۷۴۴۲۵۵
۵۲ نظر
۵۱۴۹
۵۲ نظر
۵۱۴۹
پ

گلشیفته فراهانی ۳۵ ساله شد

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید

گلشیفته فراهانی در خانواده‌ای بزرگ شد که پیش از او پدر، مادر و خواهرش حرفه‌ی بازیگری را برای خود برگزیده بودند. شقایق که ۱۱ سال از او بزرگ‌تر بود فقط یک سال زودتر از او با فیلم «لیلا» داریوش مهرجویی وارد سینما شد و گلشیفته‌ی ۱۴ساله، سال بعد در فیلم بعدی مهرجویی «درخت گلابی» از جشنواره‌ی فجر سیمرغ بلورین گرفت تا نامش به‌عنوان جوان‌ترین برنده‌ی این جایزه ثبت شود.

وب سایت فیلم نت نیوز - یاسین محمدی: گلشیفته فراهانی که یک بار سینما را به موسیقی ترجیح داده و در ایران مانده بود، کمتر از یک دهه بعد به‌خاطر سینما از ایران رفت.

گلشیفته فراهانی در خانواده‌ای بزرگ شد که پیش از او پدر، مادر و خواهر بزرگ‌ترش حرفه‌ی بازیگری را برای خود برگزیده بودند. هرچند شقایق که ۱۱ سال از او بزرگ‌تر بود فقط یک سال زودتر از او با فیلم «لیلا» (۱۳۷۵) داریوش مهرجویی وارد سینما شد و گلشیفته‌ی ۱۴ساله، سال بعد در فیلم بعدی مهرجویی «درخت گلابی» (۱۳۷۶) نقش به‌یادماندنی «میم» را بازی کرد و در اولین حضورش از جشنواره‌ی فجر سیمرغ بلورین گرفت تا نامش به‌عنوان جوان‌ترین برنده‌ی این جایزه ثبت شود.

بااین‌حال سه سال طول کشید که گلشیفته که به هنرستان موسیقی رفته بود به سینما بازگردد. «هفت پرده» (۱۳۷۹) نخستین فیلم فرزاد مؤتمن، تجربه‌ی دوم او در کنار بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا، مهدی احمدی، عسل بدیعی، ماهایا پطروسیان و پدرش بهزاد فراهانی بود. فیلم آن‌طور که باید دیده نشد، اما گلشیفته در دوراهی تصمیم‌گیری بین سینما و موسیقی، سینما را برگزید و در ایران ماند تا به بازیگری ادامه دهد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید

گلشیفته پس از «هفت پرده» به قمار در بازی در فیلم‌های اول کارگردانان ادامه داد و در فیلم‌های اول حمیدرضا صلاحمند (زمانه/ ۱۳۸۰)، محمد حقیقت (دو فرشته/ ۱۳۸۱)، مهدی کرم‌پور (جایی دیگر/ ۱۳۸۱) و حمید نعمت‌الله (بوتیک/ ۱۳۸۲) بازی کرد.

بازی او در «اشک سرما» (۱۳۸۲) با کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد هم که در شرایط دشوار کوهستانی و سرد کردستان انجام شده بود، تحسین منتقدان را در پی داشت و با نامزدی در بیست‌ودومین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نشان داد موفقیت او در چهارده سالگی یک اتفاق گذرا نبوده است. گلشیفته که در این فیلم برای نخستین بار نقش دختری کرد را ایفا می‌کرد، رقابت را به گوهر خیراندیش (رسم عاشق‌کشی) واگذار کرد، اما سال بعد تندیس بهترین بازیگر زن جشن خانه‌ی سینما را هم به خود اختصاص داد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «اشک سرما»

او در همین سال در یک فیلم با تولید مشترک ایران و تونس به کارگردانی ناصر خمیر با نام «باباعزیز» بازی کرد. علی رفیعی آخرین کارگردان ایرانی‌ای بود که گلشیفته در نخستین فیلمش بازی کرد؛ حاصل کار این استاد کارکشته‌ی تئاتر در سینما فیلم خوش‌آب‌ورنگ و به‌یادماندنی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» (۱۳۸۳) بود که یک نامزدی در جشن خانه سینما هم برای گلشیفته فراهانی به‌همراه آورد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»

گلشیفته پس از فاصله‌ای کوتاه بازگشتی توفانی به سینما داشت. او در سال ۱۳۸۵ در پنج فیلم بازی کرد که دیگر کارگردانان تازه‌کاری را پشت دوربین نداشتند و گلشیفته فقط در طول یک سال با ابراهیم حاتمی‌کیا (به‌نام پدر)، رسول ملاقلی‌پور (میم مثل مادر)، بهمن قبادی (نیوه‌مانگ) و بار دیگر با داریوش مهرجویی (سنتوری) همکاری کرد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «به نام پدر»

حضور «نیوه‌مانگ» در جشنواره سن‌سباستین اسپانیا، گلشیفته را درمعرض انتخاب تیم هالیوودی‌ای قرار داد که برای فیلم جدید ریدلی اسکات به‌دنبال بازیگری خاورمیانه‌ای می‌گشت. گلشیفته به امریکا رفت و در تست موفق شد و نقش «عایشه» در «یک مشت دروغ» (۲۰۰۸) را به‌دست آورد تا در این فیلم با لئوناردو دی‌کاپریو و راسل کرو هم‌بازی شود.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «سنگ صبور»

بازی گلشیفته در این فیلم بااین‌که با رعایت ضوابط داخلی انجام شده بود حواشی بسیاری برای او و فیلم بعدی‌اش «درباره‌ی الی» (۱۳۸۷) با کارگردانی اصغر فرهادی ایجاد کرد و فیلم تا مرحله‌ی حذف از جشنواره و اکران پیش رفت و کار به دخالت رئیس‌جمهوری وقت کشید! گلشیفته هم پس از فراز و نشیب‌های بسیار تصمیم به اقامت در فرانسه و بازی در سینمای اروپا و امریکا گرفت.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی و ترانه علیدوستی در فیلم «درباره الی»

او از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در ۲۱ فیلم بازی کرده و همکاری با کارگردانانی مثل رولند جافه، رشید بوشارب، ریدلی اسکات، هیو هادسن و جیم جارموش را تجربه‌ کرده است.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «دختران خورشید»

پیش‌تر فیلم‌های «درباره‌ی الی» را در بین آثار شاخص اصغر فرهادی و «نیوه‌مانگ» را درمیان آثار برتر هدیه تهرانی مرور کرده‌ایم.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «نیوه مانگ»

چهار فیلم برتر دیگر او را با هم مرور می‌کنیم:

4) بوتیک (۱۳۸۲)

نخستین فیلم حمید نعمت‌الله که کارش را با نقد فیلم در مطبوعات سینمایی و دستیاری مسعود کیمیایی در «ضیافت» (۱۳۷۴) و «مرسدس» (۱۳۷۶) آغاز کرده بود، نوید ظهور کارگردانی خوش‌فکر را داد و گلشیفته فراهانی در کنار محمدرضا گلزار، حامد بهداد، رضا رویگری و افسانه چهره‌آزاد با کارگردانی او بازی‌های درخشانی در فیلم ارائه کردند. گلشیفته فراهانی در این فیلم در نقش «اتی» دختر ساده‌ای بازی می‌کند که تصمیم دارد به خارج برود و برای تهیه ‌کردن پول به دردسر می‌افتد. فیلم در بیست‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر به‌نمایش درآمد و نعمت‌الله جایزه‌ی بهترین فیلم اول جشنواره را به‌دست آورد و چند ماه بعد گلشیفته فراهانی در جشنواره‌ی سه‌قاره نانت نخستین جایزه‌ی جهانی‌اش را برای همین فیلم به‌دست آورد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی و محمدرضا گلزار در فیلم «بوتیک»

3) میم مثل مادر (۱۳۸۵)

گلشیفته فراهانی که عادت داشت در اولین فیلم کارگردانان تازه‌کار بازی کند، این بار در آخرین فیلم کارگردانی کهنه‌کار جلوی دوربین رفت. رسول ملاقلی‌پور چند ماه بعد از اکران این فیلم در ۵۱سالگی بر اثر سکته‌ی قلبی درگذشت. گلشیفته در این فیلم در نقش «سپیده» بازی می‌کند که در زمان جنگ ایران و عراق در بیمارستانی در سردشت پرستار بوده و در بمباران شیمیایی سردشت دچار مشکلاتی می‌شود و بعدها فرزندش با مشکلات تنفسی به‌دنیا می‌آید. حسین یاری و سحر دولتشاهی از دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند. بنیاد سینمایی فارابی این فیلم را به‌عنوان نماینده‌ی سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی کرد که به جمع نامزدها راه نیافت. گلشیفته فراهانی برای بازی در این فیلم نامزد جایزه‌ی بازیگری جشن خانه‌ی سینما شد که جایزه به هدیه تهرانی بازیگر «چهارشنبه‌سوری» (۱۳۸۴) رسید.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی و علی شادمان در فیلم «میم مثل مادر»

2) درخت گلابی (۱۳۷۶)

نخستین فیلم گلشیفته فراهانی با کارگردانی داریوش مهرجویی و در کنار همایون ارشادی، نعمت‌الله گرجی و شهرام حقیقت‌دوست ساخته شد. او در این فیلم در نقش «میم» دخترکی بازی می‌کند که عشق ازدست‌رفته‌ی سال‌های دور یک نویسنده به‌نام «محمود» است. «محمود» نویسنده‌ای در آستانه‌ی شصت‌سالگی است که باغ پدری‌اش در دماوند می‌رود تا بلکه بتواند کتاب نیمه‌کاره‌اش را به پایان برساند، اما درخت گلابی باغ که یادآور خاطرات «میم» است مثل او بی‌بار شده و او را به گذشته می‌برد. مهرجویی این فیلم را بر اساس داستان کوتاهی از گلی ترقی ساخته است و با این فیلم از فضای چند فیلم گذشته‌اش که با «هامون» (۱۳۶۸) آغاز شده بود و به «لیلا» (۱۳۷۵) ختم می‌شد، عبور کرد. گلشیفته فراهانی برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را به‌دست آورد.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «درخت گلابی»

1) پترسون (Paterson) (۲۰۱۶)

این فیلم کمدی‌رمانتیک جیم جارموش، داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که زندگی عادی و روزمره‌ی خود را می‌گذرانند. «پترسون» با بازی آدام درایور، راننده‌ی اتوبوس خطی در شهر پترسون در ایالت نیوجرسی است و در طول روز شعرهای ساده‌ای در دفترچه‌اش می‌نویسد و همسرش «لورا» با بازی گلشیفته فراهانی رویای ستاره‌ی موسیقی شدن دارد و این‌که روزی مغازه‌ی کاپ‌کیک‌فروشی راه بیندازد. فیلم در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی فیلم کن به‌روی پرده رفت. پیش از این هم فیلم «خورش آلو با مرغ» (۲۰۱۱) با بازی فراهانی در بخش اصلی جشنواره ونیز رقابت کرده بود و فیلم‌های «سرزمین شیرین فلفلی من» (۲۰۱۳) و «دو دوست» (۲۰۱۵) در بخش‌های نوعی نگاه و دوربین طلایی کن به‌روی پرده رفته بودند. تازه‌ترین فیلم گلشیفته فراهانی با نام «دختران خورشید» (۲۰۱۸) با کارگردانی اوا هوسون هم امسال در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی کن رقیب فیلم‌های اصغر فرهادی و جعفر پناهی بود.

تولد بازیگری که از مهرجویی به ریدلی اسکات رسید
گلشیفته فراهانی در فیلم «پترسون»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عخی تنها راه پیشرفت از ایران رفتنه وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        هرچند اونم دیگه نمیشه با این پاسورت معتبرمون

      • بدون نام

        تو یه فلیم رایدلی اسکات چند دقیقه بازی کرده بعد نوشتید به ریدلی اسکات رسید؟ والا هیچ جایگاهی نداره در سینمای جهان .چرا دوست دارید جوری وانمود کنید که خیلی پیشرفت کرده؟!

    • بدون نام

      من دوستش دارم اما ای کاش عریان نمی شد. واقعا گلشیفته استعداد بی نظیری بود و هم چهره ی خوبی داشت و داره البته.
      اما جاش تو فستیوال های داخلی خیلی خالیه.

      همیشه از همه بازیگرهای هم سن خودش یه امتیاز بالاتر بود. امیدوارم که همیشه موفق باشه. در اشک سرما هم فوق العاده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا بازیش در فیلمهای خارجی نشون داد هیچ استعداد خاصی نداره.در سینمای فامیلی و دهاتی ایران خیلی بزرگ شده بود وگرنه در سینمای جهان قطره ای شد و ناپدید شد

    • امیر

      چنان نوشتید ریدلی اسکات انگار کدوم فیلمش بوده. یکی از بیخودترین فیلمهای ریدلی اسکات یه نقش فرعی و چند دقیقه ای داشت. بیشتر فیلمهای خوبش همونایی بودن که تو ایران بازی کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو فیلمهای ایرانی هم اکثر نقشهاش چرند بود فقط دو یا سه تا نقش رو خوب بازی کرده بود و بازیگریش هم هرگز از حدی فراتر نرفته

      • شبگرد

        دقیقا،
        گل گفتی

    • یلداY

      خیلی چهره و بازیش رو دوست دارم...به نظرم واقعا چهرش یه حس خوبی میده به آدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید دید بدون در نظر گرفتن چهره اش هم همین نظر رو در مورد بازیش داشتی یا نع:)

    • بدون نام

      تو نقشای فرعی نقش بازی کرده اونجا که هر نه نه قمری رو بخاطر روابط خانوادگی بازیگر نمیکنند این نقشایی هم که بهش دادند بخاطر عریان شدنش بود و گرنه نگاشم نمیکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        YES

      • بدون نام

        آخه آی کیوی گرامی!
        اگه بنابود با عریان شدن به همه نقش سینمایی یدن که الان کل جمعیت غرب ستاره سینما بودن! چون مساله کم لباس بودن برای اونا یه مساله حل شدست

      • منصف

        به مدعی ی آی کیو!
        اولا در غرب، همه دنبال هنرپیشه شدن نبوده و نیستند! ثانیا، برای اونای که میرن تو این کار یکی از فاکتورهای موثر برهنگی است. ثالثا، به عریانی نمیگن کم لباسی، میگن بی لباسی!

    • بدون نام

      مزخرف
      تو ای دور و زمونه
      هر کس لخت و عریان بشه انگار ارزشش بیشتر میشه
      عوضی ها دارن باارزش میشن
      چه زمانه ای

    • بدون نام

      انگار خیلی بی بند و باری رو ساده میدونی که الان ازش تعریف
      میکنی.... ایشون آبروی ایران رو بردن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا

      • بدون نام

        ابروی ایران مگه بند به ایشون بود
        آبروی ایران این پاسپورت داغونه ک هیچ جا ارزش نداره

    • بدون نام

      واقعا با رفتن اون بازیگرهای زن دیگه کشور راحت شدن، چون از همشون سر بود هرگز نمیتونستند بهتر از اون باشن

    • بدون نام

      متاسفم برای کسانی که اجازه میدن این توضیحات را درباره این شخص بدهید. اصلا این فرد اهمیت نداره به ما چه که. کار نامه اش چیه کسی که از ایران میره اونهم با این وضعیت در موردش نباید اصلا حرف زد. اگر راست میگید جوانهایی را که برای کشور جان. دادن ونخبه هستن به مردم بشناسانید. دیگه اسم این شخص را نیاورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • بدون نام

        ما به گلشیفته علاقمندیم و براش آروزی موفقیت روز افزون داریم

    • دلنیا

      واقعن اونایی که نظرای چرت میدن فازشون چیه
      عاقا بگین حسودیتون میشه دیگه
      تنها تفریحتون این شده که بیاین به افراد مشهور تیکه بپرونید
      اگر راستشو بخواین من از این بخش خوشم میاد پس نظارین
      این بخش هم مثل چهره ها دیگه حذفش کنن
      لطفا شما که انقدر بی جنبه این رعایت کنید
      گلشیفته یکی از بهترین بازیگراس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افراد مشهور
        چون چند تیکه جنسی تو چند فیلم مزخرف ازشون استفاده شده بهترین شدن

    • ریحانه

      خیلی خوشم میاد ازش چهرش واقعیه همیشه بدون ارایش و عمل . حیف شد که از ایران رفت

    • بدون نام

      اين مطلب حذف خواهد شد:))))

    • آرزو

      چقد تک بعدی به قضایا نگاه میکنین گلشیفته چه محجبه چه عریان چه زشت چه زیبا چه اصلی چه فرعی راه خودش رو رفت و موفق شد تا زمانی که خودمون رو اصلاح نکردیم حق انتقاد رو از خودمون میگیریم از اینکه نویسنده نگاه جانب دارانه نداره واقعا ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمینی بخاطر عریان شدنش نبودهر چند بازی تو چند نقش فرعی هالیوود موفقیت نیست تازه اونم بخاطر سیاست اوناست

      • بدون نام

        كدوم موفقيت؟ بازي توو فيلماي نه چندان مطرح؟ ساز زدن كنار خيابون براي پول درآوردن؟ تمجيد از فرح براي پول ؟ من كه كاري به اينكه به چه راهي رفت ندارم ولي متاسفم كه وضعيت جوريه كه يه بازيگر براي كار در سطح بين المللي مجبور ميشه جلاي وطن كنه و قيد سينماي كشور خودشو بزنه

    • ارزو

      آبروی ایران با گلشیفته نرفت وقتی آبروی ایران رفت که ملتش گرسنه ولی آیفون به دست بودن بی فرهنگ ولی متنقد فرهنگ دیگران و مدعی فرهنگ چند هزارساله بودن
      یه کم ذهن تون رو باز کنید هرکی بر میل ما رفتار نمیکنه قاعدتا رفتارش بد نیس

    • بی نام

      اینجورآدمی تعریف هم مگه داره ؟؟؟اگه خوب بود میموند توایران وانسان میموندنه اینکه بره

      پاسخ ها

      • مینو

        یعنی هر کی تو ایران مونده انسانه...اینقدر کوته فکر نباشید.به ما چه که اینقدر راحت دیگران رو قضاوت میکنیم.فقط خدا میتونه درمورد بنده هاش قضاوت کنه.
        ایشون به دنبال علاقه و هنرش از ایران رفته.خیلی هم موفق بوده.

      • بدون نام

        یکی از زیباترین کارهای این آدم شجاعتشه؛ اینکه با وجود معروفیت تو ایران؛ شغل و زندگیش رو گذاشت اینجا و به سختی زندگی جدیدی رو در جای دیگه ای از دنیا شروع کرد؛ در حالیکه بیشتر آدما میترسن تغییر رویه بدن(در حالیکه خیلی دلشون میخواد اینکارو بکنن). ؛این کارش تحسین بر انگیزه واقعا. آفرییین بهش؛ براش آرزوی موفقیت دارم

      • بدون نام

        لابد انسان شماهایید که مدام در حال توهین به آدمایید و سرتون به زندگی بقیست!!!

      • بدون نام

        شجاعت قبلنا شجاعت رو برا چیز مهمتری صرف میکردند بری تو کشور غربی لخت شی پولت بدن که شجاعت نمیخواد بی بندو باری میخواد

    • ناشناس

      تولدش مبارک و موفق باشند

    • من

      سینمای دهاتی؟ الان مثلا داغونش کردی؟ کی این کلمه از سرزبونتون میفته؟ کلماتی مثل افغانی،دهاتی،شهرستانی. واقعا نشون میده سطح فکرتون درچه حده

    • محدثه

      بهترین کارو کرد که از ایران رفت
      الان اونجا همبازی لئوناردو دیکاپریو شد تو دزدان دریایی کارائیب بازی کرد درسته نقشش زیاد نبود ولی برای شروع تو هالیوود برای یه ایرانی فوق العادست

    • بدون نام

      واقعا بازیگر درجه یکی بود ،اولین بار تو اشک سرما دیدمش ،فوق العاده بود ،افسوس که خودشو خراب کرد افسوس !!!!!!

      کسایی که از نظر اخلاقی ازش ناخشنودند که هیچ ،اما کسایی که از بازیگری ش بد می گن ،جز حسودی چه دلیل دیگه ای می تونن داشته باشن ،تو خارج هم اگر نقش خوب بهش بدن مطمئنا عالی بازی می کنه ،مطمئنا

    • بدون نام

      برترين ها دوره اي نظرات رو حذف مي كنه انگار

    • بنی

      انقد ادای ادمای روشنفکرو درنیارید لطفا
      یکم واقع بین باشین
      خود گلشیفته بعد از رفتنش گفته بود اینجا یه ماهی خوش خطوخال بودم تو یه برکه ولی اونجا یه ماهی هستم تو دریا
      این چنتا فیلمم ک بش دادن بازی کرد بخاطر همون عریان شدنش و مسایل سیاسی بود.وگرنه همچین ادم وقیحی اونجا هم دیگه هیچ جایگاهی نداره

    • بدون نام

      گلشیفته مثل یه انگشتر جواهره که بیفته تو چاه فاضلاب.
      هرچقدرم زیبا و گرون باشه یا دیگه دنبالش نمیری یا برات همیشه یه حس چندشی داره
      زن بودن با ارزش تر از اینکه با هرزگی که خرابش کنی

    • احسان صادقی

      گلشیفته تکه،تک.
      چه بازی،چه اراده ای که داره و چه چهره.
      اتفاقا افرادی مثل گلشیفته،پناهی،دولت آبادی،فرهادی،قبادی و...آبروی ایرانن نه یه مشت .بی سواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم خودتم میزاشتی صادقی

    • بدون نام

      خجالت آوره از همچین شخصیتی مطلب میذارید

    • بدون نام

      خب که چی؟ یعنی یه آدم مهم تو ایران نیست که راجع به این مطلب نوشتی

    • بدون نام

      خوبه دیگه افتخار کشورمونو شناختیم!!!!!

    • بدون نام

      خیلی بدبختی برترین ها که با هر عنوان و با هر آدم میخوای دیده بشی

    • مریم

      تیریا چقدر ماهننن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا

    • sara

      بعضی ها ی جوری میگن تو ایران راه پیشرفت نیست انگار ما توی کشورمون بازیگرانی نداریم ک توی جهانم شناخته شدن . و جایزه بین‌المللی گرفتن. خانم ترانه علی دوستی. لیلا حاتمی. آقای شهاب حسینی و. ..

    • Ava

      فقط فیلم بوتیک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج