۷۴۶۸۱۵
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

آشنا: با آمریکای ضدترامپ گفتگو کنیم

مشاور رئیس‌جمهور گفت: هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن "آمریکای دیگر" که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با "غرب منهای ترامپ" گفت‌وگو کنیم.

خبرگزاری ایلنا: مشاور رئیس‌جمهور گفت: هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن "آمریکای دیگر" که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با "غرب منهای ترامپ" گفت‌وگو کنیم.

آشنا: با آمریکای ضدترامپ گفتگو کنیم

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار روز گذشت پوتین و ترامپ در یادداشتی نوشت:

«فکر می‌کردند دیدار هلسینکی روز غمگینی برای ایران باشد اما اکنون مقامات سابق آمریکا و برخی سناتورها و چهره‌های اروپایی می‌گویند روز غمگینی بود برای آمریکا!

پیش چشمان ما اتفاق غریبی در حال رخ دادن است. فکرش را بکنید ترامپ در همان حال که در نشست جی ۷ در کانادا متحدین سنتی غرب را می‌کوبد، در حالی که در اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا دشمن است، به پوتین که می‌رسد پاهایش شل می‌شود و در دعوای جامعه اطلاعاتی آمریکا و پوتین جانب پوتین را می‌گیرد.

نگرانی کارشناسان و مقامات سابق این است که می‌گویند ترامپ شکافی میان آمریکا و متحدان افکنده که به آمریکا لطمه می‌زند و دیگران از این شکاف استفاده می‌کنند. یعنی این روسیه و نه ایران است که در شکاف غرب و آمریکا مستقر شده است. این یک فرصت است برای بهبود رابطه با غرب. اکنون چیزی به نام "غرب منهای ترامپ" داریم. مفهوم جدیدی از غرب که از اروپا و کانادا شروع می‌شود و آمریکا را به دو نیم تقسیم می‌کند.

اکنون با ترامپ مفهوم غرب متحول شده است. سخنرانی مکرون که ترامپ را در آغوش گرفت وترامپیسم را در کنگره کوبید نشانه‌ای بود از تولد مفهوم جدید "غرب" است. هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن "آمریکای دیگر" که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با "غرب منهای ترامپ" گفت‌وگو کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای آشنا امریکا ترامپ و ضد ترامپ ندارد امریکا امریکاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای آشنا راه به جایی نیست باید گفتگو کنیم ول کنید حرفای صد تا یه غاز و اتش زدن پرچم و هزار تا تز دوزاری رو زودتر باید گفتگو کرد کاسبان تحریم همونایی که همه میدونن هنوز تحریم شروع نشده ببینید با مردم چه کردند اگه تحریم شروع شه دلار بالای ۱۵۰۰۰ تومن میره بااین خبیث های شناخته شده داخلی... اقای ظریف باز هم منظر هنر رایزنی تو هستیم یاداوری امروز دلار بالای ۸۰۰۰ تومنه

      • بدون نام

        تو ساکت کسانیکه مجبورند مذاکره کنند انتخاب شدند

      • بدون نام

        بالأخره ادم عاقل درامريكا هست

      • بدون نام

        آقای آشنا که که از فتنه 88 خوشحال بودی،برو ...

    • بدون نام

      بنده خدا فکر می کند که در آمریکا کسانی هستند که قربان صدقه ما می روند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخبار داغ به قران قسمت میدم چاپ کن بدون سانسور ...بنده خدا نه توی امریکا ونه هیچ کجای دنیا کسی برای ماتره خرد نمیکنه ازنگاههای کینه توزانه فلسطینی سوری و عراقی وخصوصا اعراب در خارج از ایران خبر نداری چشمت اگه به اخبار رسانه میلی ایرانه که خدا میدونه فقط بنفع همون کاسبان تحریم فیلم و خبر و کارشناس میاره حتی اعتمادی به ترجمه رویدادهای سیاسی زنده ش نیست بنده خدا با امریکا اقای اعراب بودیم با امریکا ژاندارم خلیج فارس بودیم با امریکا حرف اول بازار نفت دنیا و اوپک بودیم با دلارهای نفتی به جای اجناس چینی و تاناکورا بهترین کمپانی های صنعتی دنیا سونی الکترولوکس برادر زیمنس بوش توشیبا فزیجیدربی اف گودریچ هیتاچی کوماتسو زولینگن میشلن ان جی کی برنینا کاترپیلار بنز شورولت بیوک ولوو تویوتا مزدا نیسان بیوک کریستال چک بوهمیا وهزاران برند یک دنیا سرو دست میدادن تا وصل شن به تجارت با ایران با قیمت ارزون و شرایط ساده نه مثل الان که یه فرقون میلیون میلیون سکناس میبری میبری مثه ونزوئلا تا مثلا یه یخچال به اسم ال جی و سامسونگ کره با قطعات تماما چینی ببری خونه عیال هم هر روز مثه امامزاده قدوبالاش رو دستمال بکشه و جلوی فامیل و همسایه پز بده اونموقع لاستیک ماشینت شش ماهه با سرعت هشتاد نمیترکید اونموقع با امریکا بورسیه دانشگاه ارزوی دست نیافتنی نبود اون موقع با امریکا نخبه ها توی قبرس و ترکیه پادویی نمی کردن .....نه امریکا دلش به حال ما نمیسوزه ولی اگه قراره نفت و شیره مملکت بره معاشرت با عربهای بی صفت شوروی گشنه وبی صنعت کم شخصیت توی دنیا ؛ هزاران بار امریکا ترجیح داده میشه راستی چرااین اقازاده های ... همه شون توی امریکا کانادا و انگلیس اقامت دارن ...

    • رضا

      بابا ترامپ رو بیشتر ازاین عصبانی نکنید
      این روزها بیانات غیر عقلانی از دولتیان زیاد شنیده میشه
      ترامپ اونوقت میاد میخوردت

    • بهروز اباذزی

      هورا هورا هورا !چقد خوشحال شدیم ما! چقد کیف کردیم ما!!!!!!اخوی با این حرفها شاید روحانی رو گول بزنی و مردم قاقول نیستن میفهمن!!!!چقد ذوق زده شدین آقای مشاور !! شدیم عراق زمان صدام !!! مبادله نفت در مقابل غذا با روسیه!!!!! مردم میدونن دارین چیکار میکنین!!!!!

    • بدون نام

      اتفاقآ تنها مذاکره با افرادی نظیر ترامپ مفید است زیرا آنچه را میگویند عمل میکنند و مانند روسیه شمشیر دولبه نیستند دشمنی ترامپ روشن است و آنرا اظهار میکند در حالیکه پوتین در لباس میش، همانند گرگی در حال دریدن ایران است قطعا اگر مناسبات زمانه اجازه میداد یک ترکمنچای دیگه به ما تحمیل میکرد

    • بدون نام

      شما را باید تحت تدابیر شدید محافظت کنند چون نظراتت مشکل گشای کشور است هههههه

    • زین الدین

      نیست که نا حالا نکردید. تمام بیت المال را تمام کردید بسکه اینور و انور با التماس. چند بار کری را مخفیانه دیدید حتی خرازی. دیگه کشور های متفاوت و عمان و حتی افریقا رفتید و دارید میروید.
      ولی داخل را درست کنید. فساد داخل و نزدیکان و اطرافیان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج