۷۴۵۳۶۱
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مخالفت با ماندن خودروسازان فرانسوی در ایران

روزنامه دنیای اقتصاد: آن طور که برونو له مایر، وزیر دارایی فرانسه به روزنامه فیگارو گفته، آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است. به گفته وی، فرانسه اخیرا پاسخ منفی استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا را درباره معافیت شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها علیه ایران، دریافت کرده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: با اعلام وزیر دارایی فرانسه، دولت ایالات‌متحده آمریکا با درخواست این کشور مبنی‌بر معافیت شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها برای ادامه فعالیت در ایران، مخالفت کرده است. با این حساب، عملا ادامه حضور خودروسازان فرانسوی در ایران به‌خصوص پژوسیتروئن، منتفی است و آنها تا کمتر از یک ماه دیگر از خودروسازی کشور خواهند رفت.

آن طور که برونو له مایر، وزیر دارایی فرانسه به روزنامه فیگارو گفته، آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است. به گفته وی، فرانسه اخیرا پاسخ منفی استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا را درباره معافیت شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌ها علیه ایران، دریافت کرده است.

کمتر از دو ماه پیش بود که با اعلام دونالد ترامپ ریاست‌جمهوری آمریکا، این کشور از برجام خارج شد تا به تبع آن، تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو، از نیمه مردادماه امسال بازگردند. به فاصله کوتاهی از این ماجرا، پژوسیتروئن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت‌تاثیر خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، ایران را ترک خواهد کرد. هرچند در ادامه، رنو دیگر خودروساز فرانسوی اعلام کرد در ایران می‌ماند، با این حال خبر از کاهش سطح فعالیت خود (در ایران) داد.

در این شرایط، فرانسوی‌ها امیدوار بودند درخواست آنها برای معافیت از تحریم‌های آمریکا، مورد قبول واقع شده و بنابراین بتوانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند؛ با این حال طبق گفته وزیر دارایی فرانسه، دولت ترامپ با این درخواست مخالفت کرده است. ازآنجاکه هزینه‌های مادی و معنوی ماندن در ایران برای شرکت‌های خارجی (به دلیل بازگشت تحریم‌ها و سختگیری آمریکایی‌ها) بسیار بالا است، به‌نظر می‌رسد خودروسازان فرانسوی به‌ویژه پژوسیتروئن تا ۱۶ مرداد (آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای خروج شرکت‌ها از ایران)، با خودروسازی ایران وداع خواهند کرد.

از آن سو رنو نیز حتی اگر طبق وعده‌ای که داده، در ایران بماند، قطعا نمی‌تواند روندی عادی را در تامین قطعات و تولید و نقل‌و‌انتقال پول داشته باشد و بنابراین ضمن به محاق رفتن قرارداد جدید این شرکت با ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، در تولید محصولات فعلی (خانواده تندر-۹۰) نیز با مشکلات و موانع بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این مخالفت میخواهند آشغالهای خودشون به مردم قالب کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر را درست بخون وبعد نظر بده (امریکا مخلفت کرده)

    • بدون نام

      تاریخ تکرارش فرانسوی ها که با ناپئون به واسطه قراداد باروسیه زیر قرارداد ایران را زداند وبه قولشان عمل نکردند این بار هم فرانسوی ها بخاطر آمریکا زیر قرارداد خود با ایران زداند ولی مسولین هما کی متوجه خیانت فرانسوی ها به ایران خواهند شد نمیدانیم مجلس باید قانونی را تصویب کند که بدلیل عدم عهد فرانسوی ها به قول خود آنان به مدت صد سال حق قرارداد با دولت وشرکت های ایرانی را نداشته باشند

    • بینام ایرانی

      پژو جز مونتاژ محصولات 40 سال پیش به ما چه داده است برود بهتر است ما باید با خودرو سازهای نو پا محصولات مشترک تولید کنیم پا به پای آنها از امکانات داخل استفاده محصولات روز و قابل صادرات بسازیم آخه پژو 405 کی میخره 206 مال 20 سال قبله محصولات فرانسه گرون استلاک بالا حتی تو خود فرانسه هم نمیخرن

    • اشد

      برود به جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج