۷۴۵۸۲۸
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

شورای شهر از تصمیم جهرمی استقبال می‌کند

وزیر ارتباطات اخیرا خبر از نصب نمایشگر‌های فرکانسی در شهر‌های مختلف داده است. حسن رسولی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران معتقد است که چنین اقدامی مثبت است اگر بتواند جنبه عملیاتی پیدا کند. او همچنین بیان می‌کند که در صورت اقدام جدی دولت، شورای شهر تهران از تصمیم وزیر استقبال خواهد کرد.

روزنامه اعتماد: وزير ارتباطات اخيرا خبر از نصب نمايشگرهاي فركانسي در شهرهاي مختلف داده است. حسن رسولي، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران معتقد است كه چنين اقدامي مثبت است اگر بتواند جنبه عملياتي پيدا كند. او همچنين بيان مي‌كند كه در صورت اقدام جدي دولت، شوراي شهر تهران از تصميم وزير استقبال خواهد كرد.

شورای شهر از تصمیم جهرمی استقبال می‌کند

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

اخيرا وزير ارتباطات از نصب نمايشگرهاي پارازيت در سطح برخي شهرها خبر داده است. آيا در مورد تهران صحبتي با شوراي شهر شده است؟

در ابتدا بايد اذعان كنم كه موضوع پارازيت‌ها و آلودگي‌هاي ناشي از اين پديده خارج از حوزه تخصصي شخصي من است و موضوعاتي از اين قبيل مانند آلودگي هوا، آلودگي‌هاي صوتي و ساير آسيب‌ها و تهديدات متوجه سلامت و محيط زيست شهروندان ايراني به صورت تخصصي در كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر مطرح مي‌شود.

به صورت عمده به نظر من نفس ورود آقاي وزير ارتباطات به موضوع آلودگي‌هاي ناشي از پارازيت‌ها در شهرها چنانچه مبتني بر اراده عملي باشد، مثبت است و شوراي شهر از آن استقبال مي‌كند. اما با توجه به وعده‌هاي پيشين آقاي جهرمي بيم آن دارم كه اين مورد يعني نصب سيستم‌هاي نمايشگر سنجش پارازيت در شهرهاي كشور عملياتي نشود چرا كه در دو مورد طي چند ماه اخير آقاي جهرمي سياستي را اعلام كردند و با وجود اينكه مورد استقبال افكار عمومي و حمايت رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملي قرار گرفت اما در عمل ثمري براي مردم به دنبال نداشت.

آخرين وعده اميدوار‌كننده آقاي وزير اعلام و اقدام ايشان به انتشار نام شركت‌هاي واردكننده تجهيزات تلفن همراه كه از ارز ٤٢٠٠ توماني استفاده كردند، بود. ايشان اينگونه وانمود كرد كه در مقايسه با ديگر وزرا توان تنظيم بازار را دارد. در همين راستا فشار افكار عمومي متوجه برخي ديگر وزراي دولت يازدهم معطوف شد. شب گذشته برنامه مستندي از خبر بيست و سي ديدم كه نشان مي‌داد، بازار موبايل هم از منظر عرضه‌كنندگان و هم متقاضيان هيچ گونه تاثيري از اين وعده وزير ارتباطات نگرفته است.

در مورد فيلترينگ تلگرام هم مشابه همين ماجرا را شاهد بوديم. اگر اين رويكرد وزير محترم ارتباطات جنبه عملياتي بگيرد شوراي شهر تهران از آن استقبال خواهد كرد. من به عنوان عضو هيات رييسه شوراي شهر تاكنون نشنيدم كه در اين مورد از سوي دولت صحبتي با شوراي شهر شده باشد. البته احتمال دارد مذاكرات فردي با برخي شخصيت‌ها صورت گرفته باشد و من از آن بي‌خبر باشم.

آيا دولت با اين اقدام مي‌خواهد نشان دهد كه منشا ارسال پارازيت‌ها دولت نيست و دولت نيز در اين مورد اراده‌اي ندارد؟

به لحاظ قانوني اين جزو ماموريت‌ها و وظايف وزارت ارتباطات است كه از طريق شركت زيرساخت مخابراتي با استفاده از مجوزهاي قانوني نسبت به اعمال حاكميت بر فرآيند نصب و استفاده از انواع تجهيزات مخابراتي، نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي و بخشي كه در اختيار شركت‌هاي اپراتوري تلفن همراه است، عمل كند. وزير به نمايندگي از دولت وظيفه اعمال حاكميت و تعيين نقشه راه و ضابطه‌گذاري در اين موضوع را دارد.

به عنوان نمونه آتش نشاني براي ارايه خدمات هوشمند نيازمند استفاده از شبكه‌هاي اطلاع‌رساني است و بايد اجازه از شركت زير ساخت و وزير بگيرد كه مسوول حاكميت و اجرايي شدن در اين حوزه هستند. اگر آقاي جهرمي بر اين باور است كه پايتخت از نابساماني رنج مي‌برد و مردم از آلودگي‌هاي پارازيتي ناراضي هستند و سلامت شان مورد تهديد است، وظيفه وزير است كه در اين مورد اقدام عملي انجام دهد و براي منشاهاي توليد پارازيت‌ها محدوديت بگذارد.

يعني منظورتان اين است كه اعمال پارازيت مربوط به وظايف آقاي جهرمي است؟

بي تي اس براي توسعه تلفن همراه و دكل‌هاي تلفن همراه با همكاري شهرداري نصب مي‌شود و با مجوز و مكان‌يابي زيرمجموعه تحت مديريت آقاي وزير صورت مي‌گيرد. همه نهادهاي اطلاعاتي، انتظامي و خدماتي‌اي چون آتش‌نشاني و پليس كه از كريدور‌هاي ارتباطاتي استفاده مي‌كنند، موظف هستند قواعد و شاخص‌هاي تعيين شده از سوي وزارت ارتباطات را رعايت كنند. لذا نصب چنين تجهيزاتي همانند كاري كه شهرداري تهران يا سازمان هواشناسي براي سنجش دماي هوا و آلودگي هواي تهران انجام داد، با اجازه از وزارت ارتباطات بوده است.

پارازيت‌ها با اجازه دولتي ايجاد مي‌شود؟

اطلاعي ندارم.

به‌طور كل نصب نمايشگرهاي وضعيت فركانس، ازجمله پارازيت چه نتايجي خواهد داشت؟

نفس چنين تجهيزات و نمايشگرهايي مي‌تواند علامت‌ها و هشدارهايي را به مراجع مربوطه منتقل بكند و مردم نيز با استفاده از اين سيستم‌ها از وضعيت پارازيت‌ها مطلع شوند. هم‌اكنون نمايشگرهاي آلودگي هوا كه در نقاط مختلف شهر باعث شده كه ستاد مديريت بحران و نهادهاي مربوطه از اين ايستگاه‌ها گزارش دريافت كنند و تصميمات لازم در اين زمينه را اتخاذ كنند. اگر اين وعده وزير عملي شود، علاوه بر اينكه در جهت انجام وظايف‌شان عمل كرده و در ايجاد شفافيت و اطلاع‌رساني يك قدم به جلو برداشته است، مي‌تواند تصميمات ساير دستگاه‌ها و مراجع ذي‌ربط را تسهيل كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین وزیر جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته اقای جهرمی هستن. که درکنار مردم بودن

    • بدون نام

      زیادباورنکن مثل وزیربهداشت میش اخرش اول روزهاجزوبهترینهابودبعدچندوقت جزوبدترینهاشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج