جاباما
۷۴۵۵۷۶
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

فیلتر اینستاگرام هم مثل تلگرام بی‌نتیجه است

طیبه سیاوشی، در خصوص اخباری که اخیرا مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده است، اظهار داشت: به اعتقاد من حق دسترسی آزاد به اطلاعات حق بدیهی مردم است و در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است، علاوه براین دولت هم در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش و حتی بعد از آن بارها براین موضوع تاکید کرد که حق دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم محفوظ می‌ماند.

خبرگزاری ایلنا: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آمار خروج افراد از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داد درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود، همین نتیجه را در پی دارد. ضمن اینکه اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم، با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.

فیلتر اینستاگرام هم مثل تلگرام بی‌نتیجه است

طیبه سیاوشی، در خصوص اخباری که اخیرا مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شده است، اظهار داشت: به اعتقاد من حق دسترسی آزاد به اطلاعات حق بدیهی مردم است و در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است، علاوه براین دولت هم در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش و حتی بعد از آن بارها براین موضوع تاکید کرد که حق دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم محفوظ می‌ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلترینگ اینستاگرام هم نتیجه‌ای هم‌چون فیلتر تلگرام دارد، افزود: همانطور که دیدیم و با توجه به آماری که مبنی بر خارج شدن افراد از تلگرام پس از فیلترینگ اعلام شد، درصد پایینی از مردم از تلگرام خارج شده بودند و مابقی با فیلترشکن به تلگرام می‌آمدند، اینستاگرام هم اگر فیلتر شود همین نتیجه را در پی دارد. ضمن اینکه اینستاگرام هم فرصت است هم تهدید و متاسفانه نتوانسته‌ایم از فرصت‌های آن به اندازه کافی بهره ببریم، با فیلتر کردن اینستاگرام فرصت تهدید آن از بین نمی‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بحث فیلتر اینستاگرام منبع موثقی ندارد، اما اینکه نوجوانان مجبور شوند با فیلترشکن وارد اینستا شوند راه‌ها را برای ورود آنها به فضاهایی باز می‌کند که اصلا مناسب نیست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اینستاگرام برای بعضی فرصت شغلی و حوزه کار است، خاطرنشان کرد: در عین حال این موضوع هم وجود دارد که تهدیدهای فضای اینستاگرام برای نوجوانان ما بسیار زیاد بوده است، اما راه حل آن فیلترینگ نیست.

سیاوشی با اشاره به فیلم جشن دلتنگی که در خصوص آسیب‌های فضای مجازی به روابط ساخته شده است، گفت: فیلم جشن دلتنگی فارغ از کیفیت آن، شروع خوبی برای آموزش و شروع آموزش در این زمینه بود، علاوه براین صداو سیما هم تیزرهایی اخیرا پخش می‌کند که اگر سعی کند با عقل و منطق همخوانی بیشتری داشته باشد، شروع خوبی در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای اعترافات دختر نوجوان، اظهار کرد: برخورد با نوجوانان و جوانان وارد فضای لجبازی و لجاجت شده است و لجبازی با نوجوانان را با این رفتارها دامن می‌زنند، به نظر من این واکنش با یک نوجوان اصلا درست نبود و دستگیری دختربچه‌ای در این سن و پخش اعترافات وی به دلیل حرکات موزون باعث نمی‌شود دیگران متوجه تهدید اینستاگرام شوند.

سیاوشی افزود: علاوه براین من به شخصه این دختر را نمی‌شناختم که با دستگیری او و واکنش کاربران نسبت به این موضوع او را شناختم، در نتیجه این رفتارها با نوجوانان و جوانان نتیجه عکس می‌دهد. ما دائما به دنبال مجازات هستیم، بیاییم در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی پیش قدم شویم.

وی در پایان گفت: با یکی از دوستان خود در حوزه حقوق و فقه در خصوص موضوع این دختر نوجوان صحبت می‌کردم و ایشان گفتند اگر موضوع در خصوص جرم این فرد اشاعه فحشا بوده، صدا و سیما با نشان دادن وی در تلویزیون بیشتر اشاعه فحشا کرده است. در مجموع به نظر من نباید با او این رفتار می‌شد و اصلا محق این که در تلویزیون به آن شکل از او اعتراف گرفته شود نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      ای خانم اره بی نتیجه هست ولی من شنیدم که هاتگرام وان یکی که وصله میخوان قطع کنن منم از اینستاگرام استفاده نمیکنم

    • بدون نام

      بابا یعنی چی چرا اجازه میدید جوانان عقده ای بار بیان اینستا رو واقع باید فیلتر کنن ولی واسه چی تلگرام رو فیلتر کردن

    • بدون نام

      گر وزیری گفت کز تیمار خلق آشفته است
      بشنو و باور مکن ، زیرا که هذیان گفته است

      رهی معیری

      پاسخ ها

      • مریم

        احسننننتتتتت

    • بدون نام

      یه خورده مخ مسئولین را باید به روز کرد مشکل تلگرام و اینستا نیست مشکل بیکاری فقر تورم نبود مدیریت درست اختلاس رباه بانکی پارتی اینا مشکله

    • بدون نام

      فایدنداره وشکست خوردس وتوتومجلس حقوق میگیری مملکت درست کنی وحرام حقوقت وقتی بیکاری وفقرورفع نکنیدبی ابی بدتروبدترمیش حالا برین بودجه ومنابع کشورشغلهارو به جای ایران وایرانی برای افغانیاهزینه کنیدنتیجش این شورشهانارضایتیهامیش وبااین بی ابی فقروبیکاریهاکه توبدترین موقع تاریخ بودنشون خودکشی برای ایران وایرانی وباگفته مسولین درسال به هرایرانی بالای۲۰۰ملیون ضررمیزنن ودرروزبالای۴میلیاردلیترمصرف ابشون ۴برابردریچه بزرگ چیتگرواستانداردجهانی هریک نفر۱۵۰لیترمصرفش وبه قول نمایندگان یعنی چی که بیش از۳ملیون شغلمون افغانیافقط توکارساختمانی اشغال کردن وچندبرابرلن توشغلهای دیگه چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام اهمه میگن

    • یوناس حقی

      یادتون میره که الان هرکسی تو گوشیش حداقل 2 تا فیلتر شکن داره .

    • بدون نام

      اینستا فحشاست همش فحشا و بی بندوباریه

    • بدون نام

      حالا خبر نداری داخلی استفاده کرذم هم سیم کارت ایرانسل دیگه انتن نداد وهم خودشان سوزوندن ده ساله سیم کارت داشتم دیگه نگید داخلی استفاده کنید

    • بهلول

      سرکار خانم سیاوشی اگر مسئولین بر هر کانال هزار فیلتر هم ببندن تو وامثال تو نمیتوانید از لجن زار تلگرام وامثالهم بگزرید وحتما فیلتر ها را میشکنید.بروید وفیتلرها را بشکنید وحالش را ببرید!

    • بدون نام

      سلام بهترین کار اینکه وضع اقتصادی مردم خوب شود و مردم در رفاه باشن مردم به طور داوطلب خودشون از تلگرام بیرون میان متاسفانه تنها جای که مردم میتونم حرفه ای دلشون بزنم تلگرامه دولت باید کاری بکند که کارمند کارگر بتونن بدون هیچ ترسی حرفهایشان در صدا وسیمنه بزنم در آن صورت خیلی از مشکلات به طور خودکار برطرف خواهد ما مسلمان هستیم شیعه .باید بهترین آزادی بیان در دنیا داشته باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج