۷۴۶۰۱۵
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

فصل قبل ۱۲ پنالتی پرسپولیس گرفته نشد

پیشکسوت داوری فوتبال ایران با بررسی آمارهای داوری و تخلفات تیم‌ها معتقد است که کمیته داوران باید دقت بیش‌تری را در نحوه آموزش داوران داشته باشد.

ایسنا: حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران اظهار کرد: آمارهای داوری لیگ هفدهم نشان می‌دهد که ۷۹ مورد پنالتی توسط داوران اعلام شد که ۵۷ مورد از پنالتی‌های اعلام شده صحیح و در ۲۲ مورد پنالتی به اشتباه اعلام شده است و این آمار خوبی برای داوران محسوب نمی‌شود. به نظر می‌رسد کمیته داوران باید زوایای مختلف خطاهایی که در محوطه جریمه رخ می دهد را به داوران آموزش کارگاهی بدهد تا بتوانند ضریب اشتباه داوران را در اعلام پنالتی پایین بیاورند و نکته تاسف‌بارتر این است که در ۸۱ مورد داوران در اعلام خطاهای درون محوطه جریمه سر باز زدند و پنالتی اعلام نشده است و این امر توانایی داوران را تا حدودی زیر سئوال می‌برد.

او افزود: آن چه که در بررسی‌ها مشخص شد این بود که داوران در اعلام پنالتی به دلیل جریمه فردی بعد از آن تردید دارند و شجاعت لازم برای اعلام پنالتی وجود نداشت و در برخی موارد خطاها را تشخیص ندادند و دستور به ادامه بازی دادند. البته این امر در جام جهانی ۲۰۱۸روسیه هم اتفاق افتاده است ولی داوران با مراجعه به سیستم ویدئوچک اشتباهات خودشان را تصحیح کردند که نشان دهنده نقطه ضعف داوران بوده است و آن‌هایی که بیش‌تر به ویدئوچک مراجعه کردند زودتر از جام جهانی حذف شدند.

سلیمانی ادامه‌ داد: پرسپولیس با ۱۲ مورد و تراکتورسازی با ۱۰ مورد پنالتی که برای آن‌ها اعلام نشد بیش‌ترین ضرر را متحمل شدند و جنجالی‌ترین پنالتی در بازی فولاد اهواز و سایپا اتفاق افتاد که داور پنالتی‌ اعلام شده را برگرداند. بیش‌ترین مورد پنالتی صحیح هم با ۱۰ مورد به نفع سایپا بوده است.

این پیشکسوت داوری ‌اضافه کرد: داوران در استفاده از کارت قرمز هم کمی با درنگ و تردید عمل کردند و در کل ۳۱ مورد اخراج انجام شد که هفت مورد اشتباه بوده است که آمار مطلوبی است اما نکته قابل توجه این است تیم‌های حاضر در لیگ برتر در زمینه آشنایی با قوانین بازی بسیار مبتدی هستند و همین امر بازیکنان را در مقابل داوران با چالش روبه‌رو می کند و باید مدیران تیم‌ها زمینه را طوری فراهم کنند که بازیکنان آموزش‌های لازم را ببینند. به خاطر همین آشنا نبودن به قوانین، داوران می‌توانستند در ۴۷ مورد دیگر بازیکنان را با کارت قرمز جریمه کنند ولی برخی از داوران سعی کردند با مدیریت بر بازی این امر را کنترل کنند و یا در برخی موارد در خصوص تیم‌های میزبان نرمش بیش‌تری نشان دهند که در این بین تیم سپاهان بیش‌ترین سود را برده است و در واقع در هشت مورد باید اخراجی می‌داد که این امر اتفاق نیفتاد.

وی درباره آمارهای لیگ برتر، توضیح داد: در کل سیاه جامگان با ۵۵ کارت زرد و شش کارت قرمز بیش‌ترین جریمه را به خودش اختصاص داده است و حتی در شش مورد کارت قرمز نیز می‌توانست به این آمار افزوده شود. تیم های پدیده، صنعت نفت آبادان، سایپا، با ۵۵ کارت زرد در رتبه های بعدی قرار دارند و تیم گسترش فولاد با دریافت ۴۲ کارت زرد و دو کارت قرمز کمترین جریمه را به به خودش اختصاص داد.

سلیمانی در ادامه‌ خاطرنشان کرد: کمک داوران در زمینه اعلام آفساید عملکرد خوبی داشتند ولی تعجیل در اعلام آفساید و بالا بردن پرچم و ممانعت از به ثمر رسیدن گل از مواردی است که می‌توان به‌عنوان ایراد برشمرد. در هشت مورد با اعلام آفساید اشتباه، گل صحیح مردود شد و در شش مورد هم با ادامه بازی اشتباه موجب به ثمر رسیدن گل در وضعیت آفساید شدند.

در پایان پیشکسوت داوری فوتبال ایران، بیان‌ کرد: به نظر می‌رسد کمیته داوران باید در کلاس پیش فصل نسبت به قوانین و مقررات جدید، آموزش‌های کارگاهی، تمرین‌های ویژه‌ داوران در پیرامون محوطه جریمه در کنار مدیریت بازی و عوامل استرس‌زای شغلی را مورد توجه بیش‌تر قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین تاجی

      کارشناس لنگی کمتر دروغ بگوو

    • بدون نام

      اونوقت شما چه کاره ای وطبق جه سیستمی واسه تیم های قرمز اینقدر تشخیص پنالتی دادی؟ واقعا بعضی کارشناسها هر کاری کنن نمیتونن علاقه قلبی شون به لنگ رو پنهان کنن دوازده پنالتی تو کل لیگ نگرفتن برا همه تیم ها اونوقت واسه دوتا تیم قرمز بیست ودوتا پنالتی باید میگرفتن؟ بس کن این دری وری ها رو جیره خوار لنگی.

    • Sasan

      اینم یه پستی تو کمیته داوران بدین بهش تا این همه انتقاد نکنه. اگه پست و مقام داشته باشه دو برابر مصاحبه اش میاد تعریف میکنه از داوران.همه مون از دو رویی و دورنگی آدمهای این دوره خسته شدیم

    • بدون نام

      آره لنگی که باشی آمار رو به نفع خودت میزنی

    • بدون نام

      آره لنگی که باشی آمار رو به نفع خودت میزنی

    • ف.ازادبخت

      امسال پنالتی های تیم قرمز تهران روبراش میگیرند شاید دیگه داورمحبوب دنیا روفغانی بخاطرفشارنفوذیاش محروم نکنند خنده داره حرفات سلیمانی!!!

    • ─═हई╬ ηαrgεš.rpζ ╬ईह═─

      حالا باز بگین داورا پرسپولیسین و ما خوش شانسیم

    • abitarin

      ههه،ای روزگار خراب ، مافیای لنگ چه ها که نمی کند

    • کیسه کش مونگل

      وزیر لنگی، شانسی ترین قهرمانی تاریخ و... خخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • یونس پرسپولیسی

      با این حال باز قهرمان شدیم❤

    • بدون نام

      حرف چرند و مفت

    • @cocain.m1368

      حتما بخاطر اینکه وزیر پرسپولیسیه 12 تا پنالتی برای پرسپولیس نگرفتن هه

    • عرب

      اقای سلیمانی شما پرس پولیسی دو اتیشه فهمیدیم

    • علی

      اقایون کیسه تحویل بگیرید
      حالا وزیر ورزش کجاییه؟
      البته این امر عادیه
      درست مثل زمان قطبی که بنده خدا رو فراری دادند
      یا 4 جعلی
      بازی اول یک پنالتی
      بازی دوم یک پنالتی
      بازی سوم گل آفساید و فوتوشاپ
      بازی چهارم باند بازی که باید بازی راس اون روز برگزار بشه
      آهای کیسه ها خجالت بکشید

    • بدون نام

      اگه ۱۲ تا پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده درعوض ۱۰۰ هزار تا هم اشتباه پنالتی نبوده را براشون پنالتی گرفتن کارخیلی از بازیها اینقدر وقت اضافه ی بازیها را طول دادن تا وقتی که پرسپولیس گل بزنه بعد بازی را تموم کنن تا قهرمان پرسپولیس(وزیر ورزش و دولت داورها ) تثبیت بشه اون وقت دلشون خوشه که قهرمان شدن اونم ۲ سال پیاپی.البته خود طرفدارها هم میدونستن که قهرمانی شون اینقدر بی ارزش هست وناحق هست که برای جشن قهرمانی نیومدن وورزشگاه خالی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج