۷۴۴۸۸۷
۲۳ نظر
۵۰۷۱
۲۳ نظر
۵۰۷۱
پ

از «رونالدو»ی آنها تا «ابراهیمی» ما

ابراهیمی حالا تصمیم گرفت فوتبال خود را در قطر ادامه دهد. این تصمیم اما به مذاق آبی‌ها خوش نیامد و با فحش و ناسزا او را بدرقه کردند و یک برچسب بی‌غیرتی هم به او زدند.

عصر ایران: رونالدو از مادرید به تورین رفت. این برای هواداران رئال یعنی یک شوک بزرگ. تصور رئال مادرید بدون رونالدو سخت است و هر طرفدار رئالی را نگران آینده این تیم می‌کند اما این نگرانی باعث نشد تا رئالی‌ها خاطرات خوب خود از رونالدو را فراموش کنند. آنها از ابرستاره فوتبال به خاطر خاطرات خوبی که برای‌شان ساخته بود تقدیر کردند.

امید ابراهیمی فرمانده استقلالی‌ها بود. بازیکنی که در ۴ فصل حضورش در استقلال کاری کرده بود که هواداران نام او را کنار اسطورها‌ی آبی گذاشته بودند. ابراهیمی بسیاری از گره‌های کور استقلال در این ۴ فصل را باز کرد و تبدیل به شاخص ترین بازیکن استقلال در این سال‌هاشد.

ابراهیمی حالا تصمیم گرفت فوتبال خود را در قطر ادامه دهد. این تصمیم اما به مذاق آبی‌ها خوش نیامد و با فحش و ناسزا او را بدرقه کردند و یک برچسب بی‌غیرتی هم به او زدند.

از «رونالدو»ی آنها تا «ابراهیمی» ما

رونالدو و ابراهیمی که اتفاقا در جام جهانی شانه به شانه هم شده بودند، ستاره‌های تیم‌هایشان بودند. یکی اسطوره نیمی از شهر مادرید بود و دیگری اسطوره نیمی از مردم تهران.

برخوردها اما با این دو از زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند. مردمی که هرجا پای ادعا و سخن در میان است از فرهنگ 250 ساله دم می‌زنند و هر کجا پای عمل در میان است، فحش ناموس می‌دهند.

هنوز که هنوز است وقتی به یاد مصاحبه مهدی طارمی بعد از بازی ایران و پرتغال می‌افتم، ناراحتی تمام وجودم را فرا می‌گیرد. بازیکن تیم ملی در حال که هنوز عرق بازی خشک نشده بود با چشمان گریان خطاب به هواداران می‌گوید: « « واقعاً از مردم می‌خواهم به خودم فحاشی کنند و با خانواده‌ام کاری نداشته باشند. دعا می‌کنم تمامی فحاشی‌ها و بد و بیراه‌ها برای خودم باشد.»

ابراهیمی تقریبا در سال‌های پایانی فوتبال خود قرار دارد؛ طبیعی است که به فکر آینده زندگی خود باشد. قطری‌ها به اندازه تمام دورانی که او در استقلال بوده است به فرمانده آبی‌ها پول می‌دهد. آنهم در زمانی که دلار عزیز تر از جان است.

به جای اینکه قدردان خاطرات خوبی که برای‌مان ساخت باشیم، لجن‌مالش می‌کنیم. آنهم در دنیایی که معرفت در آن جایی ندارد.به قول بهروز وثوق تو فیلم قیصر:« احترامت واجبه خان‌دایی! اما حرف از مردونگی نزن که هیچ خوشم نمی‌آد … کی واسه من قد یه نخود مردونگی رو کرد تا من واسش یه خروار رو کنم؟ …»

خیلی از ما به خاطر 100 هزارتومان چشم‌مان را بر روی بسیاری از بدی‌ها می‌بندیم اما انتظار داریم دیگران به خاطر ما چشم‌شان را بر روی آینده خود ببندند.

کاش این فرهنگ 2500 ساله نبود تا حداقل تلاش می‌کردیم از فرهنگ دیگران درس بیاموزیم. شده‌ایم مثل پیرمردی که به خاطر دیپلم نظام قدیمش حاضر نیست حرف کسی را گوش کند و هر روز هم این دیپلم را به سر دکترا می‌کوبد که این دیپلم به صدتا مدرک شما می‌ارزد.

آیا فرهنگ امروز ایران در بددهنی، فحش، غیبت و ریاکاری خلاصه می‌شود؟

اگر آن نفت و این فرهنگ 2500 ساله نبود که از آن بخوریم به این فخر کنیم، امروز حال و روز بهتری نداشتیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته امید بازیکن خیلی خوبی بود ولی رونالدو چندین قهرمانی برا رئال آورد ورفت ما هم انتظار داشتیم امید امسال می موند استقلال رو کمک میکرد قهرمان شه بعد میرفت سالها ی حضورش بدون یک قهرمانی ارزشی نداشت.

    • مرتضی

      بیگ لایک!!!

    • علیرضا

      بسیار عالی
      خیلی با این متن موافقم
      فرهنگ 2500 ساله . واقعا که!
      رفتار ایتالیائیها (طرفدارای یووه بعد از گل رونالدو به یوونتوس , برگردون, ) با رونالدو رو با رفتار ایرانیها قبل از بازی با پرتغال (رفتن شبانه پیش هتل محل استراحتش) و با هم مقایسه کنید
      پی به فرهنگ غنی ایرانی جماعت میبرید

    • مرتضی

      دو کلام حرف حساب

    • بهنام

      استقلالی واقعی به فرمانده اش بی احترامی نمیکنه

    • کریمی

      واقعا متاسفم واسه نویسنده اینکار طوری مینویسه که مردم را چی فرض کرده مگه طارمی گوشی را به خودش بسته بود که عرقش خشک نشده دید که بهش فحش میدن درضمن شما که دم از ابراهیمی میزنی چه کسی باعث شده ابراهیمی حالا واسه تیم خودش ناز کنه این هوادار بوده که ابراهیمی را فرمانده کردند ان هم همه هوادار را فروخت و رفت انتظار داشتی واسش کوسفند قربانی کنیم

    • بدون نام

      یا اینکه نویسنده کیسه کشه و قیاس خوبی نکرده ولی, در کل با نظرش موافقم .ما خیلی بی فرهنگیم و زود قضاوت میکنیم.❤❤❤❤❤❤

    • بدون نام

      واقعا خجالت آوره. ننگ باد بر افراد نادان

    • بدون نام

      من میخوام بدونم شما اگر جای فوتبالیستها بودید چکار میکردید؟؟کدوم رو انتخاب میکردید!!!! برید خجالت بکشید. خیلی بی شخصیت هستید که تربیت خانوادگیتون رو اینطور نشون میدید!!

    • حسن کهنسال

      واقعا فرق رفتن رونالدو وابراهیمی یکی بود.یا وقتی امیدمصدوم بود تمدیدکرد.یا مثل ادم اولش میگفت من میخام برم.ن اینکه گوشی خاموش کنه.درضمن من خودم بچه محل امید هستم.فرهنگ ۲۵۰۰ساله ن ۲۵۰ساله

    • حامد از تالش

      والا اولان .ارزوی موفقیت میکنم واسه ابراهیمی وبهش حق میدم که به فکر درامدش باشه .دومآ .میخوام خطاب به نویسنده یه چیزی بگم .که هیچ وقت ورزش ایران رو با اسپانیا مقایسه نکن.رونالدو از تیمی رفت که باشگاهش بدون معطلی میتونه واسش چندتا جایگزین خوب و تراز اول بخره.وباشگاهش که رئال باشه به راحتی نگرانی هوادار شو بر طرف میکنه ولی تو ایران و بخصوص تو باشگاه استقلال که نصبت به تیم پرسپولیس که بینشون تبعیض هست واین کاملا واضح هست چی ؟نباید با رئال مقایسه کرد.وقتی هوادار میدونه که باشگاه نمیتونه بازیکنی درحد امید بخره مسلمه که ناراحت میشن ولی البته این دلیل نمیشه که به امید فش و ناسزا بگن. امسال استقلال و هواداراش دارن خون گریه میکنن از این تبعیض بین رغیب سنتیش .اقای نویسنده شاید اگه هوادارای رئال هم جای هواداری استقلال بودن الان بدتر از هوادار استقلال میشدن..

    • ممدبلک

      اونا ب کاوه فوش ندادن...خخخ

    • بدون نام

      ابراهیمی عزیز که در طول مدت حضورت در استقلال، بارها ما رو شاد کردی و در تیم ملی هم با کمک بقیه بچه ها سرافرازانه بازی کردی، از تو ممنونم و امیدوارم که همیشه موفق و سربلند باشی هم تو و هم تک تک بچه های تیم ملی ایران خارج از هر نوع رنگی..

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      پووووووف
      خیلی مقایسه مزخرفی بود
      رونالدو رو با امید ابراهیمی مقایسه میکنه .هه

    • بینام

      بسیار خفن و به جا
      البته کسایی که براشون این منتو نوشتی هم میخونن و کاملا طبیعی اونو نقض میکنن با حرفاشون
      برو بابا چرت نوشتی! نویسنده فلان فلان شده و از این دست کامنت ها

    • بدون نام

      کلا فرهنگ 2500 ساله هیچ تاثیری نداشته. فضای اینترنت از طرف عده‌ای از روی تعصبات جاهلانه پر شده از فحش،جالبه که حتی پیشکسوتان فوتبال هم نقش اصلی را در این حیطه ایفا میکنند.القابی مثل لنگی،دلال موزامبیکی.......،و انواع فحش ناموسی .

    • بدون نام

      به خودمونم میبالیما که .....

    • مهدی مختاری خواه(دزفول)بختیاری(قلعه طوق)

      آخه شل مغز بهروز خان رو با این پولکی ها مقایسه میکنی ؟؟؟؟ برو قرصاتو بخور شفا پیدا کنی اسم اون ابر اسطوره رو هم ننگین نکن با این مقایسه دو هزاریت

    • زنده باد انسانیت

      واقعا حرف دلمو زد... خیلی توی توهم گذشته ها سیر میکینم ولی دریغ از امروز که هیچیم

    • فاطمه

      آفرین مطلب خیلی قشنگی بود

    • بدون نام

      حقشه بره چی داره این مملکت .. من با دوتا بچه بیکار بیپول بهش حق میدم

    • یونس پرسپولیسی

      ا ولله ما ایرانیا فقط ادعایم

    • حامد از تالش

      چرا نظری که دادمو نزاشتین نکنه حرف حق رو زدم نزاشتین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج