جاباما
۷۴۵۷۷۵
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

تعیین تکلیف یک برادرکشی با «قسامه»

مردی که متهم شده برادرش را در‌ پی یک اختلاف مالی به قتل رسانده ‌است، بعد از ۱۱ سال انکار برای مراسم قسامه آماده می‌شود.

شرق: مردی که متهم شده برادرش را در‌ پی یک اختلاف مالی به قتل رسانده ‌است، بعد از ۱۱ سال انکار برای مراسم قسامه آماده می‌شود.

گزارش مرگ مرد جوان سال ۸۶ از سوی زنی میان‌سال به مأموران داده شد. فردی که با مأموران تماس گرفته ‌بود، زن صاحبخانه ‌بود. او به پلیس گفت آتش‌سوزی در خانه‌اش رخ داده و درخواست کمک کرد. آتش‌نشانان پس از مهار آتش‌ با بقایای جنازه مرد صاحبخانه به نام میثاق روبه‌رو شدند.

وقتی جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و دستور تحقیقات صادر شد، شواهد نشان داد این مرد قبل از آتش‌سوزی عمدی با ضربه‌های متعدد چاقو کشته شده است. بنابراین ظن مأموران نسبت به‌ اینکه میثاق را به قتل رسانده و بعد به‌عمد خانه را آتش زده‌اند، قوت گرفت.

میثاق که صاحب یک بنگاه معاملات ملکی بود، از چند نفر طلب داشت و به‌همین‌‌دلیل نیز با چند نفر از دوستانش اختلاف پیدا کرده بود. درحالی‌که فرضیه جنایت کینه‌جویانه قوت گرفته بود، پلیس چندین مظنون را دستگیر کرد ولی به سرنخی مناسب نرسید. وقتی نظریه پزشکی قانونی فاش کرد میثاق با ۹۷ ضربه چاقو کشته شده و سپس جنازه پتوپیچ وی به آتش کشیده شده است، فرضیه جنایت از سوی یک آشنا قوت گرفت. پلیس در گام دیگر از بررسی‌ها به اختلاف‌های میثاق و برادر کوچکش به نام ماهان پی برد. به همین دلیل ماهان ۳۹ساله بازداشت شد.

ماهان اختلاف با برادرش را رد نکرد، اما گفت عامل قتل او نیست. وی گفت: من سال‌ها در خارج‌ از ‌کشور کار می‌کردم و پول‌هایم را برای پدرم می‌فرستادم ولی وقتی به ایران برگشتم، متوجه شدم پدرم پول‌هایم را ناعادلانه میان من و برادرم تقسیم کرده است. همین موضوع باعث اختلاف‌های من و برادرم شد، ولی این اختلاف‌ها به حدی نبود که تصمیم به قتل برادرم بگیرم. من نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای برادرم را کشته است. ماهان گفت: من برادرم را دوست داشتم. ما اختلاف داشتیم، اما برادری‌مان را کنار نگذاشته‌ بودیم. این اتهامی که به من می‌زنند، اصلا درست نیست.

این در‌حالی بود که اولیای‌دم ادعا کردند ماهان به دلیل کینه‌ای که داشته این کار را کرده و اطمینان دارند کسی به‌جز ماهان این قتل را مرتکب نشده ‌است. در‌حالی که ۱۱ سال از قتل مرد بنگاه‌دار گذشته بود، ماهان فروردین امسال پای میز محاکمه ایستاد و ادعای بی‌گناهی‌اش را مطرح کرد. او گفت: هیچ مدرکی علیه من وجود ندارد اگر وجود داشت، این پرونده ۱۱ سال طول نمی‌کشید. من بارها گفته‌ام برادرم را نکشته‌ام و اگر کسی مدرکی دارد که نشان می‌دهد من برادرم را کشته‌ام، رو کند.

۱۱ سال طول‌دادن این پرونده و اصرار اولیای‌دم در‌حالی‌که مدرکی ندارند، بی‌‌معناست و من درخواست برائت دارم. در‌حالی‌که مدرکی علیه متهم به دست نیامده بود، قضات دادگاه پرونده را لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. قرار بود اولیای دم دیروز ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند، ولی چون نتوانستند، از قضات دادگاه مهلت سه‌ماهه گرفتند تا ۵۰ نفر را به دادگاه معرفی کنند که قسم بخورند ماهان قاتل برادرش است و بر‌این‌اساس دادگاه نسبت به پرونده تصمیم‌گیری کند.

آنها روز گذشته اعلام کردند به دلیل مشکلاتی نتوانستند اقوام نسبی‌شان را معرفی کنند و قبول کردند در فرصت تعیین‌شده این کار را بکنند. در‌این‌حال متهم قبول کرده ‌است درصورتی‌که اولیای‌دم نتوانند ۵۰ نفر را به دادگاه معرفی کنند، او ۵۰ بار سوگند بی‌گناهی بخورد و دادگاه بر‌اساس قسم متهم تصمیم ‌نهایی خود را اعلام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این چه مدلش دیگه ..تا حالا نشنیده بودم

      پاسخ ها

      • مرادکچل

        نشنیدی چون بی سوادی

    • نسل سوخته

      خاک توسر همچین پدرومادری بشه.

    • بدون نام

      ربطی به پدر و مادر نداره اولیاء دم بجز پدر و مادر فرزندان مقتول هم هستند

    • بدون نام

      این چه پدر مادری بود.یه بچه شون از دست دادن بعد منتظرن بچه دومشونم از دست بدن

    • بدون نام

      اگه مراسم طناب کشی برگزار کنند از این مدل قضاوت بهتره

    • سارا

      وا خدا اینادیگه چقدر کینه ای هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج