۷۴۶۱۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

کاپیتان تیم ملی کرواسی به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد اما آتشین ها در نهایت به مقام دوم رسیدند و دستشان از جام کوتاه ماند.

ورزش سه: کاپیتان تیم ملی کرواسی به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شد اما آتشین ها در نهایت به مقام دوم رسیدند و دستشان از جام کوتاه ماند.

این پایان آتش بازی کرواسی در جام جهانی بود و گل های امباپه و پوگبا و سیستم ویدئویی VAR این تیم را از درهای خوشبختی بزرگ دور کرد. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را شاید بتوان در یک جمله شرح داد و آن اینکه تلاش گران و زحمت کشان بودند که توانستند به تاج و تخت دست یابند.

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

کاپیتان کرواسی زمانی که داور آرژانتینی سوت پایان بازی را به صدا آورد اشک می ریخت و شاید به اندازه دیگر مردم کشور کرواسی که از کسب عنوان نایب قهرمانی جام جهانی در میان تیم های بزرگ و پرستاره جهان ، خوشحال نبود. شاید کمتر کسی تا قبل از جام جهانی فکرش را می کرد که یک کروات ریزجثه و با صورتی تکیده یکی از پرافتخارترین مردان فوتبال جهان باشد اما مودریچ با کرواسی هم پله های جهانی را یک به یک بالا رفت تا به فینال رسید و شاید اگر حتی یکی از آن بازی های قبل از فینال به وقت اضافی کشیده نمی شد مقابل فرانسه آن شکست سنگین 4 بر دو رقم نمی خورد.

کاپیتان اما زمانی که اشک می ریخت دیگر ستاره ای بود که تمام دنیا با دیده احترام به او می نگریست. بازیکنی که سمبل تلاش و استقامت و روحیه تسلیم ناپذیری است و امروز ویترین افتخاراتش به بزرگترین فوتبالیست ها تاریخ جهان تنه می زند و از بسیاری از آن ها معتبر تر است.

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

بعد از جام جهانی دیگر همه می دانند که لوکا مودریچ بهترین بازیکن فوتبال کرواسی در تمام دوران است. داور شوکر در جام جهانی ۱۹۹۸ آقای گل مسابقات شد و کفش طلا را به دست آورد و با رئال مادرید به مقام قهرمانی در اروپا رسید و زوانیمیر بوبان نیز کاپیتان این تیم در جام جهانی فرانسه ، یک برنز جهانی و قهرمانی با میلان در اروپا تجربه کرده بود.

اما مودریچ با ۴ قهرمانی در چمپیونز لیگ اروپا در زمینه افتخارات باشگاهی موفق تر از تمامی بازیکنان کرواسی بود و حالا او مدال نقره جام جهانی را نیز به افتخاراتش اضافه کرده است. او همچنین عنوان بهترین بازیکن جام را نیز به دست آورد تا مجموعه از بزرگترین افتخارات فوتبالی جهان را در ویترین افتخاراتش داشته باشد. خود مودریچ اما پیش از فینال در این باره می گوید:« برایم این عناوین اهمیتی ندارد و تنها چیز مهم موفقیت تیم ملی کرواسی در جام جهانی و انجام کاری بزرگ است. هیچکدام از افتخارات فردی برای من اهمیتی ندارد. من به آن ها فکر می کنم اما تمام تمرکزم روی کسب موفقیت تیم ملی است.»

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

لوکا شش ساله بود که خانواده اش در سال 1991 به خاطر حمله صرب ها مجبور به مهاجرت شد هرچند پدربزرگ او قربانی این جنگ خون آلود در بالکان بود. خانواده او سپس به ژادار نقل مکان کرد و لوکا اولین فوتبالش را در مدرسه این شهر بازی کرد. او در ژادار رشد کرد و به عنوان یک استعداد مطرح شد. سپس با موافقت مربی تیم این شهر در سال 2000 به زاگرب نقل مکان کرد و به عضویت دینامو درآمد. مربی او در تیم جوانان ژادار درباره مودریچ می گوید:« لوکا مودریچ در مسیری قرار گرفته بود که تبدیل به یک بازیکن خوب شود اما خیلی ها فکر می کردند با او شکست مواجه شود چرا که معتقد بودند او از نظر جسمی ضعیف است.

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

او بازیکن دیناموزاگرب بود که توسط این تیم به دو تیم دیگر زرینسکی و اینترزاپاریسک قرض داده شد اما سرانجام توانست در سال ۲۰۰۵ در تیم اصلی دیناموزاگرب قرار گرفته و بازی کند. او سه فصل و نیم در دینامو حضور داشت و شش جام به دست آورد. ایستگاه بعدی اش لندن بود و در ژوئن سال ۲۰۰۸ او با مبلغ ۱۹ میلیون پوند به تاتنهام پیوست. او چهار سال در فوتبال جزیره ماند و در سال ۲۰۱۲ با مبلغ ۳۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

او با حضور در مادرید توانست تبدیل به یکی از بازیکنان باشگاه پادشاهی اسپانیا شود. او در رئال ۲۵۷ بازی انجام داد، ۱۳ گل زد و از آن مهمتر ۱۴ جام از جمله ۴ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او در مارس ۲۰۰۶ و در بازی برابر آرژانتین اولین بازی ملی اش را انجام داد ودر جام جهانی در دو بازی مقابل ژاپن و استرالیا بازی کرد. اولین گل ملی اش را در آگوست ۲۰۰۶ و در برابر تیم ملی ایتالیا که در جام جهانی به مقام قهرمانی رسید به ثمررساند.

اشک‌های مودریچ؛ زیباترین بازنده سال

مودریچ برای تیم ملی در سه جام جهانی (2006-2014 و 2018) و سه جام ملت های اروپا(2008-2012و 2016)، یک فینال جام جهانی(2018) و صدو سیزدهمین بازی ملی اش را برای تیم ملی کرواسی انجام داده است. مودریچ در سطح باشگاهی به همه افتخاراتی که باید رسید و در رقابت های ملی نیز تا آستانه رسیدن به بزرگترین عنوان فوتبالی قرار داشت که شکست برابر فرانسه مانع از این شد تا او جام جهانی را نیز بالای سر ببرد. اما برای مودریچ داستان می تواند ادامه داشته باشد و شاید این بار در یورو 2020...

امید ذاکری نیا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشق است مودریشچ عاشقشم

    • بدون نام

      عشق است مودریشچ عاشقشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج