جاباما
۷۴۵۵۹۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

گسترش طلاق‌های توافقی در روستا‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس به خوبی رسالت خود برای تعیین اعتبارات سازمان‌های حمایتی را انجام داده است.

خبرگزاری مهر: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس به خوبی رسالت خود برای تعیین اعتبارات سازمان‌های حمایتی را انجام داده است.

روح الله بابایی صالح در مورد انتشار خبری از سوی رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه در پی افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از تغییر سبک زندگی، این سازمان اقدام به استقرار اورژانس اجتماعی در تمام شهرستان‌های دارای جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار نفر کرده است، گفت: هم‌اکنون در هر لحظه از زمان شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم و همین امر نقش اثرگذاری در تغییر سبگ زندگی و نوع انتظارات مردم دارد و این موضوعی است که هم در سطح کلان شهرها و هم سایر شهرها و حتی روستاها شاهد آن هستیم، کما اینکه هر حادثه‌ای که در هر نقطه از دنیا اتفاق بیفتد، تمام نقاط کشور به سرعت از آن اطلاع می‌یابند.

گسترش طلاق‌های توافقی در روستا‌ها

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همزمان با پیشرفت سریع تکنولوژی این ابزارهای نوین اطلاعاتی هستند که نحوه رفتارها و سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و تغییر می‌دهند و همین امر باعث می‌شود که در عصر کنونی شاهد رشد روزافزون انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی هم باشیم.

گسترش طلاق های توافقی در روستاها

وی اظهار کرد: تاثیرگذاری فضای مجازی دامنه معضلات اجتماعی همچون طلاق توافقی که در گذشته کمتر شاهد آن بودیم را تا روستاهای دورافتاده هم گسترش داده است که شاید در دهه‌های قبل یک مورد طلاق هم در آنها اتفاق نمی‌افتاد، همچنین سرقت و اختلاس از طریق این فضا هم از دیگر آسیب‌های اجتماعی بوده که در حال رشد است.

بابایی صالح در انتقاد به نحوه استقرار اورژانس آسیب‌های اجتماعی در شهرها تصریح کرد: متاسفانه سازمان بهزیستی در استقرار اورژانس آسیب‌های اجتماعی آمار جمعیت شهرها را ملاک عمل قرار داده و به سایر شهرها این خدمات را ارائه نمی‌دهد، و این در حالی است که بسیاری از شهرهایی که جمعیت کمتر از 50 هزار نفر دارند یا حتی روستاها هم در معرض آسیب‌های اجتماعی متعددی ناشی از محرومیت‌هایی که در آنها وجود دارد، قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بی‌تردید تخصیص اعتبارات توسط سازمان بهزیستی در جهت استقرار اورژانس آسیب‌های اجتماعی باید از طریق مطالعات دقیق و بررسی مناطقی که ممکن است جمعیت کمتر از 50 هزار نفر هم داشته باشند، صورت بگیرد که با آسیب‌های اجتماعی فراوانی مواجه هستند، تا بلکه با این روش بتوان بخشی از مشکلاتی که این مناطق با آنها مواجه هستند را مرنفع سازند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نحوه تعیین اعتبارات لازم برای ایجاد اورژانس آسیب‌های اجتماعی در کشور یادآورشد: مجلس شورای اسلامی به خوبی توانسته که رسالت خود را در جهت تعیین اعتبارات لازم در بودجه 97 برای تخصیص به سازمان‌های حمایتی از جمله بهزیستی انجام دهد و در شرایط کنونی سازمان بهزیستی موظف است برای رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور سنگ تمام بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      اون روستایی ها فکر میکنن طلاق توافقی چیز خوب و با کلاسیه که این همه تو شهرها رواج داره ، بخاطر همین بدون اینکه اصلا بدونن چی هست صرفا واسه اینکه بگن‌ ما هم شهری شدیم و با کلاس ، اقدام بهش‌ میکنن ، که جلوی باقیه اهل روستاشون قیافه بیان که بله ما هم تفاهم نداشتیم و جدا شدیم

      پاسخ ها

      • مریم

        خیلی هم شیک و مجلسی . اصلا ربطی به بیکاری و فقرو اینا نداره فقط کار کار شبکههای اجتماعیه .مرگ بر ........

      • روستایی

        بابا شهری کوتاه بیا.الان دیگه شهر و روستا نداره والا من خودم روستاییم تو روستای ما همچین چیزی وجود نداره .خداییش تو بچه روستایی یا شهر جدت کجایی روسنایی یا شهری.خیلی گذرم به شهر تهران منظورم بالاشهرشه افتاده والا دمشون گرم خیلی باشخصیت خیلی با شعور خیلی مهربون ادم هر چی از خوبیشون بگه کم گفته .ادمهای مثل شما خدا ریشتون رو بکنه ایشالله .امین

      • بدون نام

        درسته حاج خانم

      • بدون نام

        اگه توروستا زندگی نمیکنی بیخودی نظراتتا خرج نکن حیفه.

      • شیدا...خوزستان

        چ ربطی داره فک میکنی اینقد بی عقلن ک واسه کلاس گذاشتن زندگیشونوخراب کنن؟ الان طلاق همه جا زیاد شده ربطی ب این چیزا نداره

    • بدون نام

      آقا حمید احتمالا از تجربه خودت داری حرف میزنی والا طلاق که دیگه کلاسش کجا بود اخه

    • بدون نام

      الان تو روستاها با توجه به جمعیت و محدودیتایی که دارن کلا امار خیانت و طلاق بالاست خیلی راحت تر از شهریا طلاق میگیرن وسریعتر از شهریا مجددا ازدواج میکنن و حتی راحت تر خیانت میکنن به هم اینکه میگم واقعا با توجه به کارم و باتوجه به ارتباطی که با روستاییا دارم میگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه میکنی درروستاها خیانت نیست. خیانت به شوهرفقط توشهرهاست چون دنبال مدو فخرفروشی وبهضیهانمیتوانن برای همسراشان فراهم کنند.. میفتن دنبال ادم پولدارالبته بلانسبت مردان وزنان باغیرت

    • بدون نام

      همش ازبیکاری وفقر

    • امین خان

      کلا این زنهای ایرانی فکر میکنن از دماغ فیل افتادن شهری و دهاتی هم نداره

      پاسخ ها

      • پارمیس

        اونوقت این آقایون ایرانی از کجای فیل افتادن
        زیادی خودتونو جدی میگیرین

    • بدون نام

      روستایی ها هم اره عجب

    • علی جاده

      پس طلاق با جنگ وخون ریزی میخواهید.

    • بدون نام

      اوکی دقیقا همینه
      هیوندا اکسنت میخوان دخترا
      مهریه رو بگیرن گاز بدن تو خیابوم

    • بدون نام

      در پاسخ به نظر ۱۸:۱۴ باید بگم که کامل آمار بر عکس داری میدی درسته تو روستا هم طلاق وجود داره چون اختلاف نظر ربطی به شهر و روستا نداره و باید خاطرت عرض کنم که خیانتی که تو شهر هست اصلا قابل مقایسه با روستا نیست و زنان و مردان شهری راحت به همسرانشان خیانت میکنن و خیلی هم براشون عادیه چون تو شهر همه چی براشون مهیاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت همینه که گغتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج