۷۴۵۹۳۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

ابطحی: از بسته پیشنهادی اروپا رونمایی شود

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر قرارداد بین‌المللی بر طبق قانون اساسی باید به مجلس ارائه شود. از دولت می‌خواهیم بسته پیشنهادی اروپا را رونمایی کند چراکه ملت نامحرم نیستند و حاضرند در این شرایط به نظام و دولت کمک کنند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر قرارداد بین‌المللی بر طبق قانون اساسی باید به مجلس ارائه شود. از دولت می‌خواهیم بسته پیشنهادی اروپا را رونمایی کند چراکه ملت نامحرم نیستند و حاضرند در این شرایط به نظام و دولت کمک کنند.

سیدمحمدجواد ابطحی در خصوص بسته پیشنهادی اروپا (۱+۴) برای ادامه برجام، اظهار کرد: دولت حسن روحانی به این نتیجه رسیده است که به اروپا هم نمی‌توان اعتماد کرد و از مواضع اخیر رییس جمهور این موضوع مشخص است، اما انتظار داشتیم دولت بسته پیشنهادی اروپا را در اختیار ملت و کارشناسان قرار می‌داد تا صاحب نظران در این خصوص عقاید خود را بیان کنند.

وی در همین خصوص افزود: متأسفانه رویه‌ای که از سوی دولت در پیش گرفته شده همان رویه برجام است و همه چیز محرمانه تلقی می‌شود. بحث یک کانال خرید به وسیله اروپا و اجازه دادن به بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای داد و ستد با ایران مواردی است که مطرح شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در رسانه‌ها آمده که فرانسه پیشنهادی مبنی بر معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا داده است. قراردادهای نفتی و هوایی قبلاً با اروپا بسته شده‌اند و از نظر حقوقی اروپا موظف است اجرای تعهد کند، منتها با فشار آمریکا این قراردادها سرنوشت نامعلوم پیدا کرده است، بنابراین اروپایی‌ها سیاست یک بام و دو هوا در پیش گرفته‌اند و اگر زمان را از دست دهیم و به زیرساخت‌های خود توجه نکنیم زمان به ضرر ایران است و اگر تا آبان ماه طول بکشد کاری خواهند کرد که ایران نتواند تحریم‌ها را دور بزند و اقتصاد مقاومتی را پیاده کند.

نمایندگان از بسته پیشنهادی اروپا هیچ اطلاعی ندارند

ابطحی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم بسته پیشنهادی اروپا را رونمایی کند چراکه ملت نامحرم نیستند و حاضرند در این شرایط به نظام و دولت کمک کنند. اعتماد بی‌جای ما به آمریکا و اروپا باید متوقف شود. دنیا هم متوجه شده که ایران حسن نیت خود را نشان داده است. معتقدم که با رویکرد اقتصاد درون‌زا و ارتباط با کشورهای همسایه بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. اگر به ملت اعتماد کنیم مردم هم به نظام کمک خواهند کرد و سرانجام این آمریکا و اروپا خواهند بود که در برابر ایران اسلامی تسلیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از بسته پیشنهادی اروپا ندارند، گفت: هر قرارداد بین‌المللی بر طبق قانون اساسی باید به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: بنابراین دولت باید با مجلس توافق کند و قراردادهای محرمانه از قبیل برجام، بوئینگ، پژو و... را بر طبق قانون اساسی در اختیار مجلس قرار دهد و در غیر این صورت از وظایف قانونی تخلف کرده‌ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دولتی که همه مسایلش و قراردادهاش مخفی باشه قطعا ضربات سنگینی رو به نظام تحمیل می‌کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر 13:10 دولت هیچ چیز قابل توجهی از اروپا دریافت نکرده.اگه یادت باشه روحانی چندروز پیش گفت که بسته حمایتی اروپا کافی نیست.
        واسه ی همین استراتژی سکوت گرفته.

    • بدون نام

      آقا جان ! کمتر دولت عزیز را اذیت کنید .منفی بافی نکنید .

    • بدون نام

      چه خبر از شیشه پپسی

    • بدون نام

      ملت مظلوم وهمیشه درصحنه همیشه نامحرمه فقط بهمن ورمصان ووقتی نیازی
      بهشون هست ....

    • بدون نام

      اصلاً بسته ای در کار نیست که بخوان رونمایی بکنند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج