جاباما
۷۴۴۸۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طرح جدید فرستاده سازمان ملل برای نوار غزه

فرستاده صلح سازمان ملل در امور منطقه در گفت‌وگو با یک روزنامه مصری از طرح جدیدش برای نوار غزه خبر داد.

خبرگزاری فارس: «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در امور منطقه هفته گذشته سفری به مصر داشت و در دیدارهایی با مقامات این کشور درباره آشتی داخلی فلسطینی و نوار غزه صحبت کرد.

ملادینوف در این سفر کوتاه، برای اولین بار با روزنامه مصری «الیوم السابع» مصاحبه و اعلام کرد سازمان ملل از تلاش‌های مصر برای تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند.

فرستاده سازمان ملل اعلام کرد به چند دلیل به مصر سفر کرده؛ حمایت از تلاش‌های مصر برای آشتی داخلی فلسطینی، بازگشت دولت توافق ملی و شکیلات خودگردان به نوار غزه و ارائه طرح ویژه‌اش برای نوار غزه.

وی در ادامه درگیری‌ گروه‌های برای مسأله فلسطین را نابود‌کننده خواند و گفت، فتح و حماس نیاز به حل اختلافات و بازگشت به چارچوب قانونی دارند.

وی تصریح کرد امکان اعلام دولت فلسطینی بدون در نظر گرفتن غزه وجود ندارد و ماموریت ما جلوگیری از ایجاد جنگ دیگری در نوار غزه است.

ملادینوف در ادامه راهکار دو دولتی را تنها راه‌حل برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی خواند و درباره طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» گفت: به نظر من اگر آمریکا پیشنهادی بر اساس راهکار دو دولتی دارد که موضوعات شهرک‌ها (-اسرائیلی) امنیت، وضعیت قدس و آوارگان را در نظر می‌گیرد، می‌تواند فرصتی برای موفقیت این پیشنهاد باشد، اینها اصول اولیه‌ای هستند که جامعه بین‌الملل با آن موافق است زیرا بدون در نظر گرفتن آنها‌، این نزاع قابل حل نیست.

وی درباره طرح پیشنهادی‌اش برای نوار غزه نیز گفت: مردم در نوار غزه اوضاع بسیار بدی دارند و به همین دلیل من می خواهم بر موضوع کمک‌های انسانی متمرکز شوم، اما باید در نظر بگیریم که آنجا یک طرف سیاسی نیز حضور دارد که در وحدت فلسطینی نمود پیدا می‌کند. می‌خواهیم به مردم از نظر انسانی کمک و همچنین بحران سیاسی را حل کنیم، به همین دلیل باید بر طرح‌های فوری برای کمک به اهالی غزه تمرکز کرد. معتقدم که طرح ما، طرح خوبی داریم، درباره آن با تمامی طرف‌ها چه تشکیلات خودگردان، چه مصر، چه اسرائیل و غیره صحبت کرده‌ایم.

در همین راستا، یک هیأت از حماس چهارشنبه (دیروز) راهی قاهره شد تا با مقامات مصری درباره آشتی داخلی رایزنی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج