ از هدایت بورو اخراج شد و برای اثبات مجدد خود ۵ سال صبر کرد.

او در اکتبر ۲۰۱۴ و در روزهایی که اخراجش از بورو ۵ ساله می‌شد، خود را احیا کرد و حالا می‌تواند تاریخ سازی کند. ساوتگیت از یک مربی که در باشگاهی متوسط رکورد ۲۹ درصد پیروزی در بازی هایش را داشت، حالا به فردی تبدیل شده که انگلیس را به یک قدمی فینال جام جهانی رسانده است؛ دستاوردی که نام های بزرگتری چون سر بابی رابسون، گلن هادل، اسون گوران اریکسن، فابیو کاپلو و روی هاجسون موفق به انجام آن نشده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen

      نمی‌دونم فاز این عادل چیه؟آخه تیم زیر۲۱ سال چه ربطی به جام جهانی داره.تیم الان کرواسی با مودریچ و راکیتیچ و مانزوکیچ و سوباسیچ و غیره با تیم اون زمان قابل قیاس آخه عقل سلیم چی میگه.خواسته یه جوری به روزنه امید تو دل خودش باز کنه.اخه انصافه طرف اینطوری از فضای صداوسیما و اینهمه مخاطب سواستفاده کنه.اگه جهت حمایت تیم ایران بود قابل هضم بود آخه مرد مومن تو انگلیس دوست داری چرا تحمیل میکنی چرا سواستفاده میکنی؟خیلی آدم بیخودی هستی از اون گزارش مزخرفت تو بازی با مراکش با اون تبلیغ قووتو کردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج