جاباما
۷۴۴۶۴۷
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

صالحی: روزنامه‌ها در خطر کاهش مخاطب هستند

سیدعباس صالحی در دیدار عصر امروز خود با الکسی کنستانتینویچ ولینریا با تاکید بر اینکه روزنامه‌ها و رسانه‌های کاغذی درفضای امروز رسانه‌ای در معرض کاهش مخاطب و تیراژ هستند، گفت: رسانه‌های کاغذی و روزنامه‌ها بخشی از هویت رسانه‌ای بوده و هستند و با توجه به فضای جدید رسانه‌ای در کل دنیا باید بتوانیم از فرصت‌های اینترنت و فضای مجازی به نفع رسانه‌های حرفه ای بهره ببریم.

خبرگزاری ایلنا: سیدعباس صالحی در دیدار عصر امروز خود با الکسی کنستانتینویچ ولینریا با تاکید بر اینکه روزنامه‌ها و رسانه‌های کاغذی درفضای امروز رسانه‌ای در معرض کاهش مخاطب و تیراژ هستند، گفت: رسانه‌های کاغذی و روزنامه‌ها بخشی از هویت رسانه‌ای بوده و هستند و با توجه به فضای جدید رسانه‌ای در کل دنیا باید بتوانیم از فرصت‌های اینترنت و فضای مجازی به نفع رسانه‌های حرفه ای بهره ببریم.

وزیر ارشاد افزود: ایران و روسیه دارای سابقه طولانی و دیرینه تاریخی، فرهنگی، تمدنی و اجتماعی هستند و سفر تیم رسانه‌ای روسیه به ایران به گسترش روابط رسانه‌ای و فرهنگی دو کشور کمک می‌کند. دو کشور در زمینه‌های رسانه‌ای دغدغه‌های رسانه‌ای مشترکی دارند و می‌توان در این زمینه در قالب امضای تفاهم نامه همکاری داشت.

صالحی: روزنامه‌ها در خطر کاهش مخاطب هستند

وی با اشاره به برگزاری بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه ادامه داد: روزهای اخیر قلب مردم ایران با بازی‌های جام جهانی همراه بود و هنوز هم فضای اجتماعی ایران با فضای جام‌جهانی روسیه حرکت می کند.

صالحی با اشاره به نشست‌ها و دیدارهای معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه و هیات همراهش با معاون امور مطبوعاتی و و دیگر مسئولان افزود: گفت‌وگوها و نشست‌هایی که برگزار شده می‌تواند در یک فضای آرام و قابل تامل و در عین حال با سرعت به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر دغدغه‌های مشترک دو کشور در زمینه های رسانه ای گفت: توجه به مرجعیت رسانه های داخلی در مقابل رسانه‌های خارجی از جمله این دغدغه‌های مشترک است. اینکه چگونه در کنار تبادل و ارتباطات خارجی، فضای ارتباط رسانه ای داخلی خود را حفظ کنیم.

صالحی در ادامه تصریح کرد: ایران و روسیه از نظر تنوع قومیتی نیز دارای اشتراکات قابل توجهی هستند. اینکه چگونه می‌توان با وجود تنوع قومیتی وحدت ملی را از طریق رسانه حفظ کرد، قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای اینترنت و مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروز رسانه های جدیدی را به وجود آورده‌اند که دارای فرصت‌ها و در برخی موارد تهدیدهایی است. باید به گونه‌ای عمل کرد که رسانه‌های حرفه ای را در مقابل رسانه‌های مجازی حفظ کرد.

وی با تاکید بر همکاری‌های مشترک رسانه‌ای میان ایران و روسیه ادامه داد: رسانه های دو کشور می توانند در دغدغه‌های مشترک مانند خشونت گرایی دینی و قومی، خانواده، حقوق کودکان، محیط زیست و... همکاری داشته باشند زیرا رسانه ها در مقابل مساله های امروز دارای مسئولیت اجتماعی هستند.

در این دیدار الکسی کنستانتینویچ ولینریا معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه نیز با اشاره به برنامه های سفر خود و هیات همراهش به ایران گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات خود در این سفر ارائه داد.

وی گفت: از مجموع نشست هایی که دراین سفر داشتیم مقرر شد ایران و روسیه در ۲۰ تا ۲۳ پروژه با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه افزود: تبادل اطلاعات در زمینه رسانه ای، همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه، بالا بردن مهارت‌های خبرنگاران، ارتقای کیفیت تکنولوژی های معاصر، همکاری دسترسی به اینترنت و ... می تواند از جمله همکاری های مشترک رسانه ای باشد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مند به همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله موضوعات منطقه ای، گردشگری، برگزاری هفته های فرهنگی و همکاری دو جانبه با شبکه های خبری دو کشور هستیم.

در این دیدار محمد سلطانی‌فر معاون امور مطبوعاتی نیز با اشاره به جدیت هیات رسانه‌ای کشور روسیه برای انجام همکاری‌های مشترک با ایران گفت: بحث‌های خوب و سازنده‌ای در جلسه امروز با هیات رسانه‌ای روسیه داشتیم که مبنای همکاری های آینده دو کشور در این زمینه شد.

وی ادامه داد: این هیات و در راس آن معاون وزیر مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه با برنامه مشخص و تنظیم شده به ایران سفر کرده اند و ما نیز تا اجرایی شدن موارد همکاری های مشترک در این زمینه تلاش می کنیم.

سلطانی‌فر گفت: در جلسه امروز با این هیات نمایندگانی از اتحادیه‌های روزنامه‌نگاری حضور داشتند و خواستار گسترش روابط مشترک رسانه ای با اتحادیه های روزنامه نگاری روس بودند.

وی همچنین تاکید کرد: در جلسه امروز به اخبار کذب و دروغ نیز که از سوی برخی شبکه های مجازی منتشر می شود اشاره شد و این نشان دهنده دغدغه های مشترک دو کشور در این زمینه است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در عین حال تصریح کرد: در این جلسه همچنین درباره چگونگی مقابله با اینگونه اخبار و افزایش تولید محتوا برای مقابله با آن تاکید شد.

وی در پایان گفت: اداره کل مطبوعات خارجی این معاونت آمادگی بازگشایی دفاتر رسانه های روسیه در ایران را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدرک

    • ساوان صباحت

      ازکیهان یادبگیرن این خطر راستلهاست به جان خریده ومخاطب نداره

    • مافي

      چون دروغگو هستند

    • بدون نام

      کسی دیگه دروغ گوش نمیده هرکی میخواد مطلب واقعی بنویسه سریع احضارمیشه پلمپ میشه

    • بدون نام

      وقتی ازادی مطبوعات نیست توقع دارند که مخاطب باشند ان هم برای نشریاتی که فقط چاپلوسی میکنند و دروغ مینویسند.

    • بدون نام

      چون اجازه ندارن واقعیت هارابیان کنند آنچه مردم می بینند باآنچه می نویسند زمین تاآسمان فرق دار د

    • بدون نام

      من از روز اول مهر سال ۵۷تا اول تیر سال ۹۷هر روز که روزنامه منتشر می شد خریدم وابونه حداقل یک نشریه بودم اما از این ماه قطع کردم

    • بدون نام

      چون خبر درست منتشر نمیکنند

    • بدون نام

      والا روزنامه رو من فقط وقتی سبزی میخرم میبینم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج