۷۴۵۷۷۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پولاد کیمیایی: باید فکری برای فحاشی‌ها کرد

متاسفانه فحاشی‌ها و نظرات به دور از ادب و احترام در فوتبال، ریشه فرهنگی دارد و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. همین مساله در سینما هم وجود دارد و اگر یک بازیگر به‌صورت سهوی خطایی می‌کند و حرفی می‌زند، چنان به او حمله می‌کنند که طرف رها می‌کند و می‌رود.

جام جم: پولاد کیمیایی که روز گذشته تولد ۳۸ سالگی خود را جشن گرفت، اواخر سال قبل اولین فیلم سینمایی خود به عنوان کارگردان را ساخت. ظاهرا «معکوس» به عنوان فیلم اول، وزنه سنگینی بوده و کیمیایی جوان ترجیح داد در نخستین گام فیلمسازی، مسیر سخت و پرچالشی را انتخاب کند؛ فیلم اجتماعی با ساختاری حادثه‌ای و اکشن. این بازیگر و کارگردان سینما همچنین از جام‌جهانی فوتبال هم با ما حرف زده است؛ ضمن این‌که ظاهرا حاشیه‌های این «قاتل اهلی» هم تمامی ندارد.

پولاد کیمیایی: باید فکری برای فحاشی‌ها کرد

«معکوس»، اولین فیلم سینمایی شما به عنوان کارگردان، این روزها در مراحل آماده‌سازی است. به فاین‌کات (تدوین نهایی) رسیدید؟

تقریبا بله، اما همیشه منظور از فاین‌کات این است که در یک فیلم را ببندند، اما در فیلم ما هنوز به روی پیشنهادات است و راه را برای بهتر شدن اثر باز گذاشته‌ام. آقای مصطفی خرقه‌پوش، تدوینگر این روزها مشغول اصلاحاتی روی فیلم است تا شخصیت‌ها و روابط آنها، سروشکل بهتری پیدا کند. کار صداگذاری و موسیقی فیلم هم در حال انجام است. به امید خدا فکر می‌کنم تا یک ماه و نیم دیگر فیلم آماده است.

خودتان تا اینجا که نماها را می‌بینید، از فیلمی که ساخته‌اید، رضایت دارید؟

چون خیلی نزدیکم به این فیلم، دوست ندارم از آن تعریف کنم و می‌خواهم قضاوت با مردم باشد. اما می‌توانم این اطمینان را به تماشاگران بدهم که با فیلمی استخوان دار طرف هستند و «معکوس» اثری با گرامر سینمایی و کلاسیک است. فیلم اصراری ندارد که تکنیک خود را به رخ بکشد و بیشتر محتوا در آن مهم است. به نظرم فیلم خوبی شده است، چون تا به حال چنین چیزی را در سینمای ایران نداشته‌ایم و فیلم، حرف و موضوع جدیدی را مطرح می‌کند.

جام جهانی فوتبال را هم که دنبال می‌کنید! یک پیش‌بینی خیلی خوب قبل از بازی اول ایران داشتید و گفته بودید ایران یک بر صفر مراکش را می‌برد.

(می‌خندد) بله، حتی بازی پرتغال را هم تقریبا درست پیش‌بینی کرده و گفته بودم ایران با نتیجه 2بر یک می‌برد، اما بدشانسی آوردیم و آن لحظه آخر توپ آقای مهدی طارمی گل نشد و متاسفانه آن اتفاق خوبی که باید، نیفتاد. متاسفانه سال‌های سال است که خط حمله ما خوب کار نمی‌کند و در گلزنی مشکل دارد. فکر می‌کنم اگر به آقای قوچان‌نژاد فرصتی داده می‌شد، اتفاق خوبی می‌افتاد. با این حال این تشخیص آقای کی‌روش بزرگ است که چه تصمیمی بگیرد. ما از ایشان ممنونیم، چون خوب و غرورآفرین بازی کردیم. هرچند معتقدم برخی حرکات مثل به زمین انداختن‌ها و وقت تلف کردن‌های غیرحرفه‌ای در شان فوتبال ما نیست. متاسفانه فحاشی‌ها و نظرات به دور از ادب و احترام، ریشه فرهنگی دارد و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. همین مساله در سینما هم وجود دارد و اگر یک بازیگر به‌صورت سهوی خطایی می‌کند و حرفی می‌زند، چنان به او حمله می‌کنند که طرف رها می‌کند و می‌رود یا این‌قدر شکست روحی می‌خورد که وارد فازهای دیگری می‌شود.

فیلم «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی و با بازی شما مدتی قبل وارد شبکه نمایش خانگی شد. فیلمی که موقع تولید و زمان نمایش در جشنواره فیلم فجر، حاشیه‌های زیادی داشت. الان که از آن روزها فاصله گرفته‌اید، همه چیز ختم به خیر شده؟

اتفاقا می‌خواستم به نکته ناگفته‌ای در این خصوص اشاره کنم! چند ماه قبل آقای پرویز پرستویی در برنامه سی و پنج آقای جیرانی، گفتند قرار بود من سکانسی را در قاتل اهلی مقابل پولاد بازی کنم، اما دیالوگ‌های من عوض شد. قرار بود دیالوگ‌هایی بگویم و در ازای آن پولاد به من جواب دهد. همان روز من باید به سفری می‌رفتم، ولی وقتی برگشتم دیدم همه دیالوگ‌ها تغییر کرده و جواب‌های من چیز دیگری است.

من قرار بود در فیلمنامه شخصیت بهمن با بازی پولاد را گوشمالی دهم، ولی الان برعکس شده و یکجوری شده انگار ایشان قرار است مرا گوشمالی دهد! بعد از این‌که این جملات را در آن برنامه از زبان آقای پرستویی شنیدم، با آقای جیرانی تماس گرفتم و گفتم من باید بیایم جوابگو باشم، چون ایشان در غیاب من و صاحب اثر این حرف‌ها را زده است. اینها یعنی این‌که من به پدرم گفته ام دیالوگ‌ها را تغییر بده. من حاضرم فیلمنامه‌ای را که هم من و هم آقای پرستویی طبق آن قرارداد بسته‌ایم، بیاورم و مقایسه کنیم آیا دیالوگ‌هایی که من در فیلم می‌گویم مطابق فیلمنامه بوده است یا نه. اگر نبوده باشد، ایشان حق دارد اما اگر بوده باشد، چرا آقای پرستویی وجهه یک فرد بی‌گناه را در این مساله خراب می‌کند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      چه جوگیر شده . واقعا فکر میکنه بازیگره ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج