۷۴۵۴۵۰
۲۳ نظر
۵۰۰۷
۲۳ نظر
۵۰۰۷
پ

راهکار مخالفان روحانی برای اداره کشور چیست؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها برخی کار رییس جمهور را تمام شده می‌دانند و به دنبال تکیه زدن به صندلی حسن روحانی هستند. برجام مهم‌ترین دستاورد «شیخ دیپلمات» در تمام این سال‌ها بود. حالا اما به واسطه امضای ترامپ، برجام در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: این روزها برخی کار رییس جمهور را تمام شده می‌دانند و به دنبال تکیه زدن به صندلی حسن روحانی هستند. برجام مهم‌ترین دستاورد «شیخ دیپلمات» در تمام این سال‌ها بود. حالا اما به واسطه امضای ترامپ، برجام در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است.

سه ضلع مثلث پرقدرت ( آمریکا- اسرائیل و عربستان) در برابر ایران ایستاده‌اند و می‌خواهند شدیدترین تحریم‌های اقتصادی، نفتی و سیاسی را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند. شاید این فشارها بی‌سابقه‌ترین فشارهای اقتصادی علیه ایران در تمام سال‌های جمهوری باشد.

راهکار مخالفان روحانی برای اداره کشور چیست؟

در این میان برخی از رقبای سیاسی روحانی بر این باور هستند که او برنامه‌ای برای ادامه کار ندارد و حتی عده‌ای از او خواسته‌اند از ریاست جمهوری استعفا دهد.

در این نوشتار نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم که روحانی می‌تواند این کشتی طوفان زده را به ساحل برساند یا نه. می‌خواهم به این معنا اشاره کنم که آیا آنهایی که دم از جانشینی روحانی می‌زنند می‌توانند کشور را اداره کنند یا نه؟

امروز انتقادهای ریز و درشتی از دولت دوازدهم مطرح می‌شود اما انتقاد کردن را بسیاری خوب بلد هستند اما راهکار دادن را ؟ این که بیرون از گود بنشینی و بگویی لنگش کن راحت ترین کار دنیاست. کاری که بسیاری از ما خوب آن را بلد هستیم.

همه آنهایی که می‌خواهند به جای روحانی، آنها را رییس جمهور خطاب کنند باید بگویند با ترامپ چه می‌کنند؟ برای داستان تحریم‌ها چه راهکاری دارند؟ با اروپایی‌ها می‌خواهند چه کنند؟

چرا آنها واقعا راهکارها و برنامه‌های خود را ارائه نمی‌دهند؟ چرا نمی‌گویند برای آقای ترامپ چه برنامه‌ای دارند؟

همه‌ی ما طعم مدیریت این افراد را در گذشته چشیده‌ایم و می‌دانیم مدیریت آنها سوغاتی جز فشار و تحریم برای کشور نداشته است و اگر می‌خواهند بر همان اساس رفتار کنند که روحانی گزینه بهتری برای اداره کشور است. حداقل در زمان او دولت‌های اروپایی به جای اینکه برای تحریم ایران پشت آمریکا بایستند در حال تلاش برای رسیدن به راهکارهایی برای تحریم نشدن ایران هستند.

در این میان اگر طرح جدیدی دارند باید آن را با مردم در میان بگذارند. اگر طرفدار گفت‌وگو هستند از ایده‌های خود با مردم سخن بگویند.

مردم امروز به دنبال تفکری هستند که بتواند سدی در برابر مشکلات باشد. وضعیت زمین جنگ هم به شدت واضح است؛ نمی‌شود در این زمین شعار داد و از آینده حرف زد. هر تصمیمی گرفته می‌شود باید منتظر بازخورد آن در فردا بود.

امروز ایران بیشتر به جای اینکه احتیاج به نقد داشته باشد احتیاج به راهکار دارد. امروز ایران احتیاج بازگشت به مردم دارد.

حداقل می‌شود در این دوران سخت در این دوران تحریم، همه به دنبال رسیدن به یک گرینه مطلوب برای زندگی بهتر ایرانیان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین خیال باشید
      دیگه مردم فریب نمی خورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اروپا از همیشه متحدتر با آمریکاست.

    • بدون نام

      من که میدانم سانسورچی سانسورمیکند. ولی اینهاهمه امتحان داده ومردودشده اندوبعضی هم می ترسندواقعیت رابگویند ایران چوب ندانم کاریهای بعضی رامی خورد درابن مقطع کسی نبازه که رطب خورده نباشد چون نمیتواندمنع رطب کندومدعیان امروزی همه رطب خورده اندوازطرفی کشورمابه خانه ای میماند که اگربخواهندابگوشتی درست کنندفقط یک قلمش مثلاگوشت داردنخودولوبیاورب گوجه ونمک ودیگرملزومات راازهمسایه میگیردمادردرست کردن هرچیزی برای بخشی ازان به جایی نیازداریم وان بخش راهم بیشترکسانی دارندکه مدام می خواهیم باانهامسله داشته باشیم واینهاباعث میشه که بقیه سیرصعودی داشته ومابه قهقرابرویم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چه گفتی معنی خاصی نداشت

    • بدون نام

      دوره آقای احمدی نژاد با دوره آقای روحانی در زمینه اقتصادی فرقی نکرده. هر دو کشور را از نظر اقتصادی نابود کرده و مردم تاوان آن را دادند.
      فاصله طبقاتی در همین چند ماه اخیر چند برابر شده کسی هم پاسخگو نیست و راهکار روشنی هم ندارند.
      اشتباه افزایش سرسام آور نقدینگی کشور را هر دو مرتکب شدند.
      متأسفانه آزمون و خطا کماکان ادامه دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارید چرن میگی

    • بدون نام

      راه حل فقط مهدیست

    • بدون نام

      لعنت خداوند بر آنهایی که در فتنه سال 88 آنوقت که داشت آمریکا تسلیم ایران میشد و بدنبال مذاکره بدون قید و شرط بود نگذاشتند و فتنه کردند و مملکت را امروز به این روز کشانده‌اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستی امریکا تسلیم شد ولی فتنه گران نگذاشتن چه زدی ان در هوایی

      • بدون نام

        خواب دیده

    • حسین

      متاسفانه در کشور تصمیم گیر واحدی نداریم با اجماع عده ای تصمیم گرفته میشود وفردی مجبور به‌اجرای آن تصمیم است وقتی اوضاع بد تر شد آن عده عقب نشینی می کنند ومجری را مورد عتاب وشماتت قرار می دهند دستگاههای موازی هم یکی دیگر از مشگلات است از روابط دیپلماتیک گرفته تا سایر مسایل وبد تر از همه عده ای دارای منافع مالی کلان وسهامدار از منابع وذخایر کشور خود را نی دانند واحدی جلو دار آنها نیست این موارد وموآرد دیگر تا وجود دارد وضع باین منوال خواهد بود فرق نمی‌کند چه کسی رئیس قوه مجریه یا مقننه باشد کشور نیاز به فردی دارد که بتواند دست این غارتگران بیت المال را کوتاه کند در حال حاظر همچنین فردی را معرفی کنید
      آیا سراغ داربد؟

    • مهدی //

      حالا برید روتون رو با آب و صابون بشورید
      بعد هم آب برزید اونجائی که میسوزه

    • بدون نام

      اونم چه امضایی زلزله هفت ریشتری میمونه امضای ترامپ

    • شمس

      بهتربگید راهکار وطن پرستان این دولت ایرانو برد لب پرتگاه برای سقوط ازاد

    • یوناس حقی

      از جانشینان احتمالی آقای حقوق دان مینویسی و میگویی راهکار بدهند ؟!!!! کاملا منطقی و درست .
      راستی یک سوال ؛
      همین آقای حقوق دان که مردم رو لوله نکرد در دیماه ، همین که گازانبری نزد تو دل مردم و کسی کشته و دستگیر نشد ، همین شیخ الریس که قیمت دلار و طلا را با اوج یکی کرد راهکارش چیست ؟ برنامه دارد ؟ چی فکر میکنه ،؟ چی میگه ؟ چیکار میکنه ؟ کدوم معلومه ؟؟؟؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه چیری زدی واظب باش سنگ کوب نکنی. بس کنی چرن گفتن خودتان گذاشتی سر کار کی به این حرفهای شما میخواند

    • بدون نام

      خودمان راگول نزنیم هیچ راهی جزمذاکره مجدددرپیش نداریم همانطوریکه می بینید ومی شنوید تمام شرکتهاوکمپانی ها یکی پس از دیگری دربرابرآمریکاسرتعظیم ڢرود وفسخ قرارداد می کنند وازایران خارج می شوند این همان جنگ نرم است ومتاسفانه اگراینجورپیش برود ما بازنده میشویم چون متاسفانه نظرات مختلف وڋولتمردان ما اقدام منسجمی انجام نمی دهند هرروزقافیه برای مامخصوصاقشرضعیف سختتر می شود ما نمیتوانیم ازدنیاجداشویم باید باجهان تعامل ومراوده داشته باشیم پس بهتراست از موضع قدرت واردمذاکره شویم ومیانجگری دول دوست را قبول کنیم

    • بدون نام

      اگر دست روحانی بود حلش میکرد

    • بدون نام

      یک کلام در این کشور قامت مدیران با اندازه فهم مردم است . مردم بی اطلاع و خواب زده که هر اشتباهی را بارها تکرار میکند و امید به معجزه دارد و تنبلی اش را به حساب قضا و قدر میگذارد. وضعی بهتر از این نمیتواند داشته باشد

    • بدون نام

      آنهایی که مخالف دکتر روحانی هستند نه انسانیت و نه شرف ندارند وبین مردم جایگاه اجتماعی هم ندارند ...

    • جورکش

      بذارید منهم نظری بدم چه انهای که درطول ۴۰سال یاحق یاناحق خوردند وبردن وزحمت حق یاناحق کشیدن وچه جوانان و کاردار وبیکار دیگر کسی پشت دشمنی امریکا نمی ابستد اگر هم کسانی باشند خیلی اندکند ونمیتوانند کاری بکنند مردم ازهمه طیغی خسته شدند بایک نظرسنجی درست دست دوستی به دنیا بدیم وبهانه راکوهتا کنیم زمان امریکا بودم خودم دیدم چه ناحقیا وخانخان بازیا گوش شنوا نیست بگذار امریکا را ببینند تاعبرت بگیرند هنوز نیامده این همه دوزدی وبی عدالتی بوی اوست این کار دشمنان ایران است امریکا بیا ان خود مادر همه جنایتهای بشربیت میاد برامنو تو خدمت کنه یااینکه گفتم یا مردانه مثل اول انقلاب به حمابت از اب خکمان پش هم بگیریم هرمسولی وهرکسی خیانت کرد نابودش کنیم تابع عقل باشیم بخدا نه شغلی دارم ۸سال هم جهبه بودم هیچی بهم ندادند ونمی دهند ۵معلول دارم ریالی به انها نمیدهند زندگیم بسختی گذشته ومیگذره بیعدالتی بی حد دیدم اما باز بهتر از زمان امریکاست اینهم بخاطر اینکه باورکنید خدا تو گواهی

    • بدون نام

      آقای روحانی بهترین انتخاب مردم بود.دکتر روحانی مزاحم زیاد دارد مزاحم ها هم به انتخابات باور ندارند فقط نق می زنند.

    • م ح م د

      سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون نه مدرک لیسانس نه کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم چند روز با این وضع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج