جاباما
۷۴۴۴۵۹
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

رونالدو، رئال و یوونتوس؛ سه شکست خورده

در ایتالیا می گویند که پیوستن رونالدو به یوونتوس انتقال قرن بوده اما تنها یک هفته بعد آنها باید با حقیقتی تلخ کنار بیایند.

ورزش سه: بالاخره تایید شد؛ کریستیانو رونالدو پس از ۹ سال درخشان و باشکوه در رئال مادرید از این تیم جدا و راهی یوونتوس شد. از نگاه من، این یکی از بدترین معامله های تازریخ فوتبال بود. انتقالی که در آن، همه طرف های ماجرا شکست خوردند. زمان این را ثابت خواهد کرد.

از رئال مادرید شروع می کنیم: رئالی ها بازیکنی را از دست دادند که فصلی ۵۰ گل می زد و بار دیگر فرصت یک خداحافظی در خور و شان یک اسطوره را از دست دادند. همانطور که پیش از این در مورد رائول و کاسیاس شاهدش بودیم، رونالدو نیز رئال را با یک بیانیه و بدون مراسمی خاص ترک کرد.

این بار شاهد خداحافظی یک بازیکن دست پرورده باشگاه نبودیم. کسی رئال را ترک می کرد که همراه با دی استفانو، بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه است. فوق ستاره ای که با ثبت ۴۵۱ گل، ۴ توپ طلا و ۴ قهرمانی چمپیونزلیگ به ۹ فصل درخشان خود پایان بخشید. بازیکنی که احتخالا رئال دیگر مشابهش را پیدا نخواهد کرد.

رئال یک، دو، سه و شاید چهار بازیکن بزرگ را به جای وی جذب خواهد کرد بدون اینکه حتی یکی بتواند ۹ فصل پیاپی ۵۰ گل به ثمر برساند. مسئولان رئال باید با خود تعمق کنند و ببینند که چرا بازیکنی مثل رونالدو باید به این شکل جدا شود. دریافت ۱۰۰ میلیون یورو برای بازیکنی ۳۳ ساله، رقم خارق العاده ای است اما در مورد رونالدو صحبت می کنیم، افسانه ای که قیمت ندارد.

رونالدو: او از رئال رفت چرا که از دست فلورنتینو پرز عصبانی بود. او احساس می کرد که در باشگاه دیگر علاقه ای به وی ندارند و اینکه دستمزدش منصفانه نیست. او به خاطر قضیه مالیاتی نیز حمایت باشگاه را احساس نکرد و به همه این دلایل، به درهای خروجی باشگاه نزدیک و نزدیک تر شد و سرانجام رئال را ترک کرد.

رونالدو مثل هر بازیکنی حق دارد برای آینده خود تصمیم بگیرد ولی او بهتر است به این هم فکر کند که این همه افتخار در رئال را به تنهایی کسب نکرد و ستاره هایی چون مودریچ، راموس، بنزما، مارسلو، کاسیمیرو و ... نیز در کنارش بودند. فوتبال یک ورزش تیمی است و نه فقط مختص یک فوتبالیست.

در یوونتوس، رونالدو هرگز نخواهد توانست ۵۰ گل در یک فصل به ثمر برساند. او دیگر در دیداری با یک میلیارد مخاطب حاضر نخواهد شد(ال کلاسیکو). او آفتاب مادرید را نیز با سرمای تورین عوض کرده و واضح است که در فوتبالش نیز یک قدم به عقب برداشته است.

رونالدو باید در این تعمق کند که چرا باشگاه اجازه داد انتقال او تنها با رقم ۱۰۰ میلیون یورو رقم بخورد! اینکه چرا روز گذشته هیچ هواداری بیرون درهای برنابئو برای مخالفت با انتقالش حاضر نشد. اینکه چرا هواداران رئال، عاشق مودریچ هستند و نه او. واقعیت این است که آنها فقط عاشق گل های رونالدو بودند و نه خودش.

و با یوونتوس تمام می کنیم: ضربه قرن، انتقال قرن. در ایتالیا انتقال رونالدو را اینگونه توصیف می کنند. بله، این شکار مثل یک نمایش بزرگ است. این روزها تمام خواهند شد و در طول یک هفته باشگاه ایتالیایی با یک حقیقت تلخ مواجه خواهد شد. یوونتوس برای رقم زدن این انتقال، متحمل بار اقتصادی فروانی شده است. پروژه ای ۳۴۵ میلیون یورویی، ۱۱۲ میلیون یورو بعلاوه سالی ۶۰ میلیون یورو دستمزد ناخالص برای یک بازیکن ۳۴ ساله.

اینکه رونالدو در فرم بدنی خارق العاده ای قرار دارد، یک حقیقت انکار نشدنی است ولی نباید فراموش کرد که در همین فصل گذشته، او هفت بازی لالیگا و ۶ بازی کوپا دل ری را از دست داد برای اینکه در انتهای فصل از لحاظ قوای بدنی تحلیل نرود. برای اینکه بازیکنی که به زودی ۳۴ ساله خواهد شد، نیاز به استراحت بیشتری دارد.

او که قراردادی چهار ساله با یوونتوس بسته، یک سال دیگر ۳۵ ساله خواهد بود و دو سال دیگر ۳۶ ساله. به اعتقاد من، وقتی شما به بازیکنی سالانه ۳۰ میلیون یورو دستمزد پرداخت می کنید، انتظار دارید تا حداقل ۵۰ بازی در یک فصل انجام دهد و باید هم اینگونه باشد اما در مورد رونالدوی پا به سن گذاشته.....

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • g .kh

      رئال پرز بازنده رونالدو ستاره درخشان اسمان فوتبال یوونتوس
      برنده خواهند بود.

    • بدون نام

      جا داره به این متن یه اسکار بدن

    • بدون نام

      اینای که گفتی مخصوص فوتبالیستای ایرانه.چرندیات نوشتی رونالدوبه تنهای بازی میکنه اینوتو تیم ملی پرتغال نشون داد

      پاسخ ها

      • عشق فقط مسی

        چرا از جاح حهانی حذف شد
        میگه نمیگی تکه
        خخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      اینای که گفتی مخصوص فوتبالیستای ایرانه.چرندیات نوشتی رونالدوبه تنهای بازی میکنه اینوتو تیم ملی پرتغال نشون داد

    • بدون نام

      مغز متفکر اخبار ورزشی .رونالدو 5تا توپ طلا گرفته

      پاسخ ها

      • مهدی

        نویسنده منظورش در تیم رئال 4توپ طلا گرفته
        یه کم فکر کنید رئالهای نادان

    • بدون نام

      حرفات خیلی توهین آمیزانه است در آینده خواهیم دید تنها کسی که ضرر کرده فقط پرز و رئال مادرید هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام

    • عبدالباسط حوت

      شما کاملا چرت میفرمایید.

    • mehdi

      هوادارای ریال تو اسپانیا واقعا نمک نشناس,هستن.

    • یونس پرسپولیسی

      رونالدو هیچ وقت باخت نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج