۷۴۶۴۸۸
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

حضور ۳ میلیون اتباع بیگانه در کشور

عضو مجمع نمایندگان کرمان از حضور دو میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر: عضو مجمع نمایندگان کرمان از حضور دو میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور انتقاد کرد.

محمد مهدی زاهدی با یادآوری حضور ۳ میلیون اتباع بیگانه در کشور، گفت: متاسفانه دو سوم این تعداد به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند این در حالی است که وزارت خانه های کشور، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ گونه اتحاد و همبستگی برای مقابله با این پدیده ندارند و در این رابطه ضعف اساسی وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسائل حقوق بشری، انسانی و مشی اسلامی اجازه برخورد سنگین با این افراد را نمی دهد، افزود: بارها از وزیر کشور درخواست کردیم ساماندهی اتباع را در دستور کار قرار دهد و قول داد که این موضوع را به عنوان اولویت اصلی دنبال کند اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول باید به صورت جدی مانع از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور شوند، گفت: در مورد اتباع مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی وجود دارد که برخورد با آنها را سخت کرده است در حالی که اغلب کشورها این افراد را به زندان محکوم کرده و حتی زیرشکنجه قرار می دهند اما ما با رافت اسلامی با این افراد مدارا می کنیم و حتی فرزندان این افراد از حق تحصیل و امکانات آموزشی برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه استان کرمان به طور مداوم درگیر آسیب های ناشی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز است، تصریح کرد: متاسفانه به طور روزانه شاهد یک تصادف در استان به دلیل قاچاق اتباع بیگانه هستیم.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس دهم، با یادآوری اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز، ادامه داد: متاسفانه برخی باغداران پسته از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می کنند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل این دستگاه تقاضا داریم در این رابطه به صورت جدی و قاطع وارد شوند و معضل به کارگیری اتباع بیگانه را مدیریت کنند.

عضو مجمع نمایندگان کرمان از هزینه های تحمیل شده به نظام سلامت واقتصاد کشور در پی حضور غیرقانونی اتباع غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش سالانه منابع زیادی را برای تحصیل و بهداشت و درمان این افراد هزینه می کنند در این رابطه نیاز است وزارت کشور به صورت جدی از ورود غیرقانونی اتباع به کشور جلوگیری کند البته سازمان ملل نیز باید همکاری موثری را با ایران داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      دوباره اینم از آمار چرند و پرند بود تا ده میلیون با من!!!!بعد تناقض آماری و بیانی بیداد می کنه اگر شما می دانید که دو سوم اتباع بیگانه غیر قانونی هستند چرا در اخراج و یا جلوگیری و کنترل بیشتر منفذهای ورودی را کلید نمی زنید اگر آمار ارائه می دهید یعنی شناسایی کردید پس چرا برخورد قانونی وجود ندارد!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        16میلیون نفر

    • بدون نام

      شک نکن برا دولت سود داره وگرنه هر روز میبینم در جاده کرمان به تهران روزانه دهها پژو بدون پلاک با سرعتهای بالا دارن افغانی میبرن به سمت تهران.چرا در جاده جلوی اینها گرفته نمیشه.چجور میرن که نمیتونن جلوگیری کنن.اگه اینجوره از کجا معلوم که هر کدام مواد مخدر به همراه ندارن پس معلومه که نمیخوان جلوگیری کنن.

      پاسخ ها

      • میثم

        برای دولت شدید منفعت دارد ... برای کارگر شدید ضرر دارد .
        سال ۹۲ اصفهان کار میکردم روزی ۲۰ هزار تومان ... افغانی همان کار روزی ۸۰ هزار تومان .
        ...... کارگر یک ایرانی بودیم ...

    • بدون نام

      ببخشید دارید از خواب بیدار میشید‌ این فقط سمیه آموزش وپرورشهست بعدش هم می گویند ما برای دانش آمزهای ای رانی جا نداریم کلاسها پر شپش افغانیها شدن

    • میثم

      چه کسی میداند مسولان کشور این آمار را از کجا می‌آورند ؟؟؟
      ....... اتباع خارجه فقط ۳ میلیون نوزاد دارند ...
      ....۱۹ میلیون نفر آمار دقیق است .....

    • بدون نام

      دم گرم نماینده باعرض وباغیرت خداحفظت کنه یه نادرشاه کم دارایران باستارخان ولی این امارتورادیوپارسال گفت فقط توشهرورامین وشهرری اونقدرووتهران کرمان قم واصفهان وسیستان ومشهد حساب نکردین وبه قول نمایندگان فقط توکارساختمانی بیش از۳ملیون هستن وچندبرابرانهم توشغلهای دیگه هستن وکلیم زن وبچه و۸تا۸تادارن واینهارواخراج نکنیدچندوقت دیگه ۲تا۳برابرمیشن وروش خوداسراییل که باموزی گری وفریب ویواش یواش فلسطین واشغال کردن وبودجه ومنابع کشورشغلهاروبه جای خرج به ایران وایرانی برایحدود۱۶ملیون خرج میکنیدوباگفته مسولین به هرایرانی درسال کم کم بالای۲۰۰ملیون تومان صرروزیانن وارن چه توجیحی دارهمون اسلام میگی چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام مگه اینهاتونفت وگازومعدن مالیات اب ...‌‌سهم دارن میترسین ازشون خوبی ازحدبگذراحمق فکرمیکنه وظیفش

    • بدون نام

      من سوالی دارم بی سوادهای هستن درس مشق مدرسه رفته حال چگونه عقلشان ازدست ندهنيدبايدچکارکنم مثل کرلال نابينافلج پدرمادرانی که عمرپختن ششن دوختن يک باره فراموش می شودجناب جاج آقای اخبارداغ زيرنوسي تلويزيون بهترتادستگاهای که خاموش روشن نيست مرسي همين کارانجام بدهنيدممنمتان هستم?

    • بدون نام

      یه آمار از مدارس استانهای تهران و خراسان و قزوین و یزد و اصفهان و فارس و اراک و کرمان و ... بگیرید نزدیک ۳ میلیون فقط بچه های افغانی تو مدارس ایران دارن درس میخونن تازه فقط از مدارس گفتم دانشجوهاشون بماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج