۷۴۴۷۸۲
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

مقصر حادثه سنندج مشخص شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برسی که ما انجام دادیم یک تریلی در یک ساعت غیر عرف در شهر حرکت کره است و از طرف دیگر یک اتوبوس مسافر بری در مکانی که نباید برای مسافر سوار کردن توقف کند، توقف کرده است و این دو خطای انسانی باعث وقوع این حادثه بوده است.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از در دستور کار گرفتن فوری لایحه مدیریت بحران در پی حادثه تصادف یک فروند تریلی نفتکش و یک دستگاه اتوبوس و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان، خبر داد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در خصوص حادثه تصادف یک دستگاه کامیون حامل سوخت با یک دستگاه اتوبوس در شهر سنندج و کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران اتوبوس، ضمن تسلیت این حادثه به خانواده های آسیب دیده، گفت: ما انتظار داریم که با این حادثه ها در حد ممکن روبرو نشویم اما حادثه خبر نمی کند و به هر حال اتفاق می افتد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق برسی که ما انجام دادیم یک تریلی در یک ساعت غیر عرف در شهر حرکت کره است و از طرف دیگر یک اتوبوس مسافر بری در مکانی که نباید برای مسافر سوار کردن توقف کند، توقف کرده است و این دو خطای انسانی باعث وقوع این حادثه بوده است.

وی ادامه داد: به هر حال باید به خود و مدیرانمان تذکر دهیم که حقیقتاً در شرایط فعلی ما وقت اشتباه کردن نداریم به این دلیل که مردم ما فوق العاده نسبت به مسائل حساس هستند و بلافاصله واکنش نشان می دهند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به هر حال اتفاقی که نباید می افتاد اتفاق افتاده است، در حال حاضر این موضوع باید ریشه یابی شود. ما از نماینده محترم سنندج که نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس هم هستند، خواهش کردیم که این موضوع را پیگیری کنند تا ما بهتر ابعاد ماجرا را بشناسیم. نکته بعدی این است که نیروی انتظامی و پلیس راهور باید علت حادثه را مشخص کنند. ما باید هر حادثه اینچنینی را دقیق مورد برسی قرار دهیم تا از حادثه های دیگر جلوگیری کنیم. در حال حاضر هم منتظر گزارش پلیس راهور و راهداری هستیم و همچنین از وزارت کشو.ر خواسته ایم در اولین فرصت گزارش های لازم را تهیه کند.

وی با اشاره به مسئولیت پایانه های مسافربری در این گونه حوادث، گفت: پایانه ها باید نسبت به زمان حرکت، مکان های توقف، رانندها و... حساس باشند و آموزش های لازم به آن ها داده شود. کامیونی که چندین هزار لیتر سوخت را وسط شهر و جاده حمل می کند باید تمامی ایمنی های لازم را برای پیشگیری از حریق داشته باشد تا با یک تصادف ساده فاجعه نیافریند.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: ما اول باید در کمیسیون عمران موضوع را برسی کنیم و نکته دوم این که در لوایح مربوطه هم اگر نقصی است باید آن ها را مورد اصلاح قرار دهیم و دستگاه های مسؤل و رسیدگی کننده مشخص باشند.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که بعد از بحران دستگاه های خدمات رسانی مانند هلال احمر، بیمارستان ها، اورژانس و نیروی انتظامی باید دارای چه تجهیزاتی باشند که بلافاصله از خسارت بیشتر جلوگیری کنند و در حوادث آینده بهتر عمل کنند. مجموعه این مسائل را ما ذیل لایحه مدیریت بحران در کمیسیون عمران برسی خواهیم کرد. نماینده های مجلس هم با رای گیری این موضوع را در اولویت برسی قرار دادند تا ما در اولین فرصت آن را برسی کنیم.

موسوی بیوکی در پایان یک بار دیگر تاکید کرد: مجموعه این نکات به ما آموخت که ما در شرایط فعلی فرصت اشتباه کردن نداریم چرا که مردم ما از از تمامی جوانب تحت فشار هستند و حوادث غیر مرقبه ای که خطای انسانی باعثش است، روان مردم را بیشتر به هم می ریزد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقصیر آمریکا بوده

    • بدون نام

      ما انتظار داریم که با این حادثه ها در حد ممکن روبرو نشویم اما حادثه خبر نمی کند و به هر حال اتفاق می افتد.متاسفم برای طرز فکرت..خب خودتم تو خیابان با سرعت بالا و ماشین فرسوده حرکت کن..بعدش بگو حادثه خبر نمیکنه

    • بدون نام

      فقط زورتون به مالکین ماشین های سواری میرسه که دم به دم باید معاینه فنی بشن!!!!؟؟؟

    • بدون نام

      بلاخره مقصر کی بود

    • بدون نام

      مردم ما حساس هستند و زود واکنش نشان میدهند: مرد حسابی اگر زن و بچه خودت در حادثه کشته میشد تو زمین زمان به باد ملامت میگرفتی واقعا متاسفم که مجلس کشور ما چینن افراد بیسواد و بی احساس نماینده مردم شریف ایران باشند : ! ! !

    • بدون نام

      حالا دیگه مقصر دوتا رانندن مث خلبان یاسوج
      کسی دیگه ای نمرده بندازیم گردنش

    • ح

      فعلا تنها چیزی که برای مردم و مسؤلین اهمیت نداره جان ومال مردم هست و همه به نحوی فقط و فقط بفکر منافع خود و کسب مال هستند وتا اتفاقی اینچنینی رخ ندهد کسی به وضع موجود اعتراضی نکنند. خدا به داد این مردم و مملکت برسد

    • بدون نام

      گند زدین به مملکت

    • بدون نام

      منکه تا آخر خوندم اما نفهمیدم مقصر کیه!!!!

    • بدون نام

      جالبه همیشه مردم مقصرند و مسئولین بابت اینکه کامیونها اکثرا فرسوده اند و اجناس بازار تمام تغلبی اند هیچ تقصیری ندارند و همیشه اون که توی حادثه فوت کرده مقصر شناخته میشه

    • بدون نام

      فقط حرف زدن بردید و بس هی باید نباید که چی مثلا

    • احمد

      چه گزارش مسخره ای اینا که همشو میدونیم باید علت یابی شود! خوب اول علت یابی کن بعد گزارش بده

    • بدون نام

      ماشاالله بعد از چهل سال تازه میخواین تجهیزات لازم رو بررسی کنین قشنگ از دنیا صد سال عقبین

    • بدون نام

      اوف باید اگه شاید میشد بشه اینا رو ول کن کل اگر دوا داشتی بر سر کل خود میگذاشتی باید پیشگیری کرد نمونش جادهای همین استان یزد کدومش استاندارد داره یا خط کشی درس حسابی یا علائم درس حسابی یا کیفیت اسفالت متوسطه

    • خلیلی قوشچی

      خدا شکر همه چی تموم شد

      مسوولین بریم سر قضیه بعدی

    • خ

      تو ایران همیشه اونی که فوت میشه مقصره دیواری کوتاه تر از اون بیچاره ها پیدا نکردید کدوم ارگان به اون تریلی مجوز داده اون ساعت حرکت کنه هیچ پلیسی نباید جلوی ترددشو میگرفت

    • کارشناس اتوبوس

      مرد حسابى اونجا که شهرستانه اتوبوسها خارج از تر مينال غير قانونى مسافر مى زنن يه سر آخر شب به همين ميدان آزادى بر گوش مر کز نشينان بزن و ببين چطور اتوبوسهاى برون شهرى در جوار پليس عزيز تون بطور غير قانونى در حاشيه ميدان مسافر ميزن و کسى هم کاريشون نداره

    • shahrooz

      آهااااا!!!پس اینکه تریلری ترمز نداشت چی!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟یا حمل اون مقدار مایعات قابل انفجار با اون تریلری و انم از وسط یک شهر رو مجوزشو بابای من داده یا نیروی نا انتظامی!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کوتاهی راهنما رانندگی چی!!!!!!!!!!!!!!؟

    • ایکس

      بذار خودمون بگیم:دشمن

    • نیسان

      راحت بگویید فرهنگ رانندگی در ایران صفر می باشد.

    • زهرا

      متشکر از مسئولین که نتیجه همه بررسی هاشون این می شه که راننده مقصره

    • غریبه

      خوبه که معلوم شد خطای انسانی بوده والله ماهانمیتونستیم بدونیم خیلی سخت بودامااین نماینده خیلی کارکرده روش تافهمیده

    • بدون نام

      چرت پرت می گی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج