۷۴۶۷۴۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کیانوش‌راد: برکناری روحانی، حرف اصلاحات نیست

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در جواب ادعای جبهه پایداری راجع طرف استعفای روحانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: طرح استیضاح یا برکناری آقای روحانی به هیچ عنوان توسط اصلاح‌طلبان مطرح نشده است.

اعتماد آنلاین: جبهه پایداری بیانیه‌ای درباره مسائل سیاسی جاری کشور منتشر کرد. این بیانیه در ۶ محور، بی‌تدبیری دولت و نداشتن کفایت سیاسی لازم، غرب باوری به جای خود باوری، نقش مجلس شورای اسلامی، نقش دستگاه قضایی کشور، تعاون و همکاری آحاد ملت و مراقب یلتسین‌های داخلی باشیم، تدوین شده است.

در این میان مهم‌ترین نکاتی که تصمیم‌سازان جبهه پایداری بر آن تاکید می‌کنند یکی عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور است، در وهله بعدی می‌گویند استعفای دولت را اصلاح‌طلبان مطرح کردند تا آلترناتیو وضع موجود باشند و در آخر هم به استقبال مدل پوتین برای حکمرانی می‌روند و به ستایش از او می‌پردازند.

کیانوش‌راد: برکناری روحانی، حرف اصلاحات نیست

درباره این بیانیه محمد کیانوش‌راد نماینده پیشین مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: جبهه پایداری به عنوان یک جریان تندرو که ابتدا با همراهی آقای احمدی‌نژاد خود را در عرصه سیاسی مطرح کرد و سپس سعی در فاصله گرفتن از احمدی‌نژاد داشت، مورد حمایت و پشتیبانی بسیاری از اصولگرایان معتدل و منصف نیست و با طرح موضوعات جنجالی سعی در صحنه بودن خود را دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: در مورد روسیه به لحاظ تاریخی این نکته قابل توجه است که همواره روس‌ها به سرزمین ایران چشم داشته‌اند؛ اگر به قرارداد ترکمانچای نگاهی افکنده شود، شاهد آن هستیم که از قرارداد ترکمانچای در قبال حمایت از فرزندان عباس میرزا و فرزندان قاجاریه داشتند و پس از آن موضع آنها در مشروطه، ما همواره روس‌ها را در کنار بخش مستبدخواه ایران مشاهده کردیم. هیچ‌گاه روس‌ها در کنار مردم ایران و خواسته‌های اکثریت آنها قرار نداشته‌اند. امروزه هم روس‌ها جز به منافع خود که البته از نگاه آنها منطقی است، نگاهی ندارند.

او درباره همکاری‌های دیپلماتیک ایران و روسیه مطرح کرد: مسئله این است که دل بستن به حکومت روس‌ها امری است که بارها تجربه ناموفق آن را ایرانیان مشاهده کردند. البته صحبت من این نیست که امروز با روس‌ها از در مخالفت و ناسازگاری در بیاییم اما مسئله اعتماد مطلق ما و بستن شرایط کشور به روس‌ها خطای استراتژیک خواهد بود.

کیانوش‌راد در ادامه پیشنهاد داد: ما در وهله اول می‌بایست با کشورهای همجوار، روابط خود را اصلاح کنیم. ما قادر به گفت‌وگو و تداوم هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای سازنده با کشورهای همسایه خود هستیم اما متاسفانه و بدون رودربایستی سیاست‌های غلطی که تاکنون در بعد سیاست خارجی اتخاذ شده، بعضاً یا به صورت مستقیم مشکلاتی برای کشور به وجود آورده و یا بهانه‌ای در درست مخالفان از جمله ترامپ و اسرائیل داده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در جواب ادعای جبهه پایداری راجع طرف استعفای روحانی از سوی اصلاح‌طلبان گفت: طرح استیضاح یا برکناری آقای روحانی به هیچ عنوان توسط اصلاح‌طلبان مطرح نشده است. همواره اصلاح‌طلبان از ابتدای سال 92 تاکنون به سیاست حمایت و انتقاد از دولت، پایبند بوده‌اند. ما اگرچه در برخی از بخش‌ها انتقاداتی به آقای روحانی داریم و انتظار تصحیح و برخورد جدی‌تر در حل برخی مسائل خصوصاً در حوزه اقتصادی داریم اما به صورت مشخص همه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کرده و خواهند داشت.

او در پایان گفت: در نتیجه چنین سخن‌هایی از سوی جبهه پایداری به معنای آن است که سخن و مواضع آنها حتی در میان اصولگرایان نیز بازخورد خوبی نداشته است و به این شکل درصدد فرافکنی و نسبت دادن برخی از مواضع به سمت اصلاح‌طلبان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه برکنار بشه
      شاید یه فرجی برای مردم ایران باشه

    • بدون نام

      گفتم اصلاحات هیچ خیری برا مردم نداره

    • علی

      جناب کیانوش راد چرت نگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول میگیرن که چرت بگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج