۷۴۶۶۸۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بدهی، تنها دارایی پرسپولیس!

پرسپولیس در واقع جز یک کوه بدهی، چیزی ندارد و اگر با همین فرمان پیش برود نه فقط بازیکنان جدیدش بلکه حتی شانس حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را هم از دست خواهد داد.

ایران ورزشی : بازیکنان پرسپولیس به مطالبات خودشان فکر می‌کنند و باشگاه به بدهی‌هایی که می‌توانند به نابودی بکشانندش. یک طرف اعتراض‌های بازیکنان فعلی است و در سوی دیگر تهدید‌های هر روزه سازمان لیگ و کنفدراسیون فوتبال آسیا که مدام از حذف پرسپولیس و ممنوعیت‌هایش می‌گویند. بهانه تهدید‌هایشان هم چیزی نیست جز بدهی‌های بجا مانده از مدیران پیشین باشگاه.

آنها به علی دایی بدهکارند، همینطور به رضا نوروزی، میثاق معمارزاده، مسعود همامی، وحید هاشمیان، نیلسون و ده‌ها بازیکن و مربی دیگری که خیلی‌هایشان عاصی از بی‌توجهی‌های مدیران پرسپولیس، بی‌خیال طلب خود شده‌اند. درست برعکسِ کنفدراسیون فوتبال آسیا که اتفاقا با حساسیتی دوچندان پرونده باشگاه‌های حرفه‌ای قاره را زیر ذره‌بین گذاشته و اعلام کرده که دستانش برای دریافت شکایت‌های شاکیان آنها باز است. این را گفته و باشگاه‌های بدهکار را هم تهدید کرده که اگر تذکراتش را نادیده بگیرند و نسبت به پرونده‌های مالی‌شان بی‌تفاوت باشند، اجازه حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ را به آنها نخواهد داد.

ناظران ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین بازدید خود از باشگاه‌های ایرانی اعلام کردند که آنها باید بدهی‌های خود را تسویه و در این مورد شفاف‌سازی کنند. در واقع باشگاه‌ها تا روز نهم تیر ماه فرصت داشتند که پرونده‌ بدهی‌های خود را در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون پیگیری و این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند اما ای‌اف‌سی برای تسویه این بدهی‌ها یا قسط ‌بندی کردن‌شان تا ۹ شهریور به آنها زمان داده است.

در کل تا آن زمان باشگاه‌ها باید مدارک مربوط به تسویه بدهی‌های خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل دهند. اتفاقی که اگر رخ ندهد، باشگاه‌های بدهکار را از حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان محروم خواهد کرد و حتی گفته شده که ممکن است پروانه حرفه‌ای آنها را هم باطل کنند.

بدهی، تنها دارایی پرسپولیس!

با همین تهدید بود که سازمان لیگ و فدراسیون هم به تکاپو افتادند و شروع کردند به نوشتن قوانین تازه. سازمان لیگ البته به درگیری با پرونده‌های شاکیان پرسپولیس و دیگر باشگاه‌ها عادت دارد اما تهدیدهای نه چندان محکم هر ساله‌اش برای تغییر شرایط کافی نبوده است. با این حال امسال هم مقابل باشگاه‌های بدهکار ایستاد و ثبت قرارداد را برای آنها ممنوع کرد اما این ترفند تکراری هم تا امروز به کار نیامده است.

موضوعی که روزبه وثوق‌احمدی رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره‌اش گفته: «بر اساس قوانین بازی جوانمردانه مالی، باشگاه‌های بدهکار از حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌شوند. به همین دلیل ما هم سخت‌گیری‌های لازم را برای ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان انجام می‌دهیم تا باشگاه‌ها زودتر با قوانین تطبیق پیدا کنند و خطر حذف دیگر تهدیدشان نکند. البته بر خلاف تعبیر شما ما هیچ باشگاهی را تهدید نکرده‌ایم و فقط قانون را اجرا می‌کنیم. مثل همان کاری که در نیم‌فصل دوم فصل پیش انجام دادیم و جلوی نقل و انتقالات نفت را گرفتیم.

استقلال و سپاهان هم تا وقتی مشکل‌شان را حل نکرده بودند، اجازه ثبت قرارداد نداشتند و پرسپولیس کلا از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود. متاسفانه پرسپولیس و استقلال همین الان هم نسبت به قانون بی‌توجه هستند و برای تسویه بدهی‌ها و یا حتی پیگیری پرونده‌های مالی‌شان هیچ اقدامی نکرده‌اند. زمانی که آرا صادر شد، آن را به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم. حتی بعد از رای کمیته استیناف هم نامه زدیم و به جلسه رسیدگی هم دعوتشان کردیم اما نیامدند.»

با این وضع، پرسپولیس تنها می‌تواند قرارداد بازیکن فعلی خود را ثبت کند و اجازه ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش را ندارد؛ مگر اینکه بدهی‌های خود را تسویه و یا دست‌کم 20 درصد آنها را پرداخت کند. سوال اینجاست که این باشگاه وقتی برای پرداخت طلب 300 و چند میلیونی معمارزاده و نوروزی و هاشمیان پولی ندارد و بدهی 800 میلیونی‌اش به همامی را اصلا گردن نگرفته، چطور می‌خواهد سه و نیم میلیارد تومان به علی دایی بپردازد و سنگین‌ترین پرونده‌اش را ببندد؟

آنهم در حالی که دایی حکم کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون را هنوز در دست دارد و حتی اگر خودش به ای‌اف‌سی شکایت نبرد که گفته نمی‌برد، کنفدراسیون فوتبال آسیا کوتاه نخواهد آمد و حتما یقه پرسپولیس را می‌گیرد.

تنها توجیه پرسپولیسی‌ها برای پرداخت نکردن طلب علی دایی، بی‌پولی باشگاه است که دبیر کمیته انضباطی فدراسیون گفته در صورت پرداخت نکردن مطالبات علی دایی، در پنجره نقل و انتقالات زمستانی هم حق ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش را نخواهد داشت.

حسین عبداللهی گفته: «رای پرونده علی دایی قطعی است و این موضوع از سوی کمیته استیناف به کمیته انضباطی ارجاع شده. نامه محکومیت باشگاه پرسپولیس را هم به این باشگاه ابلاغ کرده‌ایم و حالا دیگر خودِ پرسپولیسی‌ها باید با دایی به تفاهم برسند. در صورتی که باشگاه پرسپولیس همچنان نسبت به این پرونده اقدامی انجام ندهد، طبق مقررات مندرج در آئین‌نامه انضباطی این باشگاه از فعالیت در نقل و انتقالات محروم می‌شود و در نیم‌فصل هم حق ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود را ندارد.»

نه حق ثبت و نه پولی برای تسویه با طلبکاران؛ پرسپولیس در واقع جز یک کوه بدهی، چیزی ندارد و اگر با همین فرمان پیش برود نه فقط بازیکنان جدیدش بلکه حتی شانس حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را هم از دست خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا هدایتی هست غمی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاکورشودیده،بیگانه پرستان فقط قرمز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج