جاباما
۷۴۵۵۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کامرانی‌فر: تیم داوری ایران الگوی فیفا شده است

کمک داور سابق کشورمان گفت: قضاوت‌های بی‌نقص و عالی تیم داوری ایران باعث شده تا فیفا عملکرد آنها را به عنوان الگوی فدراسیون جهانی در داوری در صحنه جام‌جهانی به دنیا نشان دهد.

ورزش سه: حسن کامرانی‌فر کمک داور پر افتخار فوتبال ایران که سابقه حضور در تورنمنت‌های معتبر دنیا را در کارنامه دارد در گفتگو با خبرنگار ورزش سه اظهار داشت: ابتدا باید عملکرد داوران عزیز کشورمان را در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه تبریک بگویم که پیش از این هم هر کجا صحبت از داوری می‌شد آقای ماسیمو بوساکا رئیس دپارتمان داوری فیفا تیم داوری ایران را مثال می‌زد و اکنون نیز به عنوان الگوی داوری مدرن دنیا در کلیپ‌های آموزشی فیفا، داوران ما را نشان می‌دهند و این نمایانگر نگاه مثبت فیفا به داوری ماست.

وی افزود: طبیعتا بعد از دو حضور در مسابقات فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال المپیک توقعات از داوری بالا ما رفته است. ضمن اینکه عملکرد کوبل داوری ایران در مسابقات گذشته باعث شد تا کمیته فیفای داوران اعتماد زیادی به گروه ایرانی کشورمان داشته باشد و دیدید که در جام‌جهانی بازی‌های حساس به تیم داوری کشورمان سپرده شد.

کامرانی‌فر که خود کمک داوری المپیک ۲۰۰۸ لندن، جام‌ملت‌های آفریقا۲۰۱۰، جام‌جهانی۲۰۱۰، جام ملت‌های آسیا۲۰۱۱ قطر، جام باشگاه‌های جهان۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، جام‌جهانی جوانان جهان۲۰۱۳ و جام‌جهانی۲۰۱۴ برزیل را در کارنامه دارد، راهیابی داوران ایرانی تا به دیدار رده‌بندی را تنها به دلیل توانایی خود آنها دانسته و گفت: حقیقتا همه ما منتظر قضاوت آقای فغانی و کمک‌هایشان در فینال بودیم اما واقعیت این است که برای انتخاب داوران خصوصا در بازی‌های نهایی عوامل دیگری حتی مثل اسپانسرها، مقامات عالی رتبه فیفا و... در انتخاب داور فینال بی‌تاثیر نیستند و ببینید که ایشان تا چه اندازه خوب بوده‌اند که بدون هیچ حمایتی دیدار رده‌بندی به آنها سپرده می‌شود.

کمک داور اسبق کشورمان اذعان کرد: به طور مثال ما در دوره‌های قبلی داور ژاپنی‌ای داشتیم که عملکرد چندان درخشانی نداشت اما ناگهان داور چهارم بازی فینال شد؛ این نشان می‌دهد که عوامل زیادی دخالت دارد و با این شرایط باز هم تاکید می‌کنم که باید به این برسیم که تیم داوری ما چقدر خوب بوده که بدون پشتوانه و حمایتی نظر فیفا را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: فیفا برای اینکه مدل‌های داوری را به دنیا نشان دهد دست به اقدامات خوبی زده که یکی از آنها استفاده از همین تیم داوری ایران بود که مثلا فاکتورهایی چون سرعت بالای داور برای رسیدن به صحنه ها، نوع برخورد با بازیکنان، مدیریت بازی و ... را یکجا داشتند و فیفا این مدل داوری را در انتخاب برای بازی‌های مهم به دنیا نشان داد. شاید یکی از عواملی که به استفاده بیشتر از تیم داوری مجرب ما کمک کرد همین موضوع می‌توانست باشد.

ناظر و مدرس کنفدراسیون آسیا و ناظر فیفا تاکید کرد: بار دیگر این رخداد مهم را به جامعه داوری ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم این الگوپذیری در جانعه داوری ما شکل گرفته و تداوم داشته باشد تا بتوانیم از آن در آینده داوری حضور نمایندگان کشورمان در فوتبال جهان استفاده کنیم.

گفتنی است حسن کامرانی‌فر در جام‌جهانی۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی، کمک داوری بازی فرانسه- مکزیک و سوئیس-شیلی را با داوری خلیل جلال از عربستان در کارنامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج