۷۴۶۱۷۳
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

شناسایی خریداران عمده سکه توسط وزارت اقتصاد

کرباسیان در جمع مدیران کل مالیاتی از مطالبه مالیات بر سود اتفاقی برای خریداران عمده سکه و ارز توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

برترین ها: به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، مسعود کرباسیان طی یادداشتی در اینستاگرام خود در این باره نوشت: امروز برای پیگیری امور مربوط به اتفاقات اخیر و در راستای عمل به دستور رئیس جمهور به سازمان امور مالیاتی رفتم و در جمع تمامی مدیران سازمان از آنها خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در ديدار امروز با هيات دولت بار ديگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاكيد كردند، گفت: عمل به اين موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

شناسایی خریداران عمده سکه توسط وزارت اقتصاد

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بر این اساس اقدامات اجرایی زیر در این حوزه صورت خواهد گرفت:

اول/ سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت مالیات بر«سود اتفاقی» هستند.

وی افزود: 100 نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می گیرند.

دوم/ همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز سوداتفاقی بدست آورده، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

کرباسیان تصریح کرد: خوشبختانه سازمان امورمالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدون نیاز به روادید سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد و همچنین شامل دریافت مالیات می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقداماتشان سودهایی بدست آورده اند که این گروه نیز باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه "مردم مطمئن باشند کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم"، گفت: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خوداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه، حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت است، اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم وزارت امور اقتصادی و دارایی حامی بخش خصوصی متعهد است؛ بنابراین اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد کما اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار 99 درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان در پایان این یادداشت بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی نشیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با متخلفان مسکن هم برخورد شود

    • بدون نام

      بسه دیگه بیشتر از این مردمو چیز فرض نکنین همتون با هم دستتون تو یک کاسس

    • بدون نام

      مالیات ازاختلاسگران میگیری...همین؟بایداعدام بشن مفسدان...

    • حسن

      ریال به ریال حق ما را بگیرید ،تا یکی از نور چشمی ها بگیره ببره وضعش خوب بشه،وبه مقام رفیع اختلاصگر نائل شود

    • مافي

      شما دولتيها دراداره کشور ناتوانيد شما در فروش سکه محدوديت نمي زاريد مردم هم حق دارند سرمايه اشان را به ارز يا سکه تبديل کنند چه ربطي داره که دستگير يا نامشان را فاش کنيد مردم در اداره سرمايه اشان هيچ وقت ازشما اجازه نخواهند گرفت.

    • محمدرضا بختیار

      آقای کرباسیان آخه با افتخار و اصرار به بیان پیگیری غیر قانونی چه می بالید اگر مسئولین به دنبال راه حل کسری بودجه به خاطر فسادهای مالی و سو استفاده و برداشت های بدون نظارت هستند نیاز به متشنج کردن بازار نیست و هم از توبره خوردن و هم از آخور خوردن!!!دولت با مجوز کدام مقام به دنبال هویت خریداران سکه هستش ؟!

    • بدون نام

      خب به سلامتی شناسایی کردی خب بس حالاحرف تاعمل ریال به ریال پیگیری میمنی حرف من تکراری تلفن بانک ملی برای موجودی کار مزد برمیداره اینم مطالبه که از دی پارسال ناله میزنم خب به سلامتی حالا من بگم چرا مواد غذایی شرکتهای مختلف ارز تعلق گرفته ما نمیخوایم اینم مطالبه

    • بدون نام

      فساد را خودتون درست کردید ارز مملکت را دادید به نور چشمی ها حالا که گندش در اومد با کی میخواید مبارزه کنید .

    • بدون نام

      وای منم دیروز یه ربع سکه خریدم حالا یعنی زندانم میکنند

    • سپهر

      دادا .مردم هم از این تصمیمات شما دچار ضرر اتفاقی .شده اند .. اگر جایی اتفاقی افتاد. قمارخونه که نیست شما سود یا همون شیتیل یا مالیات اتفاقی بگیری و ما هم سماق اتفاقی بمکیم ...گیرم شما به شیتیلت رسیدی ....با این اوضاع گرونی ما چکنیم...؟؟؟؟!!!*@

    • بدون نام

      خودشون میفروشن بعد میگیرن

    • اریا

      اقای وزیر
      به گرفتن مالیات اکتفا نکنید سکه ها را ازشون بگیرید و جریمشون کنید هر گاوی باشن نترسید یه کم شجاعت داشته باشید

    • بدون نام

      تعجب مبارزه سختی

    • بدون نام

      باحاله ها
      خودتون میفروشین بعد خریدار رو دستگیر میکنین
      اول خودتونو بگیرین

    • بدون نام

      به مهچه ارتباطی داره مالیات بدهندیانه اگرمردیدکه یقینانیستیدجل.پولدارشدن بی حساب وکتاب ازخزانه کشوررابکیرید.....

    • بدون نام

      ای خاک بر !!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج