جاباما
۷۴۴۸۸۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آبرسانی به ۲۰۰ شهر به شکل اضطراری

وزیر نیرو گفت: آبرسانی به ۲۰۰ شهر کشور با تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومان منابع به عنوان طرح‌های الویت‌دار و اضطراری در دستورکار وزارت نیروست.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو گفت: آبرسانی به ۲۰۰ شهر کشور با تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومان منابع به عنوان طرح‌های الویت‌دار و اضطراری در دستورکار وزارت نیروست.

رضا اردکانیان در جمع خبرنگاران در پست ۲۳۰ کیلوولت نصیرلوی گرمی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه مالی سازگاری با کم آبی در دولت در کنار توجه به کاهش مصرف آب در کشور باید به سمتی حرکت کنیم تا مناطق شهری و روستایی دچار مشکل آب به سرعت نارسائی‌هایشان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با بهره‌مندی از روش‌ها و فناوری‌های جدید می‌توانیم میلیاردها مترمکعب در مصرف آب کشاورزی و خانگی صرفه‌جویی کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی را آغاز کردیم تا به شکل مناسب و نوین آب کافی برای شرب و بهداشت تامین شود.

وزیر نیرو در مورد حقابه استان اردبیل از قزل اوزن و ارس گفت: براساس قانون توزیع منابع آب در کشور مصوب سال ۶۱ وزارت نیرو تمام تلاش و برنامه‌ریزی را انجام داده تا تخصیص منابع آب به شکل صحیح و عادلانه در کشور اتفاق بیفتد.

اردکانیان مرجع تخصیص و تقسیم آب را در کشور وزارت نیر اعلام کرد و افزود: ما به مردم استان اردبیل قول می‌دهیم تا در تخصیص منابع آب و تقسیم آن به شکل صحیح و درست عمل کنیم تا انتفاق خاص نگرانی و تنشی رخ ندهد.

وی با انتقاد از یکی از خبرنگاران که خواست مساله توزیع و تقسیم حقابه‌ها را تنش‌زا جلوه دهد، بیان کرد: وزارت نیرو بدون نگاه سیاسی و یا برخی مرزبندی‌ها تلاش می‌کند تا بر پایه قانون مصوب در توزیع و تخصیص حقابه‌ها برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد خود را انجام دهد و نباید سعی شود در این زمینه به التهابات اجتماعی دامن زده شود.

وزیر نیرو وجود ۶ حوضه اصلی و بیش از ۳۰ حوضه فرعی توزیع و انتقال منابع آب را در کشور یادآور شد و تصریح کرد: هدف وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط این است تا حقابه همه استان‌ها براساس قانون مصوب اعمال شده و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

اردکانیان ادامه داد: البته در این راستا اولویت تامین آب شرب است و در انتقال بین حوضه‌ای نیز باید براساس قوانین و مقررات اعمال شده عمل کنیم که در این راستا هماهنگی‌های لازم با استاندار اردبیل و نمایندگان این استان انجام شده است.

وی در مورد منابع آب مرزی نیز خاطرنشان کرد: در روخانه‌های مرزی نیز با همراهی همسایگان طبق قوانین بین‌المللی عمل کرده و قطعا ما مدافع حق و حقوق استان‌های مرزی در این زمینه هستیم.

عضو کابینه دوازدهم در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات اهالی برخی شهرها و روستاهای گرمی در تامین نشدن منابع آب گفت: قرار است در کنار تامین ژنراتورهای موردنیاز کارهایی را در راستای اصلاح منابع آب در این مناطق انجام دهیم تا نارسایی ها و مشکلات برطرف شود.

اردکانیان اضافه کرد: در مورد تعیین تکلیف سرپرستی‌های مدیریتی در زیرمجموعه وزارت در استان اردبیل باید اعلام کنم که ما در ۳۱ استان بیش از ۱۵۰ مدیر صنعت آب و برق داریم که در برخی از این مناطق مدیریت‌ها به شکل سرپرستی است که تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر مدیران دایمی را در استان اردبیل نیز در بخش آب و فاضلاب روستایی و شهری مستقر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش

      شما توانایی حتی یک متر آب را نداری .چنان غرق دروغ گفتن شدی که باورت شده آبی وجود دارد.مدیریت امثال شماها فقط بدبختی را افزایش میدهد

    • بدون نام

      مدیریت اب این نیست دستشویی اب شیرین مصرف بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج