۷۴۵۱۳۴
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

احتکار ۲۰۰ هزار موبایل وارداتی به کشور

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارداتی با ارز دولتی تاکنون به‌ بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به افزایش قیمت تلفن همراه حتی پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفت و قیمت برخی از تلفن‌های همراه با وجود شناسایی شرکت‌های واردکننده تاکنون کاهش نیافته است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از تلفن‌های همراه وارداتی به‌صورت برگ خریدهای صوری فروخته شده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود، تصریح کرد: بخشی هم ادعا می‌کنند که قیمت تلفن‌های همراه مشخص نشده و به‌ بازار عرضه نمی‌شود.

سبحانی‌فر عنوان کرد: عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت تلفن همراه در بازار وجود دارد و پیشنهاد می‌شود دولت و دستگاه های نظارتی اعلام کنند که اگر طی مدت زمانی مشخص شده گوشی‌های موبایل به‌ بازار عرضه نشود، ریجستری نمی‌شود و کارآمدی ندارد.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: با این راهکار، نگهدارندگان گوشی‌های تلفن همراه مجبور می‌شوند که تلفن‌های همراه را به‌بازار عرضه کنند و عرضه این میزان تلفن همراه سبب کاهش قیمت در بازار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اینهمه واردات گوشی چه معنایی دارد چرا ارز با قیمت یارانه ای باید به چیزی اختصاص پیدا بکند که بندی را از پای ملت مظلوم باز نکند و باعث تفرعن آدمهای مرفه و بی درد بشود که دایم دغدغه تعویض گوشی تلفن خود به آخرین مدل روز دارند . بفکر رفاه این ملت مظلوم باشید که در صحنه های هر خطری برای کشور در صف مقدمند نه آنهایی که با اولین نشانه خطر دنبال خروج خود و مال ومنال از کشور هستند . وصیت امام راحل آن بت شکن قرن قدیم و جدید را دریابید.

    • بدون نام

      بنظرم کاری که از دست مسئولان ذیربط در خصوص مبارز با فساد مالی و تخصیص ارز و احتکار کالا بر نمی آید. این موضوع را به تیمی که مائده هژبری را پیدا کرد و اعتراف گرفت و در سیما پخش کرد بسپاریم ظرف 24 ساعت موضوع برای ملت شریف ایران مشخص می شود

    • حسین

      شاید بهتر باشد بعد از فروش به افراد و درمقابل ارائه فاکتور خرید رسمی رجیستر ی انجام شود وبرای آنهم زمان حسب اظهار نظر نماینده محترم قایل شوید نتیجه بهتری خواهد داد ودر صورت امکان گوشی موبایل شناسنامه دار شود باین صورت که مشخصات گوشی پس از فروش وارد سیستمی شود تا هم امکان رصد توسط سازمان ارتباطات رادیویی باشد وهم در صورت سرقت قابلیت بیشتری برای پیگیری باشد وامکان صدور فاکتور صوری هم منتفی خواهد شد

    • ارس

      غلط میکنید ارز کشور رو در اختیار عده‌ای و باندهایی میگذارید بدون گرفتن تعهد و ضمانت‌های لازم !!! یعنی دولنی‌ها نمیدونن دله دزدی از سر و کول جامعه در حال بالا رفتنه ؟؟؟ بنظر میاد همه با هم دارن چپاولمون میکنن ... چقدر این ادمای سیر و بظاهر مسئول از شأن و منزلت انسانی دور افتادن که در کشور چنین کثافاتی رو شاهدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهااقوام خودشون یاسفارش ازمقامات بالادارندبعدهم وقنی شمامعتقدیداینهاازجانب خداماموریت دارندنبایدایرادبگیریدخداناراحت میشه ها

    • بدون نام

      همینقدر دیگه گوشی وارد کنید بعد ببینید چقدر ارزان می شود

    • بدون نام

      وقتی نظارت و برخور بسیار شدید نباشد باید احتکار کنن چون یه کسی نباید جواب بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج