۷۴۴۴۰۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

دست خالی «توشاک» و ریسک تراکتوری‌ها

تیم فوتبال تراکتورسازی که تغییرات عمده‌ای را پشت سرگذاشته است برای جبران ناکامی فصل گذشته امید به سرمربی نامدارش بسته اما آیا او بدون بازیکنان تاثیرگذار می‌تواند نتیجه بگیرد؟

خبرگزاری مهر: سرخپوشان تبریزی که یک فصل پرنوسان و ضعیف را با تغییرات زیاد به پایان بردند، امیدوار بودند با تغییراتی که در این باشگاه صورت گرفته برای حضور در فصل پیش رو بهترین شرایط را داشته باشند اما روند این تیم در نقل و انتقالات نگرانی ها را افزایش داده است.

سرمربی سیبل شد، مدیرعامل برکنار!

نتایج تراکتورسازی تبریز در هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر سبب شد تا یحیی گل محمدی سرمربی وقت این تیم تصمیم بگیرد در نیم فصل رقابت ها گرد و خاک به پا کند و برخی بازیکنان اسم و رسم‌دار را از لیست تیمش بیرون کند. اتفاقی که به خاطر فشار مدیران و هواداران هرگز رخ نداد تا امثال محمد ابراهیمی در این تیم بمانند و گل محمدی برود! با این حال نتایج ناموفق تراکتور با سرمربی ترک تبار هم ادامه پیدا کرد تا پرشورها دیگر تاب و تحمل حضور مصطفی آجورلو در راس مدیریت این باشگاه را نداشته باشند. از این رو هیات مدیره تراکتورسازی در هفته های پایانی لیگ، تصمیم به برکناری وی و حضور عباس الیاسی گرفت.

شعار خصوصی‌سازی و عملی کردن آن

عباس الیاسی بلافاصله پس از حضور در راس مدیریت اعلام کرد باشگاه تراکتورسازی تبریز را که بیشترین سهم آن در اختیار سپاه بوده است را به بخش خصوصی واگذار می کند. شعاری که خیلی ها در ابتدا فکر می کردند با توجه به سوابق مدیران فوتبالی، بازهم ناکام می ماند. اما الیاسی و مدیران ارشد تراکتور روی تصمیم خود ماندند تا این تیم در بازه زمانی نسبتا کوتاه به محمدرضا زنوزی مالک آذری زبان گسترش فولاد تبریز برسد.

جان توشاک شاه‌ماهی نقل و انتقالات

زنوزی پس از اینکه تراکتور را خرید وعده های خود را در بوق و کرنا کرد. هواپیمای اختصاصی، طراحی خاص پیراهن، خرید مربی بزرگ و جذب سوپراستارهای فوتبالی! طبیعی است مالک یکی از خطوط هوایی ایران بتواند چارترهای اختصاصی برای این تیم درنظر بگیرد تا تراکتوری ها رفت و آمدشان راحت تر از قبل شود. اما موضوع اینجاست کدام بازیکنان قرار است صندلی های این هواپیما را پر کنند!

زنوزی پس از اینکه به این نتیجه رسید باید سرمربی بزرگ خارجی بیاورد تصمیم به تغییر ساختار باشگاه گرفت و مدیر سازمان فوتبال تراکتورسازی را معرفی کرد. جایگاهی که بلافاصله به رضا مهاجری سرمربی فصل گذشته پدیده مشهد رسید. وی سپس به ترکیه رفت و بین تمامی اسامی مطرح شده با جان توشاک سرمربی اسبق رئال مادرید و بشیکتاش قرارداد بست. اتفاق بزرگی که به جرات می توان گفت شاه ماهی نقل و انتقالات مربیان بوده است.

وعده های پوشالی برای جذب بازیکن

مدیر سازمان فوتبال تراکتورسازی تبریز از زنوزی مجوز گرفت تا با توجه به شناختش از بازیکنان ایرانی بهترین ها را جذب کند تا جان توشاک تیم را کامل تحویل بگیرد و آنها را تمرین دهد. زنوزی جذب بازیکن خارجی را نیز بر عهده سرمربی قرارداد تا وی بتواند کم و کاستی‌های فنی تیمش را خودش سر و سامان ببخشد. مدیر سازمان فوتبال تراکتورسازی هم محسن فروزان، محمد طیبی و علیرضا نقی زاده را به خدمت گرفت و اعلام کرد دو بازیکن جدید دیگر تیمش را از بین ملی پوشان حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب خواهد کرد. آنها هر روز نام‌هایی همچون محمدرضا خانزاده، سروش رفیعی، مهدی ترابی، علی کریمی و ... را مطرح کردند اما تا این لحظه هیچ‌کدام را جذب نکردند تا رفته رفته صدای اعتراض هواداران تراکتور شنیده شود.

باتجربه ها رفتند جدیدها کاپیتان شدند

مهدی کیانی، محمد ابراهیمی و محمد ایران پوریان پس از سال ها حضور در تراکتورسازی تبریز تصمیم به جدایی گرفتند تا بازوبند کاپیتانی این تیم در اختیار محمد طیبی مدافع جدید سرخپوشان قرار بگیرد. خروج ناگهانی تمام بازیکنان باتجربه تراکتور و جدایی بازیکنانی نظیر عارف آغاسی و فاخر تهامی سبب شده است تا تیم پرطرفدار تبریزی با بحران جدی روبرو شود.

توشاک با کدام بازیکنان نتیجه بگیرد؟

زنوزی که اعلام کرده بود تمام فکر و ذکرش را در زمینه ورزش روی باشگاه تراکتورسازی معطوف خواهد کرد این روزها یکی از خنثی ترین مدیران شده است. مالک متمولی که بازار نقل و انتقالات را به مهاجری و الیاسی سپرده است اما خبری از خریدهای پرسروصدا نیست. شاید زنوزی که قدرتمندانه مقابل بازیکن سالاری ایستاد تا به همه نشان دهد مهم‌ترین موضوع نام تراکتور است یادش رفته که چرخ‌های آن نیازمند بازیکنانی است که خواسته های جان توشاک را برآورده کنند.

تراکتور بی ستاره!

سرخپوشان تبریزی در حالی خود را برای حضور در هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر آماده می کنند که ستاره ویژه ای در تیمشان حضور ندارد و مشخص نیست سرمربی این تیم می خواهد با کدام بازیکنان تفکراتش را پیاده کند و نتیجه بگیرد. این تیم هرچند به سروسامان مدیریتی رسیده است اما از حیث بازیکنان تاثیرگذار در تنگنا خواهد بود و به نظر می رسد در شروع لیگ این مشکل خود را نشان خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس حقی

      ای کاش شرایط فروش و انتقال مالکیت تراختور مشخص می شد ،
      دراینصورت باشگاههای دیگر هم ممکن بکد خودرا آماده واگذاری کنند و راه هموارتر می شد !!!
      سپاه چه زمانی و چطوری سهام تراختور را مالک شد ؟
      حالا سپاه بابت این انتقال چقدر عایدی داشت ؟
      بپرسم یا همینقدر فعلا کافیه ؟؟؟!!

    • ن علیزاده

      چرا حاشیه درست میکنی،،پارسال چوب بی لیاقتی خوردن ،،الان هنوز تیم تکمیل نشده چرا بیخود حاشیه پشت حاشیه با نوشتن اراجیف بخورد مردم میدین،،خدایی خجالت نمیکشین،،همه طرفداران تیم را ب دقت رصد میکنند،نیازی ب اشک تمساح شما نیس

    • تبریز

      وقتی هوندا و اتوءو وجبارف اومدن تراکتور اون موقع حالتون دیدنی میشه...

    • بدون نام

      اگر زنوزی چند سال به توشاک فرصت دهد تا این مربی بزرگ بازکنان را خود از بازیکنان وجوانان بومی انتخاب واموزش دهد قطعا تراکتور از خاینین های بازیکن خالی میشود وتیم آماده قهرمانی خواهد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج