۷۴۴۶۱۰
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

بهزیستی: ۵ هزار نفر را از خودکشی نجات دادیم

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۵ هزار نفر را که اقدام به خودکشی کرده بودند، از مرگ حتمی نجات داده و با مداخله به هنگام آنها را از این کار منصرف کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۵ هزار نفر را که اقدام به خودکشی کرده بودند، از مرگ حتمی نجات داده و با مداخله به هنگام آنها را از این کار منصرف کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان اردبیل اظهار کرد: در حال تهیه سند شیوع‌شناسی خودکشی در کشور هستیم تا با توجه به نتایج این شیوع‌شناسی در استان‌های مختلف نسبت به کاهش خودکشی و برنامه‌های پیشگیرانه در این زمینه اقدام عملی را انجام دهیم.

وی با بیان این که میزان خودکشی در کشور ۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در استان کرمانشاه و بعد از زلزله آبان‌ ماه در ۸ ماه اخیر هیچگونه افزایش میزان خودکشی را در مناطق زلزله‌زده شاهد نبودیم و این نتیجه مداخلات بهنگام در کاهش میزان خودکشی در این مناطق است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور گفت: در حال حاضر در تمام شهرهای اردبیل با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر اورژانس مستقر شده یا نسبت به دایر شدن آن اقدام کردیم.

وی اقدامات خوب استان اردبیل را در کاهش میزان طلاق و رتبه ۳۱ این استان در بحث شیوع‌شناسی اعتیاد را به همراه اقدامات پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: ۱۸۰ هزار زوج در کشور در سال گذشته از مراکز بهزیستی مشاوره ازدواج گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز بیان کرد: در دو سال اخیر صدور مجوزها را در این زمینه به استثنای مراکزی که زنجیره خدمات خود را در بخش روانشناسی، مددکاری، مشاور و درمانگاه تکمیل کرده‌اند، محدود کردیم و بر این باوریم در کنار استفاده از روش‌های سم‌زدایی حمایت‌های روانی و اجتماعی نیز باید از ترک‌کنندگان اعتیاد انجام شود.

محسنی بندپی به افزایش مراکز TC و تلاش برای کاهش گرایش نوجوانان، زنان و دانش‌آموزان به سمت اعتیاد خبر داد و افزود: سازمان در همه این حوزه‌ها برنامه‌ها و رویکردهای عملیاتی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خسته نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گفتی خسته نباشم خسته گوفته درمان گجايی که ببني بامردمان چه کارهای می گن وطن يک نان بخوردرراه خدايک نان بخوردرراه هستی هنوزبالای سرزن پچه هاوطن گوچگترم ببخشيدروزکارزمان گشيم داريم می گويم عقدگوش کن طرف ورق بازی نروددخترپسردرست حرف شماهادرست بايدحق حقوقتان داردولی می دانيدنه خوب سری بزنيدببنيدچه برسرتان می آيدآن موقع باتشکرالتماس دعا

    • بدون نام

      داداش همین که داریم تو شرایط ایران زندگی می کنیم و هیچی نمیگیم یه جور خودکشی دسته جمعیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جنگ اول پس جنک اخر?

    • بهلول

      شما بگرد علت خود کشی را در این شرایط‌بیکاری پیدا کن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوغگواين کی گفتی بي کاری ?

    • بدون نام

      دست قشنگه رو بزنید یه خبر و کار خوب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرين ولی گوه گوشنوا

    • مانی

      آفرین ولی چرا جوانان خودکشی میکنن ؟تو مملکت که همه چیز خوبه ؟دلیل برای خودکشی نیست خخخخ اونوقت اون چند نفر که خودکشی کردن چی ؟؟؟

    • بدون نام

      زلزله امار خودکشی رو بالا نمیبره بلکه فساد و فحشا علت خیلی از ناراحتی های روحی و روانی و در نهایت منجر به خودکشی میشود...

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      به جرات میگم زندگی شاید هفتاد درصد ملت ایران بیشتر از خودکشی است آدم بمیره راحت میشه شاید خدا هم بخاطر ظلمی که فرد خودکش شده ببرتش بهشت خودکشی ادم دیگه ناامید میشه اززندگی شمابخوربد ملت فدای سرتون

      پاسخ ها

      • نازيين

        سلام به بهزيستی نمونه به خداچابلوسي نمی کنم ازخودشان سوال کنيدبهترتابندبگويم به شماهای که بهزيستی لولوخورنيست حساب کرديدبرای خودتان باتشکرتهران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج