۷۴۴۲۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبرد برای فینالیست‌شدن و البته توپ طلا

امشب ورزشگاه لوژنیکی در مسکو پذیرای دو تیم انگلیس و کرواسی است تا دیگر فینالیست جام جهانی هم مشخص شود؛ فینالیستی که هر‌کدام از دو تیم مذکور باشد، حسابی اتفاق نادری رخ داده است.

روزنامه شرق: امشب ورزشگاه لوژنیکی در مسکو پذیرای دو تیم انگلیس و کرواسی است تا دیگر فینالیست جام جهانی هم مشخص شود؛ فینالیستی که هر‌کدام از دو تیم مذکور باشد، حسابی اتفاق نادری رخ داده است. داستان درباره سال‌های «انتظار» است؛ یکی برای انگلیس و دیگری برای کرواسی. اولی پس از حدود ۳۰ سال است که طعم حضور در نیمه‌نهایی را چشیده است؛ به عبارت دقیق‌تر انگلیس بعد از ۲۸ سال غیبت دوباره به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده و اصلا دلش نمی‌خواهد چنین فرصتی را به راحتی از دست بدهد.

سناریو البته برای کرواسی هم مشابه است با این تفاوت که میزان انتظار آنها اندکی کمتر است؛ کروات‌ها که ۲۰ سال پیش با فرماندهی داوور شوکر به عنوان سومی جام جهانی رسیده‌اند، این‌بار با هدایت لوکا مودریچ عنوان بهتری می‌خواهند. اینکه انگلیس به فینال برسد یا کرواسی، فقط مربوط به زمان است وگرنه در این جام که شگفتی‌هایش کم هم نبوده، نمی‌شود تیمی را از قبل برنده دانست.

نبرد برای فینالیست‌شدن و البته توپ طلا


فرشته‌ای به نام پیکفورد

انگلیسی‌ها با شکست‌دادن سوئد به نیمه‌نهایی رسیدند؛ در یک برد تقریبا راحت که روی دو گل با ضربه سر به دست آمد. البته این فقط بخشی از داستان است چون بخش دیگر داستان مربوط به بسته‌نگه‌داشتن دروازه می‌شود؛ جایی که جردن پیکفورد 24ساله حسابی در آن درخشید و به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد. برای توانایی‌های پیکفورد باید به یک بازی عقب‌تر برگشت؛ به بازی برابر کلمبیا. انگلیسی‌ها که هرگز خاطره خوشی از ضربات پنالتی در جام جهانی نداشتند، این بار با سیو عالی دروازه‌بانشان از «خان کشنده» پنالتی‌ها عبور کردند و به یک‌چهارم نهایی رسیدند. پیتر شیلتون یا گردن بنکس؟ اسطوره دروازه‌بان جوان انگلیس کیست؟ «راستش را بخواهید قبول دارم که خیلی از دروازه‌بان‌های انگلیسی محو مهارت این دو بوده‌اند ولی برای بازیکنی به سن‌و‌سال من باید بگویم، اسطوره من پیتر اشمایکل است!».

دو فرمانده در یک جسم

کرواسی هم برای رسیدن به نیمه‌نهایی جام جهانی، آن ‌هم بعد از 20 سال دست به کار بزرگی زده است؛ آنها از سد روسیه میزبان گذشتند ولی در ضربات پنالتی. این دومین‌بار متوالی بود که کروات‌ها سرنوشتشان را در ضربات پنالتی رقم زدند؛ پیش از آن در جدال برابر دانمارک در یک‌هشتم نهایی هم به لطف ضربات پنالتی به برتری رسیدند و دوباره این سناریو برابر روسیه هم تکرار شد. اینکه یک تیم دو بار در ضربات پنالتی در یک دوره از جام جهانی نجات پیدا کند، خیلی کم دیده شده است؛ آرژانتین تنها تیمی بوده که توانسته در یک دوره از جام جهانی، دو بار در ضربات پنالتی برنده شود و به مسیرش ادامه دهد. البته این‌طور هم نیست که کرواسی فقط شانس آورده باشد؛ آنها با داشتن زوج مودریچ - راکیتیچ در خط میانی، دو نفر از بهترین هافبک‌های دنیا را در اختیار دارند. دو هافبکی که هر‌ بار تیم کرواسی گیر کرده، گره را به راحتی باز کرده‌اند. زلاتکو دالیچ درباره این دو می‌گوید: «درست است که در اسپانیا در دو تیم مختلف با هم رقیب هستند ولی در تیم ملی این دو بازیکن یکی هستند؛ یک جسم و یک روح».

جدال برای توپ طلا

علاوه ‌بر طعم شیرین رسیدن به فینال، بازی کرواسی و انگلیس نوعی جدال برای رسیدن به توپ طلا هم هست؛ از زمانی که فرانس‌فوتبال از فیفا جدا شده و توپ طلا را به تنهایی می‌دهد، آنهایی که در جام جهانی می‌درخشند، امید زیادی دارند؛ این بازی هم یکی از آن دیدارهایی است که جدال دو توپ طلایی احتمالی را دارد؛ یکی لوکا مودریچ است که با رئال‌مادرید فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده و اگر تیمش به فینال برسد، می‌تواند امید زیادی برای کسب توپ طلا داشته باشد. نفر دوم اما هری کین است؛ بازیکن شش‌گله جام جهانی که تا اینجا بهترین گل‌زن جام است. هری اگر بتواند انگلیس را به فینال برساند و قهرمان کند، نه‌تنها می‌تواند دل‌خوش به کسب کفش طلا باشد بلکه می‌تواند امیدوار باشد بعد از سال‌ها یک انگلیسی هم در فهرست برندگان توپ طلا قرار بگیرد.

آیا می‌دانستید...

جردن هندرسون برای انگلیسی‌ها شانس می‌آورد. بازیکنی که در تقابل برابر سوئد مصدوم شد و می‌گفتند احتمالا به بازی با کرواسی نمی‌رسد، در 30 بازی گذشته ملی‌اش شکستی نداشته است. او در 30 بازی گذشته که برای انگلیس بازی کرده، تیمش 27 بار برنده شده و هفت بار مساوی کرده است.

*کرواسی در دیدار برابر روسیه برای پنجمین‌بار در این جام جهانی پیراهن دومش که مشکی و آبی است را پوشید و برنده شد. تا اینجا این پیراهن برای آنها خیلی خوش‌شانسی آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج