۷۴۵۴۳۱
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

روزنامه جوان: حجاب امر شخصی نیست

مصطفی شاه کرمی در جوان نوشت: قرن‌هاست کشور‌های غربی به استحاله جامعه ما که ذیل فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی هویت پیدا کرده و می‌کند، کمر بسته‌اند.

مصطفی شاه کرمی در جوان نوشت: قرن‌هاست کشور‌های غربی به استحاله جامعه ما که ذیل فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی هویت پیدا کرده و می‌کند، کمر بسته‌اند.

در گذشته استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیبا از جانب زنان باعث شده بود که نگاه‌ها متوجه صورت و بدن زنان نشود، اما اکنون از قبل بی‌توجهی مسئولان و خدعه دشمنان کار به جایی رسیده که زنان به جای استفاده از رنگ‌های شاد و زیبا در البسه و حجاب‌شان مانند قدما، اکثر همان رنگ‌ها را در صورت خود به عنوان آرایش متمرکز کرده‌اند که محملی برای تبرج و البته هدایت نگاه‌ها به صورت زنان شده است.

اگر به عنوان یک ذهن حقیقت‌جو و آزاده به بررسی نوع پوشش افراد مختلف در سرتاسر گیتی اقدام کنیم، خواهیم دید حجاب، پوشش و عفت به غیر از دستورات مذهبی و شریعت‌های متنوع، ریشه در باور‌های عمیق فرهنگی، قومی و تمدنی دارد.

این موضوع بر مردمانی از دورترین نقاط دنیا مثل عمق جنگل‌های آمازون که هنوز هم مدعای وجود برخی قبایل ناشناخته بشری گاهی اوقات در لابه‌لای اخبار دیده می‌شود تا انتهای قطبین زمین که پوشیده از زمهریر است، صادق است.

با توجه به مباحث مطروحه شک و تردیدی وجود ندارد که حجاب امری شرعی، دینی و اجتماعی است، نه موضوعی شخصی، بنابراین اصل وجودی حجاب فی حد ذاته، امری اجتماعی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درست گفته اینقدر مغرضانه تیتر نزن

    • حسین دهقانی

      خوش بحالتون که تما کره زمین حتی آمازون رو رفتید گشتید که ته و توی حجاب رو دربیارید . آفرین بر شما

    • بدون نام

      فقط دارین حرفه خودتونو میزنین الان رای کیری کنین ببین ملت جی میکن

    • بدون نام

      نمیدونم چرا از بین یک و نیم میلیارد مسلمان دنیا چرا حجاب فقط و فقط بر زنان ایرانی واجب شده؟! حتی ملانیا هم بدون حجاب پا به سرزمین اسلام (عربستان) گذاشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا از ابتدا وقلاب تا بحال دیدم چادر بر سر شان ولی با مژه های آرایش کرده بینی عمل شده وابرم تتو شده لبانی رژلب زده خوب این وسط چادر چی میگه تازه گاهی مویسرشان کمی بیرون زده گاهی با چادری که مثله مانوهای آزاد بر سر من نمیدانم واقعا چادر چه می گوید تازه مادر چادر بر سر دختر خانم آرایش کرده باز چادر چه می گوید تازه اگر تازه وصلت کرده باشند دست در دست هم میهن خود را کنند آباد

    • بدون نام

      شخصی است.الکی هم فلسفه بافی نکنید

    • علی

      واقعا احسنت به تحلیل حجاب امر شخصی نیست تو ایران ....فقط و فقط فساد اقتصادی و رانت خواری و پول ملت رو کشیدن بالا امر شخصی هست و به ملت ربطی نداره ....

    • علی

      برترینها شما که تو نظر ها اینقدر به توهین افراد و مسئولان و ممیزی ها برای کاربران سخت گیر هستین چرا مطالب ممیزی دار و شایعه رو خودتون پخش میکنید این کار شما نژاد پرستی نیست !! مثل همون پستی که طرف احمدی نژاد رو مسخره میکنن مگه احمدی نژاد در حال حاضر یکی از مسئولان بلند پایه و داماد مسئولین حکومتی نیست .......

    • علی

      مثل اونموقعی که اصرار میکردید فرزند کمتر زندگی بهتر اما الان پشیمان شدید که سیاستمان اشتباه بود نوبت اینم میشه اما روزی که دیگه دیر شده واز تملک شما خارج است.

    • بدون نام

      درست گفته فقط همه نصفه میگن خب همان لباسهای رنگی و محلی را دختران میتوانند استفاده کنن ؟ من باچادر موافقم اما اگر گره میخواهید باز بشه کاملتر بگید .درقبیله های امازون اصلا لباس تتنشون نیست و ......نگاهی نیست وتوقعی هم نیست چون مسلمان نیستند! اینجا ایران است و یه ارایش صورت و یه روز ....بهانه نکنید حریم مشخص و بگید.فقط تظاهر به چادر خیلی توهین به حجاب است .....یه جوری بگید که زن پاشو تو پرواز خارجی میذاره نگه باد چادرم برد ...ولش کن بدون چادر میرم!!!!!

    • بدون نام

      کاملا شخصیه

    • اقای چلاغ

      اینم فک میکنه کل دنیا بیکارن بیان جمع بشن مارو از دین اسلام زده کنن

    • بدون نام

      اولاًکه درموردرنگهای شادکه خاص زنان ایران اصیل ایران است، دروغ میگویید، شماهابجزرنگ سیاقلبتون هیچ رنگی رابرای زنان نمی پسندید، دوم اینکه بدحجاب وبی حجاب راهم مثل دیگر اعدامیها، اعدام کنیدوازشراین موجودات خطرناک راحت شوید..

    • خلیلی قوشچی

      ماشین که شخصی نیست
      لباس هم که شخصی نیست
      خونه هم که شخصی نیست
      میشه بگید چی شخصیه ماهم بفهمیم؟

    • بدون نام

      دزدی واختلاس وفقر چی از نظر شما تند روها

    • بدون نام

      راست میگه حجاب امری شخصی نیست. ولی اختلاس شخصی هست و نباید کاری با اختلاس گران داشته باشیم!

    • بدون نام

      نتیجه همه این فشارها به خانم ها این شده که دخترم میگه کاش من پسر بدنیا می آمدم و این یعنی فاجعه و هیچ فرقی با زنده بگور کردن نوزادان دختر در صدر اسلام ندارد....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عنوان خانواده ای که به حجاب چادر اعتقاد دارم، اما می گویم حجاب امری شخصی است، هر کس خودش میداند و خدایش

    • سپهر

      یعنی این مشکل شخصی عمومی حل بشه. دیگه مشکلی نمیمونه ..اقتصاد چی عمومیه یا شخصیه ...چهل هزار سکه شخصی یا عمومیه ...اختلاس. دکل خوری ..وام هزار میلیاردی بدون وثیقه ..شخصیه یا عمومیه ...

    • عبدالصمدسیدی

      متن های اخبار اجتماعی بسیار خوب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج