جاباما
۷۴۷۰۰۳
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

هنر معاصر، بیانگر شخصیت و فردیت جوامع و بازتاب‌ دهنده آن در چشم و ذهن ماست. هر یک از این آثار می‌ تواند پنجره‌ ای بر دنیایی جدید به رویمان ، ولی اغلب شوقی برای تزئین محیط‌ های کاری یا زندگی خود با آثار هنری معاصر نداریم؛ زیرا برای دیدن و درک عمیق یک اثر هنری متفاوت با آنچه پیش‌ از این می‌ شناخته‌ ایم، تلاشی نمی‌ کنیم و درنتیجه فضایمان را از انرژی سرشار این‌ گونه آثار محروم می‌ کنیم.

وبسایت چیدانه - فرحناز همدانی زاده: هنر معاصر، هنر زمانه ما بیانگر شخصیت و فردیت جوامع و بازتاب‌ دهنده آن در چشم و ذهن ماست. هر یک از این آثار می‌ تواند پنجره‌ ای بر دنیایی جدید به رویمان بگشاید که ازلحاظ جغرافیایی فاصله‌ ای بعید از ما دارند، ولی اغلب شوقی برای تزئین محیط‌ های کاری یا زندگی خود با آثار هنری معاصر نداریم؛ زیرا برای دیدن و درک عمیق یک اثر هنری متفاوت با آنچه پیش‌ از این می‌ شناخته‌ ایم، تلاشی نمی‌ کنیم و درنتیجه فضایمان را از انرژی سرشار این‌ گونه آثار و از پر و بال دادن به تخیلاتی که از دیدن آن ها بر ما ظاهر می‌ شوند، محروم می‌ کنیم. گاه نیز به سبب قیمت‌ های بسیار گران آثار هنری معاصر نمی‌ توانیم به خریدشان دست بزنیم؛ اما همه آثار گران نیستند، چراکه بسیاری از هنرمندان جوان، آثار خود را با قیمت‌ های مناسبی در اختیار طالبان آن ها قرار می‌ دهند.

دکوراسیون امروزی: هم‌ نشینی با معاصران

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

اگر به سبک‌ های دکوراسیونی مدرن از قبیل مینیمال، فیوژن، پاپ یا باهاوس علاقه‌ مند هستید، می‌ دانید که با دیدگاه مدرن و در نتیجه روبه‌ رو شدن با آثار هنری مدرن و معاصر سروکار دارید. هنر مدرن در طراحی داخلی می‌ تواند به‌ عنوان یک نقطه کانونی مهم یا پالت رنگ‌ های موردعلاقه و الهام‌ بخش در فضایتان خود نمایی کند. تنوعی که در آثار هنری معاصر وجود دارد بسیار زیاد است.

می‌ توان از انواع سبک‌ های نقاشی، مجسمه و حجم‌ های هنری، انواع آبگینه و آثار ساخته‌ شده از جنس شیشه و سرامیک، عکس و یا ترکیب مواد نام برد. تنوع در مضمون و حال و هوای آثار نیز به همان اندازه گسترده است.

شجاعت انتخاب دکوراسیون به سبک معاصر

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

انتخاب یک اثر هنری معاصر، البته که شجاعت می‌ خواهد! زیرا هر انتخاب جدید، یک نوآوری است؛ اما چگونه در این انتخاب پیروز باشیم؟ اولین و شاید مهم‌ ترین نکته در اینجا کمی مطالعه در باب هنر مدرن و معاصر و دیدن آثار گوناگون است. آشنایی با دیدگاه مؤثر در خلق آن ها و خواستگاه این دیدگاه است. هنر معاصر بسیار تحت تأثیر جامعه و ویژگی‌ های آن است.

این مطالعه هرچند مختصر به ما کمک می‌ کند تا ضمن لذت بردن از ارتقاء دانش خود با تحولات اجتماعی و هنری مهم جهانی که در آن زندگی می‌ کنیم، بهتر و بیشتر آشنا شویم، به همین نسبت در انتخاب اثری که با حال و هوا و روحیه ما مناسبت بیشتری دارد، ما را یاری رسانده، سلیقه هنری ما را نکته‌سنج‌ تر و میزان اطمینان از خرید اثر هنری را بیشتر می‌ کند.

زبان بصری سبک‌ های مدرن

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

شناخت از سبک دکوراسیونی مدرنی که مورد علاقه ماست در چیدمان موفق فضا اهمیت زیادی دارد. اولین قدم، شناخت سلیقه فردی و یافتن ذوق و ذائقه خود در دکوراسیون و به طبع آن نوع اثر هنری هماهنگ با آن برای فضاست. اگر در جهان هنر، مبتدی محسوب می‌ شوید از خرید آثار اصل در قدم اول خودداری نمایید.

به جای آن از پوستر یا عکس و درواقع از چاپ اثر مورد توجه‌ تان استفاده کنید که اگر پس از چندی متوجه شدید که از دیدن و زندگی کردن با آن لذت نمی‌ برید، هزینه زیادی برایش نکرده و تعویض آن برایتان به سهولت امکان‌ پذیر باشد. رفتن به گالری‌ های هنری در انتخاب ما اثرگذار است، به‌ ویژه گفتگو با هنرمند خالق آثار و مدیر هنری گالری برایتان بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

آثار هنری در دکوراسیون به سبک معاصر

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

اندازه آثار در هنر معاصر معمولا بزرگ و اغلب خیلی بزرگ است. در نظر گرفتن ابعاد دیوار یا محلی که جایگاه اثر هنری است، مهم است. به دو نکته توجه داشته باشید: اول، اندازه سطحی که دیوار در اختیارتان می‌ گذارد و دوم، تصمیم برای انتخاب چگونگی تزئینی که مدنظرتان است. برای دیوارهای بلند، ولی با عرض کم، بهترین گزینه تابلو یا شی تزئینی با همین ویژگی است.

نقشی از یک پرتره یا صورتگری به در چارچوب کشیده عمودی پیشنهاد مناسب دیگری خواهد بود؛ اما در مورد دیوارهایی با عرض زیاد، تصویری با منظری افقی یا هر اثر هنری با مضمون متفاوت دیگر که طول آن نسبت به عرض تصویر در جهت افقی بسیار زیادتر باشد، انتخاب مناسبی خواهد بود؛ اندازه‌ ای که ۳/۲ یا ۴/۳ از سطح دیوار را بپوشاند. اگر اثر هنری در بالای مبلمان جای خواهد گرفت، بهتر است ارتفاع آن از لبه بالای مبل را چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌ متر در نظر بگیرید. هم‌چنین جایگاه اثر هنری در وسط نقطه دید ناظر است؛ یعنی نقطه فرضی در وسط اثر، درست مقابل چشمان ناظر قرار بگیرد.

سبک معاصر در طراحی داخلی : دیواری از جنس هنر

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

آثار هنری بزرگ اغلب گران‌ قیمت‌ تر از آثاری با ابعاد کوچک‌ ترند. اگر نمی‌ توانید یک اثر بزرگ بخرید به تعدادی اثر کوچک، ولی با حداقل یک (یا بیش از یک) ویژگی مشترک در آن ها فکر کنید؛ مثلا رنگ‌ هایی مشابه یا در یک مایه رنگی ( وجود رنگی مثل سبز و یا تنوعی از سبزها در همه آثار) یا مضمونی مشترک (خوشنویسی، طبیعت، نقوش هندسی یا...). حتی می‌ توانید به سبکی مشترک در نحوه اجرای آثار یا تابلوهایی از یک نقاش خاص را که دوست می‌ دارید انتخاب کنید.

یک توصیه رنگی

اگر موضوع موردعلاقه شما رنگ است و رنگ، نقطه مشترک اثر یا آثار هنری شماست، همان رنگ یا رنگ‌ های مشترک را در دیگر اجزاء یا اکسسوری‌ های فضایتان هم به کار ببرید.

زندگی با چاشنی هنر مدرن!

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

هنر مدرن این خوبی یا مزیت را دارد که ذهن را در مواجهه با خود به تکاپو می‌ اندازد؛ درواقع خلاقیت و خیال را به ذهن‌ های درگیر منطق و حساب‌ و کتاب زندگی روزمره برمی‌ گرداند. عادت کرده‌ ایم که هر چه می‌ بینیم، چیزی باشد که می‌ شناسیم و برای ذهنمان قابل‌ درک و با حد و مضمونی روشن باشد.

کمی به ذهن، تحرک ببخشیم و در آثار هنری به دنبال چیزی آشنا و تکراری نباشیم... «بگذاریم که ذهن هوایی بخورد»! یک اثر هنری مدرن می‌ تواند فقط حس زیبایی‌ شناسی ما را درگیر کند و البته آثاری هم هستند که وجدان یا مسئولیت‌ های اجتماعی ما را گوشزد می‌ کنند. به‌هرحال آن‌ قدر مضامین هنر مدرن گسترده و متنوع است که حتما می‌ توانید اثری هماهنگ با سلیقه، روحیه و سبک دکوراسیون موردعلاقه‌ تان را در آن بین بیابید. فقط توجه داشته باشید که دنباله‌ روی آنچه صرفا مد است، نباشید.

دکوراسیون امروزی، پلی از هنر مدرن

دکوراسیون داخلی امروزی، ۷ نکته چیدمان خانه به سبک معاصر

در سبک‌ های دکوراسیون تلفیقی یا انتقالی، اشیاء و مبلمان از ویژگی‌ های فردی برخوردارند و در واقع گلچینی از سبک‌ ها و سرزمین‌ های مختلف هستند. در این سبک از چیدمان‌ ها، هنر مدرن در قالب حجم، مجسمه یا تابلو به‌ عنوان پل رابط میان اجزای متفاوت فضای چیدمانی، نقش مهم و فعالی بازی می‌کند.

رنگ، باز هم می‌ تواند ازنظر بصری، رابطه دل‌ انگیزی در فضا ایجاد کرده و چشم‌ ها را در هنگام مواجه با سبک‌ های تلفیقی یا انتقالی (transitional style) به نرمی در محیط دکوراسیون گردش دهد و تفاوت‌ های اجزای دکوراسیون را با حس هماهنگی، وحدت ببخشد. این قدرت از هنر مدرن می‌ آید؛ زیرا از قید و بندهای معمول رهاست و معمولا با هر سبک دکوراسیون مدرنی جور می‌ شود و محدودیت‌ های آثار از نوع دیگر را ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج