۷۴۶۳۲۵
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

مستاجران در حال ترک تهران هستند

نایب رییس اتحادیه املاک گفت: رشد قیمت مسکن باعث شده تا بسیاری از مستاجران به شهرهای اقماری تهران مهاجرت کنند که همین موضوع مشکلات عبور و مرور را رقم می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس اتحادیه املاک گفت: رشد قیمت مسکن باعث شده تا بسیاری از مستاجران به شهرهای اقماری تهران مهاجرت کنند که همین موضوع مشکلات عبور و مرور را رقم می‌زند.

حسام عقبایی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج، شهریار، پردیس، رودهن و غیره هستیم؛ این جابه‌جایی از نظر رفت و آمد ابعاد منفی دارد. ممکن است حاشیه‌نشینی، قدرت خرید مستاجران را بالا ببرد ولی باعث مشکلات اجتماعی و معضلات عبورو مرور می‌شود.

وی افزود: اصلی‌ترین شاخص اجاره بها قیمت مسکن است که در ماه‌های اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و شکی نیست که باید اجاره بها نیز به همین میزان رشد کند اما افزایش نرخ اجاره باید متناسب با اسفندماه باشد، نه رشد سال ۱۳۹۷. در حال حاضر مستاجران امکان پرداخت رقم‌های غیرمتعارف اجاره بها را ندارند.

عقبایی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان همزمان با فصل پیک نقل وانتقالات، روند اجاره بها رو به رشد بوده گفت: هرچه به مردادماه نزدیک‌تر می‌شویم رشد اجاره بها ملموس‌تر می‌شود. خیلی از مستاجران به دلیل این رقم‌های نامتعارف هنوز در حال گردش در بازار هستند که آیا می‌توانند خانه‌ی مورد نظر خود را با قیمت متعادل پیدا کنند یا مجبور می‌شوند به افزایش قیمت مالکین تن بدهند. لذا در شرایط فعلی بازار اجاره ملتهب است و لازم است دولت حرکتی کوتاه مدت در این بخش از طریق ارایه تسهیلات ویژه به بعضی دهک‌های مستاجرانجام دهد تا توان خود را همسطح با رشد اجاره بها بالا ببرند. اقدام دیگر می‌تواند افزایش حقوق کارکنان و کارمندان دولت باشد که در قدرت پرداخت مستاجران اثرگذار است. هم‌چنین مشاوران املاک وظیفه دارند موجران را توجیه کنند که رشد اجاره بها متناسب با توان مخاطب باشد و ارزش خانه را با سود بانکی وسایر بازارها مقایسه نکنند.

نایب رییس اتحادیه املاک ادامه داد: در میان مدت هم انتظار این است که دولت مسکن استیجاری را استارت بزند تا حداقل در شهرهای بزرگ مقداری واحد تزریق شود مقداری بازار اجاره را کنترل کند. بعد از این برنامه میان‌مدت، دولت برنامه بلندمدت در مسکن استیجاری در دستور کار قراردهد. خوشبخاتانه دولت و مجلس با این طرح موافقند و می‌توانند آن را در بودجه ۱۳۹۸ لحاظ کنند. در مسکن اجتماعی که دولت کار خاصی نکرد ولی می‌تواند در عرصه مسکن استیجاری ورود پیدا کند.

جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا در روز ۱۴ تیرماه راه‌حل‌های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار توسط وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن‌ها را مناسب ارزیابی کرده و برخی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه‌حل خاصی برای آن وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کند همه شماها رو
      لعنت به حسام عقبایی که یکی از عوامل رشد بهای اجاره مسکن است
      بهزودی تک تک شما ها نابود خواهید شد
      بازار مسکن در ایران نابود است

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه بعضی صاحبخانه ها رو اجاره زیاد میگیرن همشو باید پول دوا دکتر بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کند ،مستاجرهایی که اجاره کمی که به صاحبخانه ها را میدادند و صاحبخانه های بدبخت را روانه شورا و دادکاه ها میکردند.اجاره نشینی و خوش نشینی تمام شد

      • ناشناس

        جناب ناشناس که صاحب خونه ای و خوشحالی از برچیده شدن اجاره نشینی!!!
        ما ضعف قانون داریم وگرنه تو هیچ کجای دنیا به شمای صاحب خونه اجازه نمیدن خونتو خالی بذاری و سال به سال قیمتش بره بالا!!! ایقد مالیات روش میبندن که مجبوری مفتی اجارش بدی که مالیات سنگین اندازه قیمت خونه ات بهت تعلق نگیره!!!
        اما اینجا ایرانه و قانون مالیات و همه چیز به نفع زورمندان و پولداراست و بیچاره ها باید له بشن.
        حقم داری لعنت بفرستی به مستاجرها!!! ...

      • بدون نام

        من همان ناشناسم که خانه ام را از دست مستاجرهای فروختم و خانه ای دیگر ندارم که بدهم به مستاجر که چندر غاز بده.خدا را شکر که دیگر مستاجر نمیبنم که حسودی من را بکند.بیایند و خانه های خالی را جریمه کنند یا نکنند.من خانه ای ندارم.شما مستاجرها فقط بلدید پشت سر صاحبخانه ها حرف بزنید.از خودتان خبر ندارید که چه ادمهای مخوفی هستید.

      • ناشناس

        من ناشناسی هستم که پاسخ توهین ناشناسی که فخر میفروشه به مستاجرها را دادم!!
        واقعا برای دیدگاه شما باید تاسف خورد. مردم با وجود دشمنی های اینچنینی نیازی به دشمن خارجی ندارن. خداروشکر که شما صاحب خانه اید و نمیخاد پشت سر مالک صحبت کنید. چرا که با این دیدگاهی که شما دارید بد به حال اون مالک بیچاره

    • بدون نام

      با این مملکت داریتون چقدر فشار وتورمو باید تحمل کنیم بابا نداریم اجاره های سنگین کمرمونو شکست بریم دزدی کنیم؟کجایید ای مسولین نالایق

    • بدون نام

      فقط بلدن هر کدومشون نظر بدن کارشناسی کنند عمل صفره منم میتونم هزاران نضر بدم عمل عمل مردیم از این وضعیت جامعه از این کلمه دارا وندار

    • بدون نام

      بهانه افزایش نقدینگی چرت و خیانت است، زیرا اولا نقدینگی دست یک عده است و در دست اکثر جمعیت، به خصوص مستاجران نیست که بخواهد رو قیمت تاثیر بگذارد، دوما پارسال و پیارسال هم افزایش نقدینگی یک عده هم زیاد بوده و فقط مربوط به امسال نیست که بهانه گردیده است تا سود جویی کاذب کنند، سوما علت اصلی این افزایش کاذب و حبابی قیمت مسکن و اجاره ان، مربوط به جوسازی و خبرهای تبلیغاتی و منفعتی دروغ رونق مسکن و امار دروغ معاملات مسکن و احتمال و وعده گرانی دادن تبلیغاتی و منفعتی بعضی از مسعولان مربوطه و غیره میباشد که فروشندگان مسکن را متوهم به افزایش قیمت کاذب به فروش نرفتنی کردند بطوری که امسال به علت نبود توان خرید، حتی یک هزارم خانه های نوساز هم به فروش نرفته که فروشندگان بیشتر ضرر میکنند و باید چند سال در انتظار فروش بمانند، و بدتر از ان این است که کار خود کرده را به گردن دلار و طلا و غیره میاندازند، مگر حقوق و در امد با دلار و طلا زیاد گشته که توان خرید مستاجران زیاد شود؟! .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه واقعا. شما فقط یه چیز رو تو این مملکت نام ببر که مسئولین محترم کن فیکونش نکرده باشن. رو هر چی دست میذارن نابود میشه.

    • بدون نام

      شما را به مقام انسانیت میرسانیم

    • بدون نام

      خوب برید دزدی کنید عار نیست که وقتی ذردن برای اونا عیب نیست برای ما عیب باشه تو رو خدا سانسورچی اینو بزار دلم خنک شه

    • بدون نام

      چرا همش دروغ میگویید که مستاجران در حال ترک تهران هستند؟، چرا واقعیت را نمیگویید که به علت گرانی بیش از حد و حبابی مسکن و رکود تشدید شده بی سابقه مسکن، مستاجران در حال فرار از تهران هستند؟ این است نتیجه دروغ رونق مسکن و امار تقلبی معاملات مسکن که باعث رضایت کاذب مسعولین مربوطه از خانه دار شدن مستاجران که منجر میگردد که دیگر مسعولین به فکر چاره نباشند و خانه ها باز هم مثل تجربه از گذشته تا سالهای بسیار طولانی به فروش نروند و مورد ضرر مالی و روحی و جسمی فروشندگان مسکن فریب خورده قیمت حبابی گردند.

    • بدون نام

      شاید این براشون بهتره ...شاید کار خداست که از زلزله های اتی یا موشکهای امریکا واسراییل جان سالم بدر ببرن .

    • محمد

      به قول جناب خان، به سلامتی پشه ها که حداقل اینقدر انصاف دارند که خون مردم رو به اندازه نیازشون میمکن. به خداوندی خدا راضی شدیم به اینکه اون زلزله پیش بینی شده تهران بیاد و راحتمون کنه. خسته شدیم به خدا. نه امنیت شغلی، نه درآمد کافی، نه حقوق سروقت و نه حتی توانایی در تأمین حداقل نیاز های غذایی و زندگی.
      خدایا، خاکمون کن ولی راحتمون کن.

      پاسخ ها

      • hasan khosravi

        ز لزله کجایی بریدیم

    • حسن

      جون به لب شدن ملت و این خیلی ترسناکه

    • ناشناس

      پارسال تو اوج تقاضا دولت اومد سود بانکی رو آورد پایین کمر قشر ضعیف زیر بار رهن و اجاره خونه خم شد امسالم با آشفته بازاری که درست کردن دیگه کمر نذاشتن واسمون.
      سودش یه عده نور چشمی میبرن فشارش برای ما بیچاره هاس. ای خدا دادمو به کجا برسونم با مدرک دکتری بیکار و بی پولم نمیدونم جواب زن و بچمو چی بدم. آیا فریاد رسی هست؟

    • کارشناس

      جلودار گرانی های کاذ 3 برابری مسکن مشاوران املاک کلاش و اتحادیه آنهاست. این کلاشان مانند شرکت های هرمی مثل پنتاگونه عمل کرده و به هر وسیله ای مردم را می دوشند تا به سودهای حرام برسند. تا دکان این کلاشان بسته نشود مسکن رنگ رنق را نخواهد دید. فروشنده گان می توانند هر قیمتی را که می خواهند بر روی ملکشان بگذارند ولی خریداری پیدا نخواهند کرد. قیمتها باید بیش از 3 برابر کاهش یابد تا مسکن به آستانه رونق برسد. با قیمتهای سالهای قبل خریداری پیدا نمی شد تا چه برسد به اینکه قیمتها را بطور کاذب بالا ببرید این عمل فقط باعث می شود مالکان در رؤیا دلخوش باشند و در واقعیت هیچ تأثیری ندارد.

    • بدون نام

      کم کم باید به فکر ترک دنیا باشن! دلخوش به این مقدار نباشید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج