۷۴۵۲۵۱
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

دریافت مالیات از خریداران عمده سکه و ارز و واردکنندگان خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی، دستوراتی برای دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی و خریداران سکه صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا: مسعود کرباسیان در یادداشتی، دستوراتی در خصوص رسیدگی مالیاتی به وضعیت واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج از روال اداری و بررسی پرونده مالیاتی خریداران عمده سکه و ارز خارج از روال اداری برای تشخیص پولشویی یا فرارمالیاتی صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه "حق مردم را ریال به ریال از متخلفان می‌گیرم"، نوشت: دولت در راستای تامین منافع ملی، حرکت در مسیر توسعه و حفظ منافع شهروندان و کارآفرینان و با تکیه بر «قدرت حکمرانی» خود از منابع کشور پاسداری می‌کند.

وی تصریح کرد: ریال به ریال از درآمدهای این سرزمین که با سختی، تلاش شبانه روزی و کار بی وقفه فعالان بخش خصوصی و شهروندان بدست آمده، نه سهم و نه حق گروهی خاص نیست بلکه باید عادلانه و برنامه‌ریزی شده صرف توسعه ملی شود.

کرباسیان در ادامه این یادداشت آورده است: برهمین اساس سازمان امور مالیاتی پس از برگز اری جلسات کارشناسی، مکلف شده تا با دقت و حساسیت به بررسی وضعیت پرونده مالیاتی افراد یا شرکت هایی بپردازد که با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات خودرو کرده‌اند.

وزیر اقتصاد با بیان این مطالب تاکید کرد: طی هفته جاری این اقدامات صورت خواهد گرفت:

اول: گمرک و وزارت صنعت لیست تمامی شرکت ها و اشخاص واردکننده را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی قرار داده تا بررسی‌های دقیق در مورد سوابق مالیاتی آنها صورت گیرد. همچنین برای شفافیت هرچه بیشتر، لیست مورد نظر به زودی در اختیار افکار عمومی هم قرار خواهد گرفت.

دوم: در صورتی که واردکنندگان خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی، اقدام به فروش محصولات با قیمت بالاتر در بازار کرده باشند و این درآمد را «ابراز کنند» مالیات آنها براساس قانون و برمبنای کارشناسی دقیق سازمان امورمالیاتی تا ریال آخر مطالبه خواهد شد. ارزش ابراز شده کالای وارداتی آنها و قیمت فروش نهایی با نهایت دقت مورد بررسی قرار می گیرد. البته سازمان های نظارتی مانند تعزیرات، بازرسی کل کشور و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان هم با گروهی که کالاهای وارداتی با ارز رسمی را با قیمت بالاتر فروخته باشند، در نهایت جدیت برخورد خواهند کرد.

سوم: در صورتی که این گروه از واردکنندگان با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات کرده باشند و درآمدی بیشتر از آنکه ابراز می کنند کسب کرده باشند، سازمان مالیاتی ضمن شناسایی درآمدهای آن‌ها با این گروه به مثابه افرادی که «فرار مالیاتی» انجام داده اند، براساس نص صریح قانون و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به حساسیت موضوع، کارگروهی تخصصی در سازمان امور مالیاتی تشکیل شده و بررسی سوابق مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی فعال در بازار ارز و سکه از حیث اطمینان از عدم پولشویی و فرارهای مالیاتی در دستور کار قرار گرفته و به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای اجرایی مرتبط با رسیدگی و تشخیص پرونده های مالیاتی این افراد گروه های اجرایی و تخصصی خاص تعریف شده تا رسیدگی به این نوع پرونده های خارج از روال مرسوم اداری صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در وزارت اقتصاد از جانب مردم و کارآفرینانی که سختکوشانه چرخه های تولید را به گردش در می آورند، با برهم زنندگان نظم و ثبات اقتصادی از طریق ابزارهای حکمرانی و قانونی برخورد جدی خواهیم کرد.

کرباسیان افزود: وزارت اقتصاد حامی بخش خصوصی مولد و متعهدی است که نفسش در پس اقدامات منفعت طلبانه عده‌‎ای به شماره افتاده اما همچنان در عرصه باقی مانده تا برای این کشور اشتغال خلق کند.

وزیر اقتصاد در پایان تصریح کرد: دولت در خط مقدم مبارزه با هر نوع رانت و فساد از مسولیت های قانونی خود کوتاه نخواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این حرکت بیشتر به گرانی دامن زده میشود و بازهم مردم تاوان تصمیم گیری های این چنانی را متقبل میشوند

    • مهدی منیری

      پروسه رسیدگی با این حجم از تخلفات سالیان زیاد
      ب طول خواهد کشید و درنهایت اطاله رسیدگی باعث میشود سود پول اصل پول را خواهد شست و درپی آن نیز اندک مجازات تعیین شده توسط سازمان مالیاتی بوسیله این گروههای مافیایی پرداخت خواهد شد .. آنچه متضر ر اصلی خواهد بود ملت بیچاره و بدبخت خواهند بود که از سفره و جیب آنها پرداخت خواهد شد

    • ایرانی

      جناب کرباسیان لطف فرمودید اره حتما دلار 4200منی بهشون بدید بعد مالیات ازشون بگیرید تا دلار پاشون بیفته 4300 تومن بعد ماشین و سکه 2برابر دقیقا 2برابر بفروشن ممنونم که بفکر مردم هستید

    • بدون نام

      همه این حرف ها را ردی اگر طرف تخلف کرده نباید به خریدار اضافه دریافتی عودت گردد فقط مالیات آن هم به حساب دولت کجای این کار حمایت از مصرف کننده است

    • مهران

      ریال به ریال حق مردم رو از حلقومشان در بیارید و بکنید تو حلقوم خودتون.. چرا که گرانی این روزهای ما روی همین ریال ها بود که میخواهین از حلقومشان دربیارید و ما میدانیم که این گرانی بازار رو نمیتونید برگردونید به حالت اولش... پس حرف حبابدار نزنید لطفأ

    • بدون نام

      ایشون از اقتصاد هیچ نمیداند ..ولی این را میداند از کی دستور میگیرد ؟؟؟

    • بدون نام

      جیبهای گشادی دارید و از این نمد فقط میخواهید کلاه برای خودتون درست کنید ...حاصلش تورم 300درصدیه که بوجود آوردیدبه زودی مردم به فروشگاه ها هجوم میارن و برای روزهای که تلخ مدیریت شماها همه چیز رو میخرن انبار کنن .دچار کمبود مواد غذایی کشور میشه .اون روز پول شده کاغذ باطله .....

    • بدون نام

      باید اونایی که کرور کرور سکه میخرن و پولشو نو دلار میکنند مالیات بدن سنگین

    • سرباز وطن

      پس بگو سکه ماشین خانه را چه کسی گران کرده ! راستی شما از نفس کشیدن هم میتوانید مالیات بگیرد یادتان نره

    • نوید

      فقط بلدین حق مردم رو ریال به ریال بگیرید ولی حاضر نیستید حق مردم رو ریال به ریال پس بدین و از حق مردم در برابر دزدان و اختلاص گران ریال به ریال محافظت کنین

    • سرباز وطن

      سانسور چی بد جوری رو اعصاب رفتی.

    • الف م

      راست میگی آقای کرباسیان؟ ما میبینیم روز بروز طلا و سکه و دلار و موبایل و...... داره ارزون میشه و ملت بیچاره دارن از خوشحالی پر میگیرن و به هواپیما برخورد میکنن و ازون بالا سقوط میکنن.پس باعث بونی شما بودی چرا اینقدر شما به فکر مردم هستین؟ زیاد خودتو ناراحت نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج