جاباما
۷۴۵۸۳۲
۱۰۳ نظر
۵۰۱۱
۱۰۳ نظر
۵۰۱۱
پ

دخل ایرانی‎ها از خرج‎شان بیشتر شد

بانک مرکزی با ارایه نتایج بررسی متوسط هزینه - درآمد خانوار سال ۹۶، اعلام کرد: درآمد یک خانوار شهری در سال گذشته ۴۳ میلیون و ۹۲۷ هزار تومان و هزینه نیز ۴۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بود.

خبرگزاری تسنیم: بررسی این گزارش نشان می دهد که میزان درآمدها در سال گذشته ۱۲ درصد و مخارج نیز ۷.۲ درصد افزایش یافته است. در عین حال، ۳۵.۵ درصد از مخارج ۴۲۱ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۲۴ ریالی خانوار در بخش مسکن به میزان ۱۴۹ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۵۴ ریال بوده و پس از مسکن، بالاترین هزینه خانوار شهری در سال گذشته خوراکی ها و آشامیدنی ها به میزان ۹۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۶۸ ریال بوده است.

وضعیت مخارج خانوار

بر پایه این گزارش، حمل و نقل با رقم ۴۴ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۱۵۶ ریال ۱۰.۶ درصد و کالا و خدمات متفرقه نیز با ۳۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۶۵ ریال، ۸.۲ درصد مخارج سال گذشته یک خانوار شهری کشور را تشکیل داده است.

کمترین هزینه خانوار در سال گذشته مربوط به دخانیات با یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۶۴۶ ریال معادل ۰.۳ درصد و همچنین تحصیل به میزان ۷ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۲۶۱ ریال معادل ۱.۸ درصد بود. بیشترین میزان رشد هزینه خانوار در سال گذشته مربوط به خوراکی ها و آشامیدنی ها با ۱۰.۲ درصد بوده و هزینه مسکن نیز ۷.۱ درصد رشد داشته است.

به صورت کلی، خوراکی ها و آشامیدنی ها، دخانیات،‌پوشاک و کفش، مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها، لوازم و اثاث و خدمات مورد استفاده در خانه، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و امور فرهنگی، تحصیل، رستوران و هتل و کالا و خدمات متفرقه؛ ۱۲ قلم اصلی در سبد مخارج خانوار را تشکیل می دهند.

وضعیت درآمد خانوار

در بخش درآمد خانوار در سال گذشته، کل درآمد ناخالص به میزان ۴۳۹ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۰۲ ریال بوده که از این میزان ۳۰۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۴۳ ریال درآمد پولی ناخالص با رشد ۱۳.۹ درصدی بوده است. درآمد غیرپولی خانوار در سال گذشته ۱۲۹ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۵۹ ریال بود و در این بخش ۷.۵ درصد رشد به ثبت رسید.

به صورت کلی، طبق اعلام بانک مرکزی میزان درآمد خانوار در سال گذشته به رقم ۱۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۹۷۶ ریال از هزینه ها پیشی گرفته است. بر پایه این گزارش، متوسط درآمد یک خانوار شهری در سال گذشته ۳۶ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۹۱ ریال و متوسط هزینه نیز ۳۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۳ ریال بوده است؛ بنابراین درآمد هر خانوار در سال قبل، ماهیانه یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۴۸ ریال از هزینه ها بیشتر بوده است.

در گزارش بانک مرکزی پیرامون موضوع نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران در سال ۹۶ آمده است: آمارگیری از هزینه و درآمد خانوارهای شهری ایران در سال ۱۳۹۶ با مراجعه به حدود ۱۳ هزار خانوار نمونه انجام گرفت و برخی از نتایج به دست آمده به شرح ذیل است:

متوسط تعداد افراد خانوار

در سال مورد بررسی متوسط تعداد افراد خانوار ۳.۲۸ نفر بود که نسبت به سال قبل کاهش داشته است. از کل تعداد خانوار ها، خانوارهای چهار نفری با ۲۸.۹ درصد بیشترین و خانوارهای نه نفر و ده نفر و بیشتر هر یک با ۰.۱ درصد کمترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

گروه های سنی

توزیع افراد خانوار بر حسب گروه های سنی نشان می دهد که در سال مورد بررسی، ۷.۲ درصد از افراد خانوارها ۵ سال و کمتر، ۶.۴ درصد ۱۰-۶ سال، ۶.۳ درصد ۱۵-۱۱ سال، ۶.۸ درصد ۲۰-۱۶ سال، ۱۶.۸ درصد ۳۰-۲۱ سال، ۳۱.۱ درصد ۵۰-۳۱ سال و ۲۵.۴ درصد ۵۱ سال و بیشتر سن داشته اند.

تحصیلات

توزیع افراد شش ساله و بیشتر خانوارها بر حسب میزان سواد در سال ۱۳۹۶ نشان می دهد که ۱۰.۹ درصد بی سواد،۲.۲ درصد قادر به خواندن و نوشتن، ۲۱.۱ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۴۱.۹ درصد دارای تحصیلات راهنمایی و متوسطه و ۲۳.۹ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند.

اشتغال

بر اساس نتایج بررسی، ۲۷.۹ درصد خانوار ها بدون فرد شاغل، ۵۵.۳ درصد دارای یک نفر شاغل، ۱۴.۰ درصد دارای دو نفر شاغل و ۲.۸ درصد دارای سه نفر شاغل و بیشتر بوده اند. در مقایسه با سال ۱۱۳۹۵ درصد خانوارهای بدون فرد شاغل افزایش و درصد خانوارهای با یک نفر شاغل و با دو نفر شاغل کاهش داشته است. ضمنا درصد خانوارهای با سه نفر شاغل و بیشتر بدون تغییر بوده است.

مسکن

بررسی نحوه تصرف محل سکونت خانوارها در سال ۱۳۹۶ نشان می دهد که ۶۴.۸ درصد از خانوارها در مسکن شخصی (مالک نشین)، ۲۵.۹ درصد در مسکن اجاری، ۶۴.۸ درصد از خانوارها در مسکن در برابر خدمت و ۸.۹ درصد در مسکن رایگاه سکونت داشته اند. در مقایسه با سال ۱۱۳۹۵، درصد سکونت در مسکن شخصی افزایش و درصد سکوننت در مسکن اجاری، رایگان و در برابر کاهش داشته است.

بر اساس نتایج بررسی مزبور، ۲.۷ درصد خانوارها از یک اتاق، ۲۹.۶ درصد از دو اتاق، ۵۰ درصد از سه اتاق ، ۱۴.۲ درصد از چهار اتاق، ۲.۲ درصد از پنج اتاق و ۱.۳ درصد از شش اتاق و بیشتر استفاده می نموده اند.

تسهیلات محل سکونت و لوازم زندگی مورد استفاده خانوارها

بررسی تسهیلات محل سکونت خانوارها نشان می دهد که در سال مورد بررسی، ۹۹.۴ درصد خانوارها از آب لوله کشی، ۱۰۰.۰ درصد از برق، ۹۴.۵ درصد از گاز شهری، ۵۳.۳ درصد از فاضلاب شهری، ۹۹.۲ درصد از آشپزخانه، ۹۹.۶ درصد از حمام ۸۲.۶ درصد از کولر صابت، آبی یا گازی، ۱۹.۳ درصد از شوفاژ یا پکیج، شافژ دیواری، ۴۵.۰ درصد از انباری، ۷۴.۹ درصد از تلفن، ۶۴.۱ درصد از اینترنت بهرمند بوده و ۶۱.۶ درصد از خانوارها نیز در شبکه های اجتماعی عضویت داشته اند.

در سال ۱۳۹۶ از نظر لوازم زندگی ۴۹.۴ درصد خانوارها از اتومبیل شخصی، ۱۶ درصد از موتور سیکلت، ۱۳.۱ درصد از دوچرخه، ۴۹.۲ درصد از چرخ خیاطی، ۲۵.۵ درصد از رادیو، رادیو ضبط و ضبط صوت، ۹۸.۳ درصد از تلویزیون سیاه و سفید و رنگی، ۴۱.۶ درصد از ویدئو و دستگاه پخش لوح فشرده، ۴۴.۶ درصد از رایانه، کامپیوتر ، ۹.۴ درصد از دوربین فیلم برداری، ۹۹.۶ درصد از یخچال، فریزر یخچال فریزر ، ۹۹.۷ درصد از اجاق گاز، ۹۴.۲ درصد از جارو برقی، ۸۸.۶ درصد از ماشین لباسشویی و ۹۶.۶ درصد از تلفن همراه استفاده می کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلط کرده هر کی گفته من که هر کسی رو میبینم هشتش گرو نهش خجالت بکشین با این امار دروغ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی اگه اینا بگن ماست سفیده من باور نمیکنم آخه دروغ تا کجا ؟مردمو چی فرض کردین؟ما کوریم وضع خودمونو دور و بریامونو نمیبینیم؟البته شایدم دروغ نمیگه چون اینا ماها رو ایرانی حساب نمیکنن.لابد مردم سوریه و لبنان و عراق و حساب کرده ما که آدم نیستیم سانسورچی سانسور کن

    • بدون نام

      يه مشت آمار دروغ يعني من پارسال ماهي 3.660 حقوق ميگرفتم خودم خبر ندارنشم !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقوق کارگر با دوتا حق اولاد یک میلیون پانصد هزارتومان اگه کل ماه سر کار باشین حالا کرایه خونه و آب و برق خرج خورد و خوراک لباس هم سالی یکبار مریضی دوا و دکتر کرایه تاکسی و غیره نتیجه می گیریم چون تورم هم اصلا نداریم بشه سالی چندتا سفر خارجه به کانادا و امریکا داشت و در خواست گرین کارت هم بدیم.

      • میثم

        چند سال است کار میکنم بالاترین حقوق دریافتی
        تیر ماه سال قبل ۹۵۰ هزار تومان ما بقیی زیر ۳۵۰ هزار تومان .

    • بدون نام

      از بانک مرکزی بیشتر از این هم انتظار نمیره !یک سازمان دست نشانده که با آمارهای کاذب ودروغین مردمو سرکار گذاشته

    • بدون نام

      چيه بانك مركزي درسته كه آمارش درست باشه ؟!
      اگه بانك مركزي درست حسابي داشتيم تورم 100% در پايان سال نبود دلار 8000 توماني رشد 22 درصدي نقدينگي در سال 96 وووو..........
      مردم از اوضاع موجود عملكرد اقتصادي بانك مركزي و نتايج حاصله رو بهتر احساس ميكنند تا يه مشت ارقامي معلوم نيست از كجا اورديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برپدردروغگولنعت آمار دادنت به گزارش عمرسعد شبیه

      • بدون نام

        اگه از اینا بپرسی که تورمو با دلار3900حساب میکنن بعدم تو چشمای ملت نگاه میکنن و با افتخار میگن تورم فلان درصده یعنی سنگ پای قزوین روی اینا رو نداره

    • بدون نام

      يه زحمت بكش آمار اقلام ذيل رو هم اعلام كنيد
      تورم
      فقر
      بيكاري
      اختلاس هاي بانكي
      خط فقر
      خودكشي
      نرخ ارز
      طلاق
      مجردها
      قيمت مسكن و اجاره
      بيماري ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موندم اسم شماهارو تو تاریخ چی خواهند گذاشت توهین به 80میلیون ایرانی به این راحتی نیست چقدر دروغ

      • میثم

        سخت نگیر اینها چیزی نیست
        ... مسلماً بلای ۱۰۰۰ درصد نسبت به سال قبل ...
        .. فعلأ مشکل کشور فقط حجاب است ..

      • بدون نام

        اسمشونو میذارن سلسله ی اختلاسیان

      • بدون نام

        این آمار مربوط به آقا زاده هاست که دخلشون بشتر از خرج شونه چون چیزی که من دارم لمس میکنم یه چیز دیگه ست

    • رهگذر

      خدایا این آمارها رو از کجاشون در میارن
      واویلا واقعا که دروغ یه چیز عادی شده بین مسولین
      بابا یه چیزی بگین مردم حداقل باهاش درگیر نباشن بتونن دورغ تون رو باور کنه

    • یلداY

      این آمار چرت به درد خودتون می خوره...اینکه اینجا نوشته در آمد ایرانیان از خرجهاشون بیشتره مهم نیست...مهم اینه بری تو سطح جامعه ببینی وضع چطوریه

    • بدون نام

      آخه چرا این آمارها در عالم واقعیت زندگی مردم به منصه ظهور نمیرسد و آیا فریب مردم با این آمارهای سرتاسر دروغ صورت مسئله فقر در جامعه ميتوان پاک کرد

    • نسل سوخته

      این امارهارو ازکجادرمیارین؟این آمارهامال آقازاده هاست نه ملت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما رو که آدم حساب نمیکنن از همون دورو بریا و عزیز کرده های خودشون آمار درمیارن

    • setare

      والا ما که ندیدیم !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت خدا بد دروغ گو دروغ ریشه همه فسادهاست کشور مهد دروغ در این اولیم در ان جلو زدیم اخه پراید که رادیو ان هم حدف شده واقعا با گاری چه فرقی داره خدا همه شما ها را که‌ایهمه ثروت از بیتالمال جمع کرده اید نیامرزد در عجبم‌خدا هم کاری نمیکند!!!!!!!!

    • حسن

      احمق بی‌شعور کدوم ایرانی دخلش از خرجش بیشتره گامیش
      به جز بعضیا

    • بدون نام

      دخل بیشتر از خرج شد؟؟؟؟بابا مملکت نیست که دیوونه خونس
      پس بریم از این به بعد بقیه دخلمون و پس انداز کنیم
      به خدا از ماست که برماست
      حقمونه که همچین دیوونه های دروغگویی بر ما حکومت کنند.

    • بدون نام

      این آمارهای من در آوردی را بریزین دور ،از مردم
      نه از کسی که این آمار را داده ،سوال کنین آیا امسال گیلاس خورده اند ؟

    • بدون نام

      غلط کردید از فقر داریم جون میدیم

    • بدون نام

      چه دخلی چه کشکی.با این خرج گرونی.اره یه عده حقوق مفت بگیر رو حساب کردن
      کارگر بدبخت وقشر ضعیف بزور ماهی یک‌میلیون درامد دارن.

    • بدون نام

      چه دخلی چه کشکی.با این خرج گرونی.اره یه عده حقوق مفت بگیر رو حساب کردن
      کارگر بدبخت وقشر ضعیف بزور ماهی یک‌میلیون درامد دارن.

    • بدون نام

      گزارشی که تسنیم منتشر کنه بهتر از اینم نمیشه

    • بی نام

      این آمار ها چجوری با حقوق۱٬۲۰۰٬۰۰۰ هزاری کارگرا در‌اومده؟
      ۱۲ ماه سال میشه ۱۴ میلیون!
      یا من حساب و امار‌نمیفهمم‌ یا اینا!!!
      والا ما که توی زندگیمون هر روز‌بدهکارتریم با اینکه رنگ‌ تفریح و‌مسافرت و میوه و ...... را نمیبینیم!
      وقتی میخواید دروغ بگید برای شنونده هم یه 2درصد شعور قائل شید!!

    • بی نام

      این آمار ها چجوری با حقوق۱٬۲۰۰٬۰۰۰ هزاری کارگرا در‌اومده؟
      ۱۲ ماه سال میشه ۱۴ میلیون!
      یا من حساب و امار‌نمیفهمم‌ یا اینا!!!
      والا ما که توی زندگیمون هر روز‌بدهکارتریم با اینکه رنگ‌ تفریح و‌مسافرت و میوه و ...... را نمیبینیم!
      وقتی میخواید دروغ بگید برای شنونده هم یه 2درصد شعور قائل شید!!

    • بی نام

      این آمار ها چجوری با حقوق۱٬۲۰۰٬۰۰۰ هزاری کارگرا در‌اومده؟
      ۱۲ ماه سال میشه ۱۴ میلیون!
      یا من حساب و امار‌نمیفهمم‌ یا اینا!!!
      والا ما که توی زندگیمون هر روز‌بدهکارتریم با اینکه رنگ‌ تفریح و‌مسافرت و میوه و ...... را نمیبینیم!
      وقتی میخواید دروغ بگید برای شنونده هم یه 2درصد شعور قائل شید!!

    • بدون نام

      واقعا خودتون شعور ندارین یا مردم رو بی عقل و بیسواد فرض کردین لامسب خانوادها داغون شدن

    • بدون نام

      ابن امار را از کجا اوردید حتما مسولین هستند

    • بدون نام

      اره ارواح ننت تو که راست میگی

    • یوکو

      منظورتون اون ۴ درصدیا هست ، بقیه نون شب ندارن بخورن جدیدا دیدی چقدر مردم توی‌سطل اشغالا میگردن برای غذاااا کمتر دروغ بگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون چهار درصدیا اونقدر دارن که وقتی در آمدشون با مردم عادی میانگین گرفته میشه نتیجش میشه این واگرنه هر آدمی که تو این جامعه زندگی میکنه میفهمه این آمار مال مردم عادی نیست

    • بدون نام

      جون مادرت هر کی هستی دهنتو ببند , یا این امار مال ایران نیست یا ما ایران زندگی نمیکنیم

    • نجیب زاده

      خدایی کی بهتون امار میده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکی آمار میده داره اشتباه میزنه

    • نجیب زاده

      خدایی کی بهتون امار میده؟

    • بدون نام

      کلمه ای نیست که شایسته این گستاخی امارتون باشه

    • چراغی

      شماها ملت را گوسفند می پندارید ولی این پاسخ های کوبنده از طرف ملت نشان میدهد که خودتانید .

    • .....

      دخل من دوملیونه..شما براش برنامه ریزی کنید باسه بچه .بگید چکارش کنم ...تازه جایی کار میکنم که خودش یکی از پردرامد ترین منابع کشوره ..سد.....بچهامون گشنه اند رومون نمیشه توچشاشون نگاه کنیم

    • بدون نام

      خدا وکیلی بیاین همچین برنامه های دروغگویی رو تحریم کنیم یه بار که شده اتحاد داشته باشیم

    • بدون نام

      والا ما با حقوق ماهی ۱۳۰۰ هر ماه هم‌ کلی بدهی داریم اینم تازه اگه فکر مسافرت و تفریح نباشیم و میوه هم ماهی یکبار بخریم حالا اون بنده خدایی که همچین آماری داده معلوم نیست سرش به دیواری جایی نخورده باشه

    • بدون نام

      سرانه درآمد رو محاسبه کردند و با چه دلاری خدا میدونه ...تاریخ مصرفتون تموم شده بخدا ...شما مسئولین بوی تعفن از تون میاد کل دنیا رو بوی گند شما برداشته ...آماده شید برای گم شدن ...هرچی فحش ناموسیه لایق شماست مردم را بیچاره کردید

    • برترینها

      میبینم ک ماهیتابه رو گذاشتی جلوتو ، قشنگ با خیال راحت داری تف میدی

    • بدون نام

      منظور دخل آقایون مسوول و مدیران خدمتگزار و آقازاده های محترم هست که دخلشون بیشتراز آنچه ما فکر میکنیم هست
      ان شاءالله کوفت و زهر مارشون بشه

    • بدون نام

      منظور دخل آقایون مسوول و مدیران خدمتگزار و آقازاده های محترم هست که دخلشون بیشتراز آنچه ما فکر میکنیم هست
      ان شاءالله کوفت و زهر مارشون بشه

    • بدون نام

      بخدا ما سه ماهه حتي يك ريالم نداشتيم يك ريال واقعا سخته زندگي هرروز از خدا مرگ ميخوام براي اين شرايط اسفبارم

    • علی

      اینهم مثل آمار تورم 8درصدیشان هست
      دروغ این کشور را به تباهی کشاند

    • بدون نام

      اینهاهذیان میگن یاتوهم زدن اتفاقاسالگذشته سال بدبختی مردم بودوبدبختیشون شدت گرفت البته منظورم مردمه نه چندگروه که ازمردم میخورندبی حساب کتاب

    • بدون نام

      چون فقط خودشان را حساب میکنند .پس امار درسته..وگرنه مردم ....هیچ جایگاهی ندارند

    • بدون نام

      همش دروغه

    • بدون نام

      فرض که اینطور باشه...
      مشکلی با این موضوع دارین

    • بدون نام

      کدوم احمقی گفته هزینه ها 7.2 درصد افزایش یافته ، مدیریت مملکت رو هم همین جوری انجام دادید که حال و روزمان این است .

    • بدون نام

      یعنی خاککککک تو سره ارزیابها

    • اصغر

      چه دروغها
      لابد خودشون وضعشون توپتر شده. مردم کوچه و بازار که علافند و شرمنده زن و بچه.

    • ابوالفضل

      ... چرا روحانی رای دادین حالا چوبش بخورین اگه راست میگفت الان وضعیت کشور اینطور نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی رییسی بهتر بود؟ ...

      • بدون نام

        هیچ کدومشون کاری برای من و تو نمیکنن

    • irmotor

      خخخ ای خدا اینا مردمو مسخره میکنن

    • مردجنوبی

      دوستان اصلا زیاد زحمت نکشید ایران ثروتمندترین کشور دنیاست ولی پولها در دست افراد کمی ذخیره شده اند و روز به روز به درآمد پولداران اضافه می شود و روز به روز درآمد فقیران کمتر می شود و قدرت خانواده های کم درآمد رو به پایین است، انسان موجود خبیث و طماعی است و این موضوع تو ایران ده برابر است

    • بدون نام

      اینو کدوم وطن فروشی نوشته٬وقتی حقوق کارگریو تصویب کردیم۱۱۵۰اون ۳۶میلیون ریال از کجات دراوردی؟

    • بدون نام

      منظور رده بالا و نجومی بگیران هست که تو سایه نشستند .
      و عده‌ای فقط دارن برایشان چرتکه نیندازند .
      از آب گل آلوده هم ماهی میگیرند .

    • بدون نام

      اون اقا زاده ها ومقامات مملکتی همه دستگاه ها هستند که دخلشان بیشت وحتی چند هزار برابر خرجشان است کارگر وکارمند وبازنشسته تو حداقل زندگی خیلی کم اوردند

    • علی

      ایران و ونزوئلا 2 کشور قدرتمند در تولید نفت هستن ولی مردمشون هر روز فقیرتر و فقیرتر میشن ..هر روز امارهای دروغ تو جامعه پخش میکنن که مردم مشکلی ندارن و در رفاه هستن. واقعا اگر دنیایی دیگه بعد از مرگ باشه و سوال و جوابی باشه اینا چه طوری میخوان جواب بدن .... حداقل یزید و شمر میگن ما فقط 72 نفر رو کشتیم ..... اینا جواب 80 میلیون نفر رو چه طوری میخوام بدن ....

    • بدون نام

      اختلاس گرا رو می گه

    • بدون نام

      جنس مرغوبی زدید

    • علیرضا حسینی

      حقوق بازنشستگان یک میلیون دویست هزار تومانه چطوری حساب میکنید به ما هم یاد بدید .شاید میانگین دارمد کل مردم باشه . بر مبنای همین آمار قوانین رو مینوسین که تو مملکت اینقدر بدبخت داریم

    • بدون نام

      الکی میگه

    • خلیلی قوشچی

      میشه بفرمایید از کدوم کشور آمار گرفتن؟

    • بدون نام

      قرآن بزنه کمرتون دروغ گوها داریم له میشیم تو این گرونی من خودم اخراج شدم در آمدی ندارم دیگه بدبخت شدم

    • میثم

      دخل چه کسانی را حساب کرده اند ... جرأت گفتن حرف حق ندارند .
      کارگر ۱ میلیون حقوق دریافت می‌کنه ... وزیران به قول خودشان ۱۰ میلیون .
      کارگر هیچ مزایا ندارد ... وزیران هزار مزایا دارند .
      خرج کارگر ۱ میلیون بیشتر .. وزیران نهایتاً ۴ میلیون .

    • بدون نام

      خدا کیلی اینقدرچرت وپرت نگین پدرمردم رادر آوردید

    • بدون نام

      سراسر دروغ است باور نمیکنیم امارهای من در اوردی

    • حقیقت

      اره خیلی.

    • حقیقت

      بقیه اشو نمیخواین بهتون پس بدن

    • حقیقت

      ما دو هفته حسرت میوه خوردن تو دلمونه ی ماهه ک مزه گوشت نچشیدیم.از خوردوخوراکمون گذشتیم ک فقط اقساط جمع کنیم ک باز کم مباریم.خجالت بکشین با این امار دروغیتون

    • بدون نام

      لعنت خدابر پدرومادراون کسی که چنین حرف مفتی میزنه. مردم دارند خون گریه میکننداونوقت یه دزدبیشرف ازخدابیخبر میادچنین اماری میدهد بله درامد یه عده خاص بیشترشده(ژن برتر)

    • مصطفی

      کامنت ها رو که میخونم اولین خبری که میبینم کامنتاش منفی نداره....

    • حقیقت

      مای ماه مزه گوشت نچشیدیم.از وقتی هم گرونی شد میوه دوهفته نگرفتیم

    • بدون نام

      اینا میانگین درآمد خانوار هستش ومن احتمال میدم درست باشه
      اینجوری حسابش کردن که حقوق 3میلیونی منو باحقوق 1میلیونی کارگر وبادرآمد 200میلیونی پزشک متخصص وحقوق 7میلیونی کارمند بانک و......باهم جمع کردن وتقسیم برتعداد خانوار کردن و رقم 3600میلیون دراومده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینه و غم انگیز ترین قسمتش اینه که سرشونو مثل کبک کردن تو برف و نمیخوان قبول کنن که این آمار به خاطر پراکندگی بیش از حد داده هاش قابل تعمیم نیست و تاسف بارتر اینکه با بیانش دل مردم رو بیشتر به درد میارن

    • بدون نام

      بس بفرماییدمردم برن بمیران واقعا متاسفام برای..........

    • بدون نام

      البته بر عکس باید حساب کنیم خرج صد برابر دخل شده

    • بدون نام

      الان خط فقر سه میلیون شده چرا دولت هر سال گند میزنه به حقوق ها. محض رضای خدا پیگیری کنید

    • بدون نام

      آقا حقوق خونده که بیاد این امارها رو تحویل مردم بده دیگه.فقط آمار میده،همه چی خوبه.خاک تو سر اون کسایی که بهش رای دادن که بیاد گند بزنه به زندگی مردم.همه رو بدبخت کرده .اه این مردم بالاخره دامنشونو میگیره.

    • م ش

      درآمد اون 20درصد آقازاده هارو تقسیم به کل جمعیت ایران کردید واقعا مسخره است چرا فکر میکنید مردم نفهمند ؟ و شعور ندارند

    • پرهام

      دیگه آدم به خودش که دروغ نمیگه. حقوق ماهانه بنده که نظامی ودارای۱۸سال سابقه ومستاجرودارای همسروفرزندهستم زیر۲ میلیون تومنه و تااونجایی که اطلاع دارم اکثر همکارام هم توهمین حدود حقوق
      میگیرن...حداقل طوری دروغ بگین که بهتون نخندن

    • بدون نام

      اصلا عنوان خوندم ترجیح دادم متن و نخونم،چی میگین به مردم دخل کی از خرجش بیشتره انصافا زن مرد با هم کار میکنن اجاره خونه میدن روشون نمیشه یه مهمون دعوت کنن یه موقع شرمنده بشن یه شیرینی نتونن جلوش بگذارن باور کنید وضعیت طوری شده که از ترسمون مادر زن یا مادر شوهر دعوتمون میکنه میگیم شرمنده خسته ایم یه موقع دیگه میایم که مبادا یه شرینی یا میوه مجبور نشیم بخریم آخر ماه پول کم بیاریمدستمون جلوی کسی دراز بشه،زمان پدرم خودش کار میکرد خرج ما و عمه هام هم میداد الان 2 نفر کار میکنن خرج خودشونو فینقیل بچه رو نمیتونن بدن

    • v

      ایول ب آمار دقیقتون اما اینا شامل نجومی بگیرا و عاغا زاده ها و اختلاس گرا میشه ک اونا حق خدشونه چون پول و ملک باباشونه

    • بینام

      هرروز یه دروغ از این دروغا چه نتیجه ای گرفتید

    • منصور

      رویاهایی که دیگر با این شرایط تعبیر نخواهد شد . رویاهایتان را به دیگرانی از جنس خودتان بفروشید

    • محسن

      برترینها خدایی فحش های زیبایی که داده شد رو هم میزاشتی چون کسی که این آمار رو داده واقعا هرچی بهش بگن حقشه

    • بدون نام

      شاید دروغ نباشه ولی فریبه . امار هزار جور راه برای مقالطه داره که جدا کردن داده های خام مثبت و ارائه ان بهترینشونه

    • مانی

      وااااا؟ ...

    • بدون نام

      اين آمارها آمارهاي بي اساس و بي اعتبار هست
      مثلا حقوق ها رو جمع ميكنند تقسيم بر تعداد ميكنند
      كارگر 1 ميليون تومان
      كارمند 2.5 ميليون تومان
      كارمند وزارت خانه ها 7 ميليون تومان
      مديران 50 ميليون تومان
      مدير عامل ها 300 ميليون تومان
      وزرا و نماينده ها 500 ميليون تومان

      بعدش عدد حاصله رو ميگن ميانگين درامد هر ايراني !!!!!!!

    • بدون نام

      کاش کارباشه همون ۳۰۰تومنش هم راضی میشیم...

    • satanicheel

      روی عمروعاص سفید کردید شما مردم چی فرض میکنی مردم مث خودتون نیستن که حالیشون نباشه چه خبره براساس امارشماکه همه ما ازخوشی زیاد پیرنمیشیم انارشما میگه اینترنت ارزون فیلترکم درامد بالا خرج کم تفریح زیاد فک کنم امارمربوط به اقازاده ها رو به اسم مردم چاپ میکنید

    • بدون نام

      دخل تو شایدمگه کم اختلاس کدید که بتونی خرج کنی

    • بدون نام

      منظورش اونایی بود که اختلاس میکنن و حقوق نجومی می گیرن بقیه... زیر خط فقرن عزیزم.

    • محمد

      داغ بچتو ببینی اگ این امار اشتباه باشه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج