۷۴۶۱۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست ائمه جمعه کشور درباره رفتار آمریکا

امامان جمعه شهرهای مختلف کشور در آیینهای نماز جمعه این هفته خواستار تغییر رفتار و گفتار آمریکا با ملت بزرگ و صلح دوست ایران اسلامی شدند.

خبرگزاری ایرنا: امامان جمعه شهرهای مختلف کشور در آیینهای نماز جمعه این هفته خواستار تغییر رفتار و گفتار آمریکا با ملت بزرگ و صلح دوست ایران اسلامی شدند.

خطیبان جمعه شهرهای مختلف همچنین تغییر رفتار ملت ایران نسبت به آمریکا و سایر کشورهای همسو با آمریکا را در گرو تغییر لحن و رفتار آنان دانستند و تاکید کردند که همه باید با ملت مسلمان ایران با احترام برخورد کرده و حق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

امامان جمعه در عین حال بر ضرورت برگزاری آیینهای ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار در جای جای ایران اسلامی تاکید کرده و خواستار حضور مردم در این آیینها شدند.

امام جمعه بندرعباس گفت : رفتار امریکا باید در قبال ملت قدرتمند ایران تغییر کند و محترمانه باشد و تا زمانی که امریکا رفتار خود را تغییر ندهد و به ملت ها احترام نگذارد، مردم ایران نیز از مواضع خود دست برنمی دارد.

آیت الله ˈغلامعلی نعیم آبادیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: برای آنکه دشمنان تصور نکنند ملت قدرتمند ایران از سر ضعف در مذاکره های هسته ای حاضر شده است، آیین ۱۳ آبان امسال را با شکوه برگزار می کنیم.

در همین حال نماینده ولی فقیه در گلستان هم گفت : اگر آمریکا به قدرت و صلابت ایران در منطقه و جهان و حضور درخشان کشورمان در دنیا اعتراف کند ، ما نیز شعار ضد آمریکایی را کنار خواهیم گذاشت.

آیت الله ˈسید کاظم نورمفیدیˈ افزود: حمایت همه جانبه از رژیم شاهنشاهی ، سازماندهی کودتای ۲۸ مرداد و مقابله با پیروزی انقلاب اسلامی از اقدامات آمریکا در ایران قبل از انقلاب بود که آمریکا باید این خصومتها کنار بگذارد.

امام جمعه بجنورد هم به آمریکایی ها پیشنهاد کرد از فرصتی که از ناحیه نرمش قهرمانانه برای مذاکره ایران و آمریکا ایجاد شده است استفاده کرده و با به رسمیت شناختن حقوق حقه ملت ایران به خصوص در زمینه انرژی هسته ای، مسیر را برای گام های بعدی باز کنند.

حجت الاسلام ˈ ابوالقاسم یعقوبی ˈ گفت : اگر آمریکا سرعقل بیاید و حقوق ملت ایران را رعایت کرده و اموال بلوکه شده ما را بازپس دهد و از راه عزت با ملت ما برخورد کند، مواضع ما هم قابل تغییر است.

وی با اشاره به ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان گفت: این روز در تاریخ ملت ایران ماندگار شده و دانشجویان پیرو خط امام (ره) با اقدام خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و ملت ما ۱۳ آبان امسال را همانند سال های گذشته برگزار می کند.

امام جمعه موقت ساری نیز گفت : دنیا باید بداند ما اهل جنگ نیستیم و دین ما اهل صلح و مدارا است، اما اگر کشوری به مردم ما ظلم روا دارد کوتاه نخواهیم آمد.

حجت الاسلام ˈ محمد قاسمیˈ با طرح این سووال که مگر آمریکا چه حرکت مثبتی از خود نشان داده است که مسوولان نظام باید کوتاه بیایند ، از سیاستهای آمریکا در قبال ملت ایران به شدت انتقاد کرد .

امام جمعه موقت قم نیز با تاکید بر اینکه ملت ایران اسلامی اهل مذاکره و گفت و گو است ، گفت : اما هیچگاه زیر بار ذلت نمی رویم و این مسیر بالنده و استوار را با عزت و سربلندی ادامه می دهیم.

آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهریˈ افزود : آمریکایی ها باید دست از تحریم و تهدید ملت ما بردارند، زیرا ملت ایران هیچگاه کارنامه ننگین توطئه ها و دسیسه های مستکبران علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: ما از تحرکات دیپلماسی دولت استقبال می کنیم و همچون رهبری به دولتمردان اعتماد داریم ، اما نباید فراموش کنیم که امروز رفتار و گفتار آمریکایی ها در برابر ملت ایران تغییر نکرده است.

امام جمعه کاشان هم در خطبه های نمازجمعه در مصلای بقیه الله الاعظم این شهر با اشاره به وقایع تاریخی ۱۳ آبان اظهار کرد : نامگذاری این روز به عنوان مبارزه با استکبار نشان دهنده پیشتازی ملت ایران در تحولات، مسائل و بحران های سیاسی است.

آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ گفت : اکنون پس از این همه سال اروپاییان تازه فهمیده اند که سفارتخانه های آمریکا در این کشورها جاسوسی می کنند و این ثابت می کند که استکبار و صهیونیست قابل اعتماد نبوده و به هیچکس حتی دوستان خود رحم نمی کنند.

امام جمعه بیرجند گفت : تا زمانی که استکبار هست ، آیین ۱۳ آبان هم به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار برگزار می شود.

حجت الاسلام ˈعلی رضاییˈ افزود : زمانی که شعار سر می دهیم به این معنی نیست که با ملت و کشور آمریکا مشکل داریم ، بلکه خواستار نابودی نظام سیاسی سلطه در جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز نیز در خطبه های نماز با اشاره به ترفندهای دشمنان در مقاطع مختلف ، گفت: باید بیش از گذشته در مقابل توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد مهدی حسینی همدانیˈ افزود : ۱۳ آبان یادآور سه رویداد بزرگ تاریخی بوده که بررسی هریک از این رویدادها در جای خود ضروری است.

امام جمعه کرج گفت : امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند و امروز افشای شنود تلفنی میلیون ها شهروند در جهان توسط سیستم اطلاعاتی آمریکا ، ماهیت بی اعتمادی به عملکرد دولتمردان این کشور را برای جهانیان آشکار کرده است.

حجت الاسلام خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم گفت : تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در۱۳ آبان ۴۲ ، کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۵۸ ، سه رویداد متفاوت و مهم این روز به شمار می رود که باید گرامی داشته شود.

امام جمعه زنجان افزود : این سه رویداد مهم هر کدام در شکل دادن به حرکت های انقلابی مردم و پیروزی آن نقش برجسته ای داشتند که به این دلیل ۱۳ آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام از ابعاد مختلف اهمیت ویژه ای داشت و پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز بسیاری از فعالیت های پنهان آمریکا در ایران مشخص می شود.

وی ادامه داد: امروز رییس جمهوری آمریکا آشکارا اعلام می کند که به منظور حفظ امنیت آمریکا سخنان دولتمردان کشورهای دیگر را شنود می کنند ، این مهم بدان معناست که آمریکا نه تنها به دشمنان خود بلکه به دوستانش نیز رحم ندارد.

خطیب جمعه شیراز نیز با اشاره به دخالتهای آمریکا در امورداخلی سایر کشورها گفت : سال ۵۸ دانشجویان ایران سفارتخانه آمریکا در تهران را به عنوان جاسوسخانه تسخیر کردند و امروز مشخص شده است که تمامی سفارتخانه های آمریکا در دنیا مشغول به جاسوسی هستند.

آیت الله اسد الله ایمانی با بیان اینکه اقدامات تروریستی و تهاجمی در ایران همواره رد پایی از آمریکا داشته است ، اظهار داشت : چگونه می توان این دشمنی ها را از یاد برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افسرده

      ماشاا.. وانشاا..حل میشه!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج