۷۴۵۲۴۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آیت الله حیدری:

علت اصلی شوری آب خوزستان، انتقال آب است

امام جمعه موقت اهواز آیت الله حیدری با تاکید بر رعایت مصرف صحیح آب از سوی مردم و رعایت عدالت اجتماعی از سوی تصمیم گیرندگان دولتی، گفت: مسئولان وزارت نیرو در خصوص مشکل آب خرمشهر و آبادان گفتند به دلیل خشکسالی است، اما موضوعی که فراموش می کنند بحث پروژه انتقال آب است که یقینا علت اصلی شوری آب و ریزگردها و کاهش کشاورزی و محرومیت کشاورزان از کشت است.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۲ تیرماه در بخشی از سخنان خود درباره مشکلات پیش آمده از ناحیه برق و آب گفت: این مسأله به عنوان یک معضل در کشور مطرح است. لازم است فرهنگ مصرف صحیح را یاد بکیریم. میانگین مصرف برق هر خانواده ایرانی ۲۹۰۰ کیلووات است که تقریبا سه برابر میانگین جهانی است. لازم است دولت و ملت در این نوع سبک زندگی تجدید نظر کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در رابطه با آب هم راه حل ریشه ای رجوع به مصرف صحیح از سوی مردم و عدالت اجتماعی از سوی تصمیم گیرندگان دولتی است. مسئولان هم نباید همه مسائل را به گردن خدا و آسمان بیندازند. مسئولان وزارت نیرو در خصوص مشکل آب خرمشهر و آبادان گفتند به دلیل خشکسالی است، اما موضوعی که فراموش می کنند بحث پروژه انتقال آب است. که یقینا علت اصلی شوری آب و ریزگردها و کاهش کشاورزی و محرومیت کشاورزان از کشت است.

علت اصلی شوری آب خوزستان، انتقال آب است

وی با بیان اینکه مشکلات امروز خرمشهر و آبادان از قبیل در معرض نابودی قرار گرفتن نخیلات و احشام آنها قابل پیشگیری بود، تصریح کرد: متاسفانه تدبیر لازم به موقع انجام نشد، دولت نهم طرحی به نام آب رسانی غدیر در سال ۸۷ آغاز کرد که اولین فاز آن سال ۹۰ به بهره برداری رسید و فاز دوم آن که قرار بود سال ۹۳ اجرایی شود، به دلیلی قطع شدن بودجه انجام نشد تا اینکه در چند روز گذشته در پی مشکلات به وجود آمده در خرمشهر و آبادان افتتاح شد.

حیدری ضمن تقدیر از استاندار خوزستان و مسئولان استانی برای پیگیری این طرح گفت: این بحران و بحران قطعی برق سال ۹۵ و مساله ریزگردها قابل پیشگیری بود، اما مسئولان سهل انگاری کردند. در ارتباط با بحث انتقال آب ما هشدار دادیم اما وزارت نیرو گوش نکرد. اگر الان هم به هشدارها گوش ندهند بحران های وحشتناک تری در کل خوزستان اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: نمایندگان استان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال گذشته نامه ای را تقدیم شورای امنیت ملی کردند که ۹ روز پیش در تاریخ ۱۳ تیر جلسه ای تشکیل شد و صحبت هایی مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که کمیته حقیقت یاب در ارتباط با انتقال آب تشکیل شود. صحبت مسئولان این است که انتقال آب از دولت های گذشته انجام می شد و کار جدیدی در دولت فعلی برای انتقال آب انجام نشده است اما ما خلاف آن را ثابت کردیم.

وی تصریح کرد: در تونل کوهرنگ ۳ که به طور کامل اجرایی نشد در حال حاضر توسط موتور پمپ‌ به استانهای دیگر انتقال آب صورت می گیرد. طرح‌هایی چون طرح بهشت آباد که رئیس جمهوری دستور آن را صادر کرده است یا طرح انتقال آب به رفسنجان برای دولت و ملت نیست، بلکه برای یک خانواده معروف است. چرا باید آب خوزستان زمانی که مردم این استان به شدت به آن احتیاج دارند انتقال داده شود. امیدواریم با همت مسئولان این بحران‌ها کنترل شود و همان طور که قول دادند تا پایان تیر ماه آب به روستاهای خرمشهر و آبادان هم برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم مسئولان با مردم همراهی کنن و افراد غیر متعهد رو برکنار کنن و افرادی که تعهد به مردم و کشور دارن رو در در راس کارها بزارن.

    • شیدا...خوزستان

      علت اصلی بی خردی مسئولینه ( حرفم سنگین بود کمرا شکست)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج