جاباما
۷۴۴۶۵۱
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

شاید ایران تنها به چین اجازه عبور از تنگه هرمز را بدهد

در حالی که دیدگاههای مختلفی در مورد ایران و تنگنایی که در آن است، وجود دارد، ما معتقدیم که بازگشت به تاریخ تهدیدات ایران در مورد بستن تنگه هرمز و عملی نشدن آن، برای برطرف شدن نگرانی ها در این مورد کافی نیست و دولتهای خلیج فارس نمی توانند تنها به این مساله اکتفا کرده و خوشحال باشند.

پایگاه خبری انتخاب: خالد الجيوسي در رای الیوم نوشت: در حالی که دیدگاههای مختلفی در مورد ایران و تنگنایی که در آن است، وجود دارد، ما معتقدیم که بازگشت به تاریخ تهدیدات ایران در مورد بستن تنگه هرمز و عملی نشدن آن، برای برطرف شدن نگرانی ها در این مورد کافی نیست و دولتهای خلیج فارس نمی توانند تنها به این مساله اکتفا کرده و خوشحال باشند؛ چرا که پپش از این تهدیدات ایران در مورد بستن هرمز مربوط به قرار گرفتن منافع آن در معرض خطر بوده و اکنون، فشارهای ترامپ نیز منافع جمهوری اسلامی را تهدید می کند؛ چه چیز می تواند خطرناکتر از این باشد که صادرات نفت ایران متوقف شود؟ قطعا در این شرایط برای ایران دشوار است که سکوت اختیار کند.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: اما در مورد جایگزینهایی که در جیبوتی فراهم شده، گزینه های دریایی که در اختیار دارد و جایگزینهایی که امارات فراهم کرده است، تحلیلگران بر این عقیده اند که طرحهای دریایی که عربستان در جیبوتی به آنها امید بسته است، همچنان اجرایی نشدنی است.

خطوط لوله های اماراتی، یک گزینه اماراتی جایگزین است که در خدمت دیگر دولتهای خلیج فارس نیست و نباید فراموش کنیم که تنگه هرمز راهی اساسی برای انتقال نفت و گاز است؛ همانطور که اطلاعات منابع آمریکایی نیز این مساله را ثابت می کند. یک سوم تولیدات نفت جهان از تنگه هرمز می گذرد، این تنگه بین ایران و عمان ارتباط برقرار می کند و به منزله شریان حیاتی دولتهای خلیج فارس است.

اما در مورد منافع مشترک باید گفت جمهوری اسلامی ایران با بستن تنگه، منافع هم پیمان چینی خود را به خطر نمی اندازد؛ چرا که اصلی ترین وارد کننده نفت ایران است؛ در مقابل چین هم باید متوجه مسئولیت خود باشد، به وارد کردن نفت ایران ادامه دهد و به تهدیدات آمریکا توجهی نداشته باشد.

شاید ایران برای حفظ هم پیمان چینی خود تنها اجازه عبور کشتی های آن از تنگه هرمز را بدهد. با این حال، وقتی از این احتمال سخن می گوییم، باید این صحبت فرمانده سپاه پاسداران را در نظر داشته باشیم: «تنگه هرمز یا برای همه است یا برای هیچ کس».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر ایران تنگه هرمز را ببنده در عرض یک آمریکا و ناتو ایران را شخم میزنن همش بلوفه....

      پاسخ ها

      • مهدی فیاض

        آمریکا نمیتونه مستقیم به ایران حمله کنه مسافت زیادی هست فقط باید از پادگان های که تو کشور های همسایه داره استفاده کنه که همه تو تیررس موشک های ایران هست، و اینکه ناو های هواپیما بر بیاره که اونم با حجم زیاد نمیتونه و اینجا هم بازم نیرو دریایی ایران توان بیشتری داره، امریکا اگه میتونست مستقیم حمله کنه خیلی وقت پیش کرده بود ولی مسافت واسش دردسر ساز شده

      • امیر هوشنگ توو ه ای

        اگر امریکا و ناتو میتونستن تا بحال ایران شخم میزدن در توانشون نیست و هیچ غلطی نمیکنند جلو قایق سپاه ایران تسلیم شدند و گریه و التماس کردن امریکایی ها چه برسد به توان موشکی کنونی سپاه

    • بدون نام

      امیدوارم فقط در حد حرف نباشه

    • بدون نام

      بایک گل بهارنمیشه

    • بدون نام

      تورو خدا به جز چین به روسیه هم اجازه بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه خودش نفت داره.روسیه از خداشه که تنگه هرمز بسته بشه تا بتونه نفت خودشو300 دلار بفروشه.

    • بدون نام

      چین پینی وجود ندارد باید بدونقیدشرط تنگه بسته شود حتا به خود ایران گر شود مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند لطفعآ آقازادها کنار روند

    • بدون نام

      اول جلوی فروش نفت کشور همسایه بگیره .چین هم پیشکش.

    • بدون نام

      مگر دروازه بازاره که بخواهیم باز وبستا اش بکنیم زمانی که بسته بشه برای همه بسته میشه حتی برای خود ما

    • پیری

      اگر قرار برتنگه هر مز باشه که ببندین چرا اینقدر اینجوری میکنید ببندید البته نه به حرف بلکه به عمل ماهم ساده هیچ کس نیاد

    • بدون نام

      تورو خدا تنگه رو ببندید . مرگ یه بار شیونم یه بار. جنگ ایران با دنیا . همه ممیریم تموم میشه.

    • بدون نام

      وقتی منطق دنیا زور هست وبی عدالتی ایران حق دارد و میتواند به راحتی تنگه هرمز را ببند کسانی که مخالفند آیا راهی دیگر پیشنهاد میکنند مثلا سازمان ملل که آمریکا قطعنامه در مورد تضمین توافق هسته ای را با یک آب دهان به آن انداختن باطلش کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خواستین برجامرو ریزریز بکنین
        چرا نکردین حالا دیگه نوبت تنگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج