۷۴۵۰۸۸
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

استیضاح وزیر اقتصاد ارتباطی به التهابات ارزی ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه، التهابات اخیر ارزی ارتباطی با استیضاح وزیر اقتصاد ندارد از اصرار سوال برانگیز سیف برای عدم تحقیق و تفحص از بانک مرکزی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: حسین حاجی دلیگانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا دلیل استیضاح وزیر اقتصاد التهابات اخیر ارزی است، گفت: ۹ ماه قبل وقتی وزیر اقتصاد برنامه خود برای مدیریت یکی از مهمترین وزارت خانه های کشور را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داد توانست رای لازم را از مجلس کسب کند اما امروز همان برنامه کاری به شاخصی برای سنجش عملکرد وزیر تبدیل شده است.

وی افزود، متاسفانه در ماههای اخیر شرایط اقتصادی کشور دچار چالش شده است و ما یکی از مسببان اصلی وضعیت فعلی را وزیر اقتصاد می‌بینیم که مدیریت و توانمندی لازم را برای تصدی این حوزه نداشته است. در بحث استیضاح نمایندگان تنها از ظرفیتهای قانونی استفاده میکنند تا فضای اقتصادی کشور در مسیر صحیح کارشناسی قرار گیرد.

به گفته حاجی دلیگانی، استیضاح وزیر اقتصاد بر مبنای مباحث کارشناسی است و متاسفانه آنچه که ایشان در برنامه خود در روز رای اعتماد در مجلس بیان کرده اند، اجرایی نشده و محورهای استیضاح دقیقا با برنامه هایی که خود وزیر اقتصاد اعلام کرده، مطابقت دارد.

امضا به اندازه کافی وجود دارد

وی با اشاره به جدیت نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد گفت: امضا به اندازه کافی برای استیضاح وجود دارد و حتی اگر تعدادی از نمایندگان تا بعد از تعطیلات تابستانی مجلس به هر دلیلی امضای خود را پس بگیرند بعید است که حد نصاب برای استیضاح از بین برود.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: ما برای بحرانهای ارزی و جهش قیمت سکه از ۷ ماه قبل به مسئولان دولتی هشدار داده بودیم. حتی بحث تحقیق و تفحص از بانک مرکز را نیز کلید زدیم اما متاسفانه این درخواست تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مجلس معطل مانده و اعضای این کمیسیون باید در این خصوص پاسخ گو باشند که چرا حتی با اوج گیری التهابات ارزی مانع از انجام تحقیق و تفحص از بانک مرکزی شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نماینده های عزیز مردم در مجلس تنها چیزی که براشون مهم نیست منافع مردم ومملکت رسیدگی به مشکلات اوناست فقط در حال زد و بند و گرفتن امتیاز و بالا رفتن از پله های ترقی خودشونه آقا ما مجلس نمیخوایم به کی بگیم مجلس جز هزینه اضافی هیچ چیزی برای ملت نداشته مجلس نمایشی نمیخواییم

    • حسین

      اینکه نماینده محترم خواستار پاسخگو بودن اعضای کمیسیون برنامه وبودجه شدن خیلی خوب است باید بپذیریم اگر نمایندگان مجلس از وخامت اوضاع اقتصادی غافل نبودن وبموقع هشدار های جدی توام با ارائه راهکار مناسب داده بودن وضع باینگونه نمی شد‌ایکاش نمایندگان متوجه سو استفاده دشمنان وعوامل نفوذی آنها در داخل می شدن ومی‌پذیرفتند که دود این وضع به چشم آنها هم میرود فقط بچشم مردم عادی نمی رود نمایندگان اگر رو در بایستی را کنار گزارند ودرست مسایل را تحلیل کنند واز صاحب نظران‌هم‌کمک بگیرند انشالله این دوره را هم پشت سر خواهیم گذاشت

    • بام

      خب چرا نمیزارن تحقیق وتفحص بشه مثل جای دیگه که نمیدونم بهسرانجام رسید یانه بعدا بس به خاطر چیه اینارا میگن که چی بشه

    • بدون نام

      دولت ومجلس تورم والتهابات ارز‌ی را با هماهنگی هم انجام داده اند چرا که زمانی که ارز به قیمت ۹ هزار تومان رسبده بود مردم شاهد سکوت مجلس خصوصا رییس مجلس بودند

    • بدون نام

      صد در صد به التهاب بازار ربط دارد

    • بدون نام

      پس به چی ربط داره ؟

    • بدون نام

      نماینگان امید و با دولت دستشون تو دست همدیگره .دولت هوای نماینده ها راداره .نمایندها هم کاری بخ دولت ندارند .امیدوارم خدا رسواشون کنه .که الحمدوا... داره محقق میشه

    • کامبیر

      دروغ روغ دروغ چقدراینهادروغگوشده اند برایشان عادی شده است!؟

    • بدون نام

      بابا مقصر اصلی نداریم همه بیگناه و ناتوان هستند.

    • بدون نام

      چی شد رفتین خیلی خیلی خسته نباشید

    • کامبیز

      دروغ دروغ دروغ مربوط است پس به چالش مانکن!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج