۷۴۵۰۱۸
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

۱۰ ستاره مشترک رئال مادرید و یوونتوس

کریس رونالدو یازدهمین بازیکنی است که هم برای رئال مادرید و هم برای یوونتوس بازی می‌کند.

وبسایت نود: انتقال کریستیانو رونالدو به یوونتوس در روز سه شنبه نهایی شد تا دوران ۹ ساله او در مادرید به پایان برسد. او حالا یازدهمین بازیکنی است که پیراهن هر دو باشگاه معتبر فوتبال اروپا را به تن می‌کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ بازیکن دیگری که هم برای رئال و هم برای یوونتوس بازی کرده اند:

گونزالو هیگواین

بعد از جشن تولد ۱۹ سالگی اش در دسامبر ۲۰۰۶ با ۱۲ میلیون یورو از ریورپلاته به رئال مادرید پیوست و تا تابستان ۲۰۱۳ در برنابئو ماند. یکی از میان بنزما و هیگواین مجبور به ترک رئال بود و قرعه به نام هیگواین افتاد. بعد از گذراندن ۳ فصل درخشان در ناپولی در تابستان ۲۰۱۶ با ۹۰ میلیون یورو به یوونتوس پیوست و به گرانترین ترانسفر تاریخ سری آ تبدیل شد. او در دو فصل گذشته در ۱۰۵ بازی برای یووه ۵۵ گل به ثمر رسانده است.

امرسون

رم قرار بود در سال ۲۰۰۴ امرسون را به رئال مادرید بفروشد اما به جای رئال، امرسون به یوونتوس پیوست. او دو فصل در تورین حضور داشت و با این تیم به دو قهرمانی سری آ رسید. قهرمانی هایی که هرچند از یوونتوس پس گرفته شد. به دنبال سقوط یووه به سری بی، امرسون در سال ۲۰۰۶ راهی رئال شد و در تنها فصل حضورش در این باشگاه به قهرمانی لالیگا دست یافت.

لوئیس دل‌سول

این هافبک که بارها نامزد توپ طلا شد در سال ۱۹۶۰ از رئال بتیس به مادرید رفت و در هر دو فصل حضورش در رئال به قهرمانی لالیگا دست یافت. دل‌سول در سال ۱۹۶۲ و با انتقال به یوونتوس به نخستین بازیکن اسپانیایی تاریخ یووه تبدیل شد.

۱۰ ستاره مشترک رئال مادرید و یوونتوس

او در طول ۸ سال در ۲۹۲ بازی به میدان رفت و بعد از رفتن عمر سیووری، شماره ۱۰ بیانکونری را نیز به تن کرد.

مایکل لادروپ

لادروپ در سال ۱۹۸۵ از لاتزیو به یوونتوس پیوست و در ۴ فصل حضور در تورین یک بار قهرمان سری آ شد. او سپس ۵ فصل در بارسلونا بازی کرد و در تابستان ۱۹۹۴ در انتقالی جنجالی راهی رئال مادرید شد. لادروپ دو فصل در مادرید بازی کرد و در اولین فصل به قهرمانی لالیگا رسید.

نیکولاس آنلکا

در تابستان ۱۹۹۹ با ۲۲،۳ میلیون پوند از آرسنال راهی رئال مادرید شد و یک فصل ناموفق را در این باشگاه گذراند. البته او در همین یک فصل به همراه رئال قهرمان لیگ قهرمانان شد. بعد از چندین و چند باشگاه، آنلکا در شرایطی که بازیکن شانگهای شنهوا بود، در ژانویه ۲۰۱۳ در انتقالی قرضی به یوونتوس پیوست و ۳ بار هم پیراهن این تیم را پوشید. حضور او در همین تعداد بازی ها باعث شد نام آنلکا نیز در بین برندگان سری آ فصل ۱۳-۲۰۱۲ قرار گیرد.

فابیو کاناوارو

در تابستان ۲۰۰۴ از اینتر راهی یوونتوس شد. او نیز مانند امرسون تا سال ۲۰۰۶ و تا افتضاح کالچوپولی در یووه ماند و به دنبال سقوط این تیم راه دیگری در پیش گرفت. رئال در تابستان ۲۰۰۶ این کاپیتان قهرمان جهان را با ۷ میلیون یورو خرید. کاناوارو در روزهای حضور در مادرید بود که فاتح توپ طلای جهان شد. کاناوارو سه فصل برای رئال بازی کرد و به همراه این تیم دو بار قهرمان لالیگا شد.

زین الدین زیدان

زیزو در سال ۹۶ از بوردو به یوونتوس پیوست و ۵ فصل را در تورین سپری کرد. او در سال ۲۰۰۱ به رئال مادرید رفت تا گران قیمت ترین بازیکن تاریخ لقب گیرد. زیدان تا پیش از بازنشستگی غیرمنتظره اش ۵ فصل هم در رئال بازی کرد و گل قهرمانی رئال به لورکوزن در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۲ را به ثمر رساند.

آلوارو موراتا

موراتا محصول آکادمی رئال بود اما برای یافتن فرصت بازی بیشتر در سال ۲۰۱۴ این تیم را با ۲۰ میلیون یورو به مقصد یوونتوس ترک کرد. او دو فصل در تورین حضور داشت و به همراه این تیم در هر دو فصل به دوگانه داخلی دست یافت. موراتا در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ دروازه بارسا را باز کرد اما نتوانست از شکست تیمش جلوگیری کند. عملکرد موراتا در پیراهن یووه آن قدر خوب بود که رئال در تابستان ۲۰۱۶ برای بازگرداندن او ۳۰ میلیون یورو هزینه کرد. البته دوره دوم حضور موراتا در مادرید دوام نداشت و او بعد از یک فصل با حدود ۶۰ میلیون پوند به چلسی پیوست.

سامی خدیرا

به دنبال نمایش های درخشان او به همراه آلمان در جام جهانی ۲۰۱۰، رئال مادرید دست به کار شد و خدیرا را با مبلغی نامعلوم به خدمت گرفت. خدیرا در ۵ فصل حضور در پایتخت اسپانیا یک بار لالیگا را برد و یک بار نیز قهرمان لیگ قهرمانان شد. به دنبال پایان یافتن قرارداد پنج ساله اش در سال ۲۰۱۵، خدیرا با انتقالی آزاد به یوونتوس پیوست. خدیرا در هر سه فصل گذشته به همراه یووه دوگانه داخلی ایتالیا را بالای سر برده است.

روبرت یارنی

در سال ۱۹۹۴ و در انتقالی درون شهری، یارنی از تورینو به یوونتوس پیوست و در تنها فصل حضورش در یووه قهرمان سری آ شد. یارنی سپس به اسپانیا رفت و تا پیش از جام جهانی ۹۸، سه فصل پیراهن بتیس را پوشید. نقش موثر یارنی در جام جهانی ۹۸ در تیم ملی کرواسی از چشمان رئالی ها دور نماند اما بتیس حاضر به فروش او به رئال نبود.

۱۰ ستاره مشترک رئال مادرید و یوونتوس

در یک تاکتیک غیرمنتظره ابتدا کاونتری سیتی انگلیس با ۲،۶ میلیون پوند یارنی را جذب کرد و سپس رئال مادرید با پرداخت ۸۰۰ هزار پوند دیگر به کاونتری، یارنی را به اسپانیا بازگرداند. یارنی یک فصل پیراهن رئال را پوشید و بعد از آن به لاس پالماس پیوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج