۷۴۷۰۸۹
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا آزمون به سرنوشت رحمتی دچار نشد؟

 چه تفاوت‌هایی یبن آزمون و رحمتی، باعث شده کی‌روش موضع متفاوتی نسبت به آن‌ها بگیرد؟

وبسایت نود: کنار گذاشتن رحمتی، برنگرداندن کریمی و روی خوش نشان ندادن به بازگشت جباری، خداحافظی از تیم ملی را به یک قبح تبدیل کرده بود. بازیکنان خداحافظی کرده، هیچ شانسی برای بازگشت نداشتند و خیلی زود، تبعات تصمیم‌شان را می‌دیدند. تصمیمات کی‌روش در سال‌های ابتدایی، حاشیه‌های زیادی داشت اما به مرور توسط افکار عمومی پذیرفته شد.

بعد از خداحافظی آزمون، تصور می‌شد با او هم برخورد مشابهی صورت بگیرد اما کی‌روش بر خلاف همه موارد قبلی، آزمون را به بازگشت دعوت کرده است. این بار، تصمیم جدید کی‌روش باعث انتقادات زیادی شده است. برخورد متفاوت، با یک سناریوی مشابه که یک بازیکن را برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشت و به نفر دوم، فرصت بازگشت داد. دلایل کی‌روش، برای برخورد متفاوت با آزمون چه بود؟ چقدر این برخورد متفاوت می‌تواند قابل پذیرش باشد؟

چرا آزمون به سرنوشت رحمتی دچار نشد؟

خداحافظی هماهنگ

نامه خداحافظی مهدی رحمتی یا خداحافظی ناگهانی علی کریمی، کی‌روش را هم به اندازه بقیه غافلگیر کرد. بازیکنانی که قرار بود بخشی از تیم او در مسابقه بعدی باشند و بدون هیچ اعلام قبلی کنار کشیدند. سردار آزمون، ادعا کرده قبل از خداحافظی با کی‌روش مشورت کرده و شرایط را به او توضیح داده است. یک خداحافظی هماهنگ شده، برای مربی که از غافلگیر شدن خوشش نمی‌آید و دوست ندارد بازیکنانش دست بالا را نسبت به او داشته باشند.

سن و سال

رحمتی، کریمی، عقیلی و جباری موقع خداحافظی بالای سی سال داشتند و کی‌روش، خودش باید به مرور بازیکنان جدیدی را جانشین آن‌ها می‌کرد. خداحافظی‌شان، فقط جلو انداختن این پروسه برای چند سال بود. سردار آزمون اما تازه ۲۳ ساله است و یک دهه حداقل برای بازی کردن در تیم ملی جا دارد. فرصتی که کی‌روش، نمی‌خواهد از دست برود.

موضع قدرت

زمان خداحافظی رحمتی از تیم ملی، او جانشینی نداشت و تقریبا همه مطمئن بودند این موضوع موقتی است. رحمتی، در موضع قدرت قرار داشت و کی‌روش، از موضع ضعف مجبور بود با بدون جانشین‌ترین بازیکن تیمش کنار بیاید. اتفاقی که نیفتاد و او رحمتی را برای همیشه کنار گذاشت. در حال حاضر اما آزمون، جانشین‌های زیادی در تیم ملی دارد و مهاجمان بزرگی می‌توانند جایش را پر کنند. حتی خیلی‌ها از خداحافظی آزمون و دیدن قدوس در ترکیب اصلی یا رضایی و علیپور در لیست تیم ملی استقبال کرده‌اند. با این شرایط، کسی کی‌روش را به برخورد از موضع ضعف متهم نخواهد کرد.

اعتقاد و باور

داستان رحمتی و کی‌روش، قبل از خداحافظی او آغاز شده بود. رحمتی در بازی ایران و ازبکستان، در خروج اشتباه کرد و کی‌روش، حسابی از دست او عصبانی شد. با این حال، آزمون همیشه بازیکن محبوب کی‌روش بوده است. حتی زمانی که اوج انتقادات از آزمون مطرح می‌شد و عملکرد خوبی نداشت، کی‌روش از مهاجم نوک تیم ملی حمایت کرد و یک دقیقه هم قوچان‌نژاد فرصت بازی نداد. با این تفاسیر، می‌توان آزمون را یکی از محبوب‌ترین چهره‌های کی‌روش در تیم تحت نظرش دانست.

دشمن مشترک

دلیل خداحافظی رحمتی از تیم ملی، مشکلات او با کی‌روش و کاپیتانش جواد نکونام بود. در مورد آزمون اما، به نظر می‌رسد او و کی‌روش دشمن مشترکی دارند. آزمون هیچوقت از کی‌روش گله نکرده و بخاطر فشار افکار عمومی و به صورت خاص شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را گرفته است. دقیقا همان فضایی که کی‌روش بارها بخاطر هشتگ زدن و فشار آوردن برای بهم زدن برنامه‌های تیم ملی از آن انتقاد کرده است. به نظر می‌رسد کی‌روش و آزمون، حداقل در این مورد با دشمن مشترکی می‌جنگند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یونس پرسپولیسی

      قبل جام جهانی همه ی خبرا در مورد امیدواری به سردار بود الان ضدش ، ما خودمون معلوم نیست چیکار میکنیم ،، حرفای منم به معنی دفاع از سردار نیست چون خودش اشتباه کرده ولی ما هم یکم منطق داشته باشیم

    • مازیار نونهال

      والا ازمون یه ریال هم نمیرزه

    • بدون نام

      انشالا نیاد

    • بدون نام

      منفور

    • دامون

      اینکه بجان مادرش ،بقرآن قسم خوردبرنمی گرده ،خداروشکرقسم بجان مادر،قرآنم دیدیم آقای آزمون

    • علیرضا

      دلیلش خیلی ساده است. فحش دادن و تهدید برانکو از طرف بابای شارلاتان سردار آزمون، دلیل کافی است برای یک آدم عقده‌ای مثل کیروش تا حتی یک دقیقه او را تعویض نکند و هر گربه رقصانی اش را با دیده منت تحمل کند.

    • بینام

      دِلیل خداحافظیه سردار توهینهایی بود که درفضای مجازی بهش شده بود واصلا نیت توهین به مربی و بازیکنان تیم ملی رو نداشته،وطبیعی هستش با توجه به سن کم سردار،کیروش پدری کنه و نزاره فوتبال این جوان که اتفاقا خیلی هم زحمت کشیده برای تیم ملی خراب بشه،

    • abitarin

      چون بازیکن استقلال نبود

    • Roham

      چون سردار بچه پولداره

    • Roham

      بوی پول به کیروش رسیده

    • بدون نام

      آزمون جوان تر و خوشکلتر از سید است بخاطر همین کیروش خیلی خیلی او را دوست دارد

    • شهرام

      لطفا آزمون و رحمتی رو مقایسه نکنید . رحمتی حتی در این سن و سال هم مطمئن ترین گزینه برای دروازه تیم ملی است و در بزنگاه های حساس باعث نجات دروازه اش شده ولی آزمون ثابت کرد که قهرمان کوچه خلوت است . چرا ؟ چون کیروش پشتیبانش است و این برخورد دوگانه کیروش که ناشی از شخصیت بی ثبات و دوگانه اش است باعث تشدید تضاد در نزد هواخواهان تیم ملی شده . البته منظورم بیشتر کسانی هستند که با دلیل منطقی منتقد کیروش هستند نه اونهایی که بدون ادله منطقی طرفدارش هستند و از ۴ امتیاز کاملا اتفاقی برای خودشان اسطوره سازی میکنند .

    • بدون نام

      کیروش دلاله. میخواد بعد جام ملتها ازمون رو ترانسفر کنه پس باید فیکس تیم ملی باشه که قیمت بخوره...

    • بدون نام

      بله رحمتی وقتی خواست برگرده کیروش قبول نکرد ولی الان داره التماس آزمون بچه خوشکل فلج میکنه چون پولداره اون زمان رحمتی بهترین گلر ایران بود ولی کی وش راحت کنار گذاشتش آزمون که در حد مهاجمان دسته یک نیست نازشم میکشه لعنت به فوتبال دلالی کیروش تاج ساکت دار دسته اش حالا با گوجی هم چنین رفتاری میشه نه مطمئن باشین دیگه دعوت نمیشه ولی آزمون
      .....

    • a

      چون آزمون هم پاچه خوار خوبی است هم سرکیسه اش واسه کیروش شل بود و............

    • بدون نام

      الان اینا رو بافتی که چی بشه .حالا هی آزمون رو با رحمتی مقایسه میکنی یا ازین‌چرندیات که چی . فقط دنبال این هستید که یک اختلاف توی تیم ملی بوجود بیارید یه سوژه پیدا کنید تا ازش نون بقول خودتون حلال درارید .اینکه هی میگی قدرت کی بیشتره دخلی به شمای نویسنده نداره

    • بدون نام

      یک بام دو هوای کیروش باعث شد.ببینم کیروش پور در نودش بش اشاره میکنه

    • بدون نام

      خوب قوچان نژاد چی

    • بدون نام

      زنده باد سردار

    • satanicheel

      چون مث سردارباباش دست به نقدنبود واسه کیروش

    • مصطفی بادینی زاهدان

      چون کی روش پورسانت خودشو برمیداره از بازگشت سردار

    • بدون نام

      همش نشانه پول پرستی

    • پگاه

      سردار میتونه برگرده تیم ملی چون
      تو استقلال بازی نکرده
      دولت اجازه میده
      قانون های بد فقط مال ماهاست
      ما استقلالیا ی بدبخت که حتی نمیتونیم بازیکن بگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج