جاباما
۷۴۶۷۹۱
۲۵ نظر
۵۳۳۲
۲۵ نظر
۵۳۳۲
پ

مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

افراد زیادی در سراسر دنیا پشت میله‌های زندان هستند. به گزارش موسسه تحقیقات سیاسی جنایی، بیش از ۱۰.۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان در زندان هستند.

برترین‌ها - الهام مظفری: افراد زیادی در سراسر دنیا پشت میله‌های زندان هستند. به گزارش موسسه تحقیقات سیاسی جنایی، بیش از ۱۰.۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان در زندان هستند. در مقایسه با سال ۲۰۰۰، شمار زنان زندانی ۵۰% افزایش یافته در حالی که جمعیت زندانیان مرد حدود ۱۸% افزایش داشته است. اما نرخ جمعیت زندان در جاهای مختلف دنیا بسیار متفاوت است. مثلا ایالات متحده آمریکا در هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۹۸، اما دانمارک تنها ۶۱ نفر زندانی دارد. علاوه بر این تفاوت‌های دیگر هم وجود دارد. ممکن است در یک زندان به راحتی به آلات موسیقی و بازی‌های ویدئویی دسترسی داشته باشید، ولی یک زندان دیگر یک دستمال توالت هم به سختی پیدا کنید. در این مطلب عکس‌هایی از زندان‌های کشور‌های مختلف را مشاهده می‌کنید و درمی یابید که در کشور‌های مختلف با مجرمان چگونه رفتار می‌کنند.

زندان آرانخوئز، اسپانیا

این زندان به والدین و کودکان اجازه می‌دهد در کنار عضو زندانی خانواده بمانند. هدف آن‌ها از شخصیت‌های دیزنی روی دیوار، مهدکودک و زمین بازی این است که کودکان نفهمند والدینشان در زندان هستند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان بستوی، هورتن، نروژ

زندان نروژ بزرگترین زندان کم امنیت نروژ است که در یک جزیره بستوی قرار دارد. زندان از کل جزیره استفاده می‌کند اما عموم مردم می‌توانند از ساحل شمالی آن استفاده کنند. این زندان شبیه یک محله کوچک با ۸۰ ساختمان، خیابان، ساحل، مناظر فرهنگی، زمین فوتبال، زمین کشاورزی و جنگل است. علاوه بر این یک فروشگاه، کتابخانه، اداره اطلاعات، درمانگاه، کلیسا، مدرسه، خدمات اجتماعی دولتی، اسکله و یک فانوس دریایی برای برگزاری جلسات و سمینار‌های کوچک در این جزیره وجود دارد. برخی زندانیان بستوی قاتل و متجاوز هستند. منتقدان معتقدند آن‌ها در شرایط لوکس و مرفهی زندگی می‌کنند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان لوزیرا، اوگاندا

در لوزیرا، زندانیان مسئولیت بیشتری دارند. آن‌ها مسئول حفظ هماهنگی و عملکرد واحد‌هایی هستند که در آن زندگی می‌کنند، از جمله پرورش و برداشت موادغذایی، آماده کردن و توزیع آن در زندان. زندانیان تشویق به یادگیری می‌شود و مهارت‌های نجاری به آن‌ها آموزش داده می‌شود. در لوزیرا نسبت نگهبان به زندانی حدود ۱ به ۳۵ است. نرخ تکرار جرم و جنایت در لوزیرا کمتر از ۳۰ درصد است در حالی که در انگلستان ۴۶ و در آمریکا ۷۶ درصد است.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان زنان سن دیگو، کلمبیا

زندانیان هر شب طعم آزادی را می‌چشند، چون به عنوان آشپز، پیشخدمت و ظرفشوی در یک رستوران کار می‌کنند. ۲۵ نفر از ۱۸۰ زندانی این زندان برای برنامه کمک به زنانی که در اواخر دوران محکومیت خود و برگشت به جامعه هستند، انتخاب شدند. امنیت این زندان کم است و جرایم زندانیان دزدی، قاچاق مواد مخدر و اخاذی است.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان هالدن، نروژ

این زندان امنیتی‌ترین زندان در هالدن نروژ است. زندان هالدن سه واحد اصلی و زندانیانی از سراسر جهان دارد، اما هیچ دستگاه امنیتی معمولی ندارد. زندان هالدن دومین زندان بزرگ در نروژ است و در سال ۲۰۱۰ با تمرکز بر توانبخشی ساخته شده است. طراحی آن زندگی در بیرون از از زندان را شبیه سازی می‌کند. ورزش و موسیقی در دسترس زندانیان است و با نگهبانان غیرمسلح تعامل دارند تا حس یک جامعه را داشته باشند. منتقدان می‌گویند این زندان بیش از حد لیبرال است.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان نورگرهاون در هلند

در این زندان، زندانیان یک تخت، مبل، یخچال، تلویزیون و یک سرویس بهداشتی شخصی دارند. آمار جرم و جنایت در هلند آنقدر پایین است که با بحران کم بودن زندانی روبرو هستند. برای حل این مشکل، این کشور با نروژ در سال ۲۰۱۵ قرارداد بست تا زندانیان اضافی نروژ را به این زندان منتقل کنند.

مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان اونومیچی در ژاپن

با پیرشدن جمعیت ژاپن، تعداد زندانیان سالخورده هم افزایش یافته است. زندان اونومیچی میزبان زندانیان کهنسال است. زندانیان به نرده برای راه رفتن و غذای نرم و آبکی دسترسی دارند و ساعات کاریشان را با بافتنی و دوخت و دوز می‌گذرانند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان دلفین سیاه، روسیه

در این زندان روسی در مرز قزاقستان، زندانیان در سلول‌های ۵ متری زندگی می‌کنند که پشت سه در فولادی قرار دارد و تحت نظارت شبانه روزی هستند. بدترین مجرمان از جمله قاتلین زنجیره ای، آدمخواران و تروریست‌ها در این زندان حبس می‌شوند. تنها راه فرار از این زندان مرگ است. زندانیان آن روی هم حدود ۳۵۰۰ نفر را کشته اند. هر زندانی به طور متوسط ۵ قتل انجام داده است.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان HMP در اسکاتلند

در این زندان آموزشی، زندانیان از طریق یک فعالیت هدفمند متوجه رفتار مجرمانه خود و شرایطی که منجر به زندانی شدنشان شده می شوند. فعالیت‌های هدفمند شامل آموزش، مشاوره و کار است. ارتباط با خانواده و طبیعت هم جزء اصلی فرآیند توانبخشی است.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان سن میگل، السالوادور

این سلول‌ها ۳.۵ در ۴.۵ متر هستند، ولی معمولا بیش از ۳۰ نفر را در خود جای می‌دهند. در ابتدا به عنوان سلول‌های ۷۲ ساعته ساخته شده بودند، اما بسیاری از زندانیان بیش از یک سال در آن ماندند. آن‌ها بیشتر روز در حال پاره کردن و دوختن لباس‌هایشان به شکل ننو‌هایی هستند که بتوانند در ردیف‌های روی هم بخوابند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان ژنو، سوئیس

این زندان در سال ۱۹۷۷ و با هدف نگهداری زندانیان قبل از محاکمه افتتاح شده است. شمار زندانیان مدام در حال افزایش است که باعث مشکل شلوغی در این زندان شده است. در سال ۲۰۱۰، ۱۱۵ زندانی با ملیت‌های مختلف در این زندان بودند در حالی که فقط ۷.۲% از آن‌ها سوئیسی بودند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان ماولا در مالاوی

زندانی ماولا در مالاوی بسیار شلوغ است. در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۰۰ نفر در یک سلول ۶۰ نفره زندانی بودند. بسیاری از زندانیان مهاجران اتیوپی هستند. به ازای هر ۱۲۰ نفر تنها یک توالت و به ازای هر ۹۰۰ نفر تنها یک شیر آب وجود دارد. تنها یک بار در روز به زندانیان غذا داده می‌شود. در این زندان مردان می‌توانند فوتبال و زنان بسکتبال بازی کنند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان لندزبرگ در آلمان

در این زندان بود که هیتلر کتاب «نبرد من» را نوشت و ۲۷۸ نازی اعدام شدند. امروزه شرایط این زندان بهتر شده است. ۳۶ دوره در مرکز آموزش زندان برای اشتغال زندانیان برگزار می‌شود از جمله نانوایی، برق، نقاشی، قصابی، قالیبافی، خیاطی، کفاشی، ساختمان سازی و ...
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان لاس کولیناس، کالیفرنیا
در این زندان از روانشناسی رفتاری و محیطی برای بهبود تجربه و رفتار زندانیان و کارکنان استفاده می‌شود.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان هائیتی

زندان هائیتی بسیار شلوغ است. در جریان یک شورش در سال ۲۰۱۶، ۱۷۴ زندانی از این زندان فرار کردند و یک نگهبان را کشتند.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان فیلیپین

در زندانی در مانیلا، فیلیپین جنگ همیشگی بر سر جا، آب و غذا در شرایط کاملا غیربهداشتی وجود دارد. هر سلول ۲۰ نفری، ۱۶۰ تا ۲۰۰ زندانی را در خود جای می‌دهد. مردان به نوبت روی کف سیمانی ترک خورده زمین بسکتبال، پله‌ها و ننوهای ساخته شده از پتوهای کهنه می‌خوابند.

مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف

زندان بوردو، مونترآل، کانادا

این زندان ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ زندانی با محکومیت حداکثر دو سال را در خود جای می‌دهد.
مقایسه جالب زندان‌های کشور‌های مختلف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اروپاییهاباجمعیت حدود۲ملیونی۲نفرزندانی ایران ۸۰ملیونی +۱۶ملیون افغانی ساعتی۵۰نفرمیرن زندان ازبیکاری وفقروهرروز۵۰هزارتومان هزینه هرزندانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم پول نداره تو خیابون گرسنه و بی سرپناه بگرده بهتره یا یه جرم کوچیک کنه بره زندان و جا خواب داشته باشه و سیر باشه بهتره؟

      • بدون نام

        این آمارو از کجا آوردی؟

      • بدون نام

        زندان سوئیس از هتل های ایران قشنگ تر بود.

    • زری

      بعضیاش زندان نبود
      هتل 1000ستاره بود

    • بدون نام

      ای کاش از زندان های کشور خودمونم میذاشتین و مقایسه میکردید

    • بدون نام

      ای کاش از زندان های کشور خودمونم میذاشتین و مقایسه میکردید

    • کاپیتان

      هیچ خبری از زندانهای خودمون نیست که انشاالله پای هیچ کسی به این زندانها باز نشه حتی پای مورچه ها

    • خشم شب

      عجیب بود بعضی از زندان ها رفاه زیاد و بعضی ها هم از عادی ترین چیز ها محروم هستند

    • ورتا

      اینجا زندان بود یا هتل ۵ستاره
      برم خارج یه جرمی انجام بدم ببرنم اینجور جاها

      پاسخ ها

      • پری

        من حاضرم:))

      • بدون نام

        آره والا

      • یسنا^^

        اوکی
        خوش بگذره
        پای سابقه درخشانت هم میتونی وایسی حتما دیگه...

      • بدون نام

        من می خوام از ایران بزم اما هیچی پول ندارم و دلار هم که گردن شده میرم خارج یکیو میکشم و تا سال های سال توی یک زندان لوکس زندگی میکنم

    • بدون نام

      ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻲ ﻋﺪاﻟﺘﻲ ﻏﻢ اﻧﮕﻴﺰﻩ

    • nikoo

      بعضیاشون انگار هتلن تا زندان?

    • بدون نام

      کاپیتان زندانهای خودمون یه چیزی تو مایه های فیلیپین یکم تراکم جمعیت کمتره .

    • بدون نام

      ميبينين ادم اگر تو اروپا باشه حتي قاتل و جاني هم باشه بهش احترام ميذارن
      ولي كشوراي مثل ما با مردم عادي هم رفتار غير انساني ميشه

    • v

      زندان اوین ک هتل ده ستاره هستش

    • بدون نام

      معلومه ديگه انقدر كه اينا خوب و خوشكل هستن منم دلم خواست جرم كنم تازه نميخواد دنبال كار و پولم باشي .به روايتي هم خونه داري هم غذا داري هم امكانات داري هم از منظره زيباييييي ساحل لذت مي بريم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • نیلو

      اینا زندان بوووود؟!؟!

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        زندان ففط هلند. دانمارک. والا عشقه البته سویس اگر باد نیاد روسریها را ببره که عالیه بنظرمن زمان پیری بریم این سه تا کشور خلاف کنیم در زندان بدون منت بچه هامون بمانیم تا بمیریم تشکر از شما خبرنگار محترم که این اطلاعات را بما دادید خیلی بدرد میخورد

    • بهزاد

      خانم مظفری شما اهل کرمانشاه نیستین؟

    • نورا

      اولی هتل بود فک کنم خخخخخخح
      ایران فقط بقیه گشورا که زندانشون هتله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج