جاباما
۷۴۴۸۷۱
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ابراهیم اصغرزاده: در حق «امیرانتظام» جفا شد

ابراهیم اصغرزاده می‌گوید: «من رفتاری را که با آقای امیرانتظام شد، جفا در حق ایشان می‌دانم.»

اعتماد آنلاین: عباس امیرانتظام از یاران مصدق و سخنگوی دولت موقت امروز صبح درگذشت.

آخرین مصاحبه او با واکنش‌های زیادی روبرو شده بود. پس از آن مصاحبه بود که محسن میردامادی از دانشجویان پیرو خط امام در مصاحبه‌ای گفت با مطالعه اسناد سفارت آمریکا در تهران، مدرکی که بر جاسوس بودن امیرانتظام دلالت کند، ندیده و در حق سخنگوی دولت موقت ظلم آشکار شده است.

مصطفی تاجزاده، از دیگر دانشجویان پیرو خط امام نیز چندی پیش در مصاحبه با اعتمادآنلاین اذعان کرده بود: «ما در حق امیرانتظام ظلم کردیم، فکر می‌کردیم جاسوس آمریکا است و باید رسوا شود ولی نبود. یک عمر برایش زندان بریدند؛ خوب ما ظلم کردیم؛‌ تعارف نداریم که...»

حالا ابراهیم اصغرزاده، یکی دیگر از دانشجویان پیرو خط امام به ظلمی که در حق سخنگوی دولت موقت شده اذعان دارد. او به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من هم رفتاری را که با آقای امیرانتظام شده است، جفا در حق ایشان می‌دانم. به همین دلیل هم اخیراً به دیدار ایشان رفتم و تقاضا هم داشتم محاکمه ایشان تجدید شود تا با فراهم شدن شرایط بررسی مجدد، از ایشان اعاده حیثیت صورت گیرد.»

اصغرزاده همچنین یادآور می‌شود: «سال ۷۶ یا ۷۷، اوایل دولت اصلاحات با برخی از دوستان که به این نتیجه رسیدم در حق آقای امیرانتظام ظلم شده به دیدن آقای محمدی گیلانی (رئیس دیوان عالی کشور وقت) رفتیم و به ایشان توصیه کردیم که پرونده آقای امیرانتظام را مختومه اعلام و موجبات آزادی ایشان را فراهم کنند.»‌

او ادامه می‌دهد: «در پاسخ به درخواست ما آقای محمدی گیلانی گفتند در این باره خود آقای امیرانتظام باید تقاضای عفو کنند که من گفتم ایشان تقاضای عفو نمی‌کند و ادعایش این است که اتهامات قابل‌قبول نیست اما متأسفانه آقای محمدی‌گیلانی نپذیرفت.»

اصغرزاده تأکید می‌کند: «من معتقدم محکومیت آقای امیرانتظام جفایی بزرگی در حق ایشان بود و باید در آن تجدیدنظر می‌شد.»

او در تشریح دیدار اخیرش با سخنگوی دولت موقت می‌گوید: «نشریه اندیشه پویا اخیراً برنامه‌ای گذاشت که با وکیل آقای امیرانتظام به عیادت ایشان رفتیم. من در این دیدار پیشنهاد ایشان برای تجدید محاکمه را منصفانه دانستم.»

اصغرزاده با بیان اینکه «آقای امیرانتظام می‌گوید با حضور هیات منصفه که نماینده افکار عمومی مردم ایران است پرونده‌اش بازخوانی شود» می‌گوید: «من هم چون آقای بازرگان را انسانی مؤمن و انقلابی می‌دانم و نظر آقای بازرگان را که می‌گوید آقای امیرانتظام جاسوس نیست، می‌پذیرم و فکر می‌کنم باید صحبت‌های آقای بازرگان در دادگاه امیرانتظام شنیده می‌شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بودید!!!!!!

    • سلام سانسورچی

      خداوند عادل و اگاه بر همه امور است.
      عالم محضر خداست.در محضر خدا گناه نگنید.
      بنده خدا بیگناه تمام عمر زندانی بوده .همه میدونن بی گناه بوده ولی کسی جرات اعتراف به اشتباه رو نداشته.این دنیاه هم روزی به پایان میرسه .مظلوم امیر انتظام مطمعنا روزی در ان دنیا حقشو از تمام کسایی که خواسته وناخواسته درحقش ظلم کردن رو خواهد گرفت .هرچند میدونم ایشان اینقدر منش بزرگی داشتند که سر پل صرات هم خواهد بخشید.ولی وای بحال کسانی که حق الناس کردند.واااااااای.
      بقول امام.عالم محضر خداست.فکر نکنید امیر انتظام مرد و همه چیز فراموش شده.خداوند نخواهد بخشید

    • بدون نام

      نوش دارو پس از مرگ سهراب

    • بدون نام

      از نظر شما و همفکرانتان امریکا دشمن ما نیست پس حتما امثال امیرانتظام هم جاسوس نیستند.

    • احمد خان

      جواب خدا رو چطور باید بدید؟!

    • حسین

      آقای مهندس بازرگان صرفنظر از موقعیت علمی برجسته ایشان بلحاظ دینی مجتهد‌بودن مسلم است چنین فردی اگر اندک ذهنیت جاسوسی در دوست وهمکار خود سراغ داشته باشد ارتباطش را لا وی قطع می کند روحشان شاد

    • بدون نام

      خدا بيامرزتش

    • بدون نام

      چه جالب همین حمله کنندگان به سفارت که به قول خودشان اسناد جاسوسی امیرانتظام را منتشر کردند و باعث حبس او شدند الان میگن جاسوس نبود

    • بدون نام

      ان دنیا جواب خدا را چی میدید که اینطور با ابرو و حیثیت اشخاص بازی کردید. همین امروز که خبر را از رادیو شنیدم باز هم گوینده گفتند که ایشان جاسوس امریکا بودند واقعا جای تاسف دارد.

    • بدون نام

      سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات که در دهه شصت سرپرستی موسسه کیهان را بر عهده داشت، در ارتباط با جاسوسی امیر انتظام خطاب به مهندس بازرگان چنین می نویسد: "چه نقصی در کار شماست که فردی چون امیر انتظام، جاسوس و مزدور آمریکا تا سطح معاونت نخست وزیر و سخنگوی دولت موقت بالا می آید؟"

    • بدون نام

      یا دلایل جفا را بگوئید ویا بیشتر خود را خراب نکنید ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج